یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳

شناسایی ظرفیت‌های بندری هرمزگان به کشورهای عضو اکو با هدف توسعه روابط تجاری

عضو مجمع نمایندگان استان هرمزگان با اشاره به اهمیت بنادر هرمزگان برای ترانزیت کالای کشورهای عضو اکو، گفت: توسعه روابط با این کشورها مسیری برای توسعه تجارت بین‌المللی با سایر کشورهای دنیا است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 69915
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

کرونا :

شناسایی ظرفیت‌های بندری هرمزگان به کشورهای عضو اکو با هدف توسعه روابط تجاری

منصور آرامی در گفت وگو با خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، با اشاره به نشستی که پایان هفته گذشته با حضور نمایندگان دائم ۱۰ کشور عضو اکو در هرمزگان تشکیل شد، ضمن قدردانی از دولت و استانداری برای برگزاری آن، گفت: عمده کالاها از بندرعباس به عنوان بزرگ ترین مرکز بندری استان، به کشور وارد می شود و از سوی دیگر کرانه وسیعی دارد که ظرفیتی برای سرمایه گذاری افراد حقوقی و حقیقی و به ویژه سایر کشورها خواهد بود.

نماینده مردم نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس یادآور شد: این نشست با محوریت توسعه بنادر و کرانه بندر شهید رجایی و سایر بخش های دیگر منطقه بوده که اثرات آن بر تسهیل حمل و نقل کالا و ترانزیت به زودی مشاهده می شود چرا که این بندر برای کشورهای عضو اکو به جهت صادرات و واردات کالا حائز اهمیت است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه کشورهای عضو اکو ارتباطات بین المللی وسیعی دارند، خاطرنشان کرد: اغلب این کشورها در ترانزیت کالا به کشورهای شرق و غرب دنیا قرار دارند، از این رو افزایش توسعه با این کشورها و پیگیر بودن ادامه روابط می تواند به جذب سرمایه گذاران فراتر از حوزه منطقه ای و برای کل کشور بیانجامد.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان دائم ۱۰ کشور عضو اکو صبح روز چهارشنبه هفته گذشته از طریق فرودگاه بین المللی بندرعباس برای شرکت در اجلاس شورای نمایندگان دائم کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی این سازمان وارد بندرعباس شدند و در نشست دو روزه با محوریت توسعه بنادر شرکت کردند./

ساماندهی مشکلات باغداران مرکبات نیازمند توجه جدی است
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi