به گزارش کرونا از کهگیلویه، تراژدی غمبار پروژههای ناتمام در شهرستان قصه بیپایانی است که سال به سال و دولت به دولت دست به دست میشوند و روبان افتتاح نمیبینند.
بسیاری از پروژههایی که برای توسعه شهرستان در نظر گفته شده است در ایستگاه اختصاص بودجه گیر کرده و به سرانجام نرسیده است.
آبرسانی به اراضی حومه غربی دهدشت، تأمین آب چهار شهرستان، نیروگاه سیکل ترکیبی،پتروشیمی، سیمان سپو، باند فرودگاه، سد کوهبرد، سد سرپری، مطالعه سدهای آبریز و بالیاب، ساماندهی ورودیهای دهدشت از جمله پروژههای بیپایان و در انتظار تحقق وعدهها به شمار میآیند.
در این میان پروژه احداث جاده پاتاوه به دهدشت به عنوان یکی از طرحهای اولویتدار برای خروج کهگیلویه و بویراحمد از بنبست که ۲۶ از کلنگزنی آن میگذرد رکوردار تأخیر در تکمیل و بهرهبرداری است.
این پروژه ملی منتسب به سفر رهبر انقلاب در سال ۷۳ به استان سالهاست در پی بیتوجهیها به کما رفته بود از سال ۹۲ با تزریق اعتبار و حمایت دفتر رهبری فعالیت خود را آغاز کرد.
سیزدهم شهریور سال ۹۹ وزیر راه و شهرسازی در این بازدید روند اجرای عملیات پلهای خاص و تونلهای این محور ملی را از نزدیک بررسی و زمان تکمیل را ارزیابی کرد.
اسلامی در بازدید از ابتدای مسیر پروژه در حوزه بویراحمد روند کار را خوب توصیف و دهه فجر را برای تکمیل آن پیشبینی کرد.
وزیر راه و شهرسازی بعد از بازدید کلی و در پایان در جمع خبرنگاران اعلام کرد: با تزریق اعتبار قابل توجه به پروژه و قرار گرفتن در پروژههای جهش تولید تا پایان سال به عنوان هدیه مقام معظم رهبری تقدیم مردم کهگیلویه و بویراحمد خواهد شد.
اسلامی با تأکید بر اینکه قول و فعل ما یکی است و وعده کارشناسی شده میدهیم، ادامه داد: همه مسیر را از نزدیک دیدم جبهه تعطیلی وجود ندارد.
حسین کلانتری استاندار نیز با طلایی خواندن پروژه در کشور گفته بود این طرح تا پایان سال ۹۹ به بهرهبرداری خواهد رسید.
بخشی از این طرح مهم اگرچه در دولت یازدهم و دوازدهم پیشرفت قابل توجهی داشت اما وعدههای تکمیل آن از هفته دولت، دهه فجر و پایان سال عبور کرد و حالا پایان دولت دوازدهم برای بهرهبرداری آن در نظر گرفته شده است.
وزیر راه و شهرسازی روز گذشته با اشاره به محور مهم پاتاوه به دهدشت گفت: قبل از پایان دولت این محور افتتاح می شود.
این محور به طول ۱۳۶ کیلومتر بخشی از کریدور مرکز کشور به جنوب است که در چهار قطعه برنامهریزی شده است.
۱۳ تونل به طول هشت هزار و ۲۰۰ متر و ۱۸ دستگاه پل بزرگ با دهانه ۱۶ متری در آن طراحی و تاکنون ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح هزینه شده است.
انتهای پیام/۸۲۰۱۶
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰