شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

ساماندهی مشکلات باغداران مرکبات نیازمند توجه جدی است

نماینده بابل در مجلس گفت: ساماندهی مشکلات باغداران مرکبات نیازمند توجه جدی است و دولت باید با توسعه صادرات مرکبات از باغداران حمایت کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 69781
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

کرونا :

ساماندهی مشکلات باغداران مرکبات نیازمند توجه جدی است

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، علی کریمی فیروزجایی اظهار کرد: از مجموع تولید مرکبات در مازندران، حدود ۵۰۰ هزار تن محصول تولیدی، به دلیل مدیریت نشدن، عدم صادرات و نداشتن صنایع تبدیلی، به ضایعات تبدیل می‌شود.

وی افزود: از عمده مشکلات بازار مرکبات در مازندران و عدم ثبات قیمت، واسطه ها و دلالان هستند که عمده دسترنج باغداران را به جیب می زنند و انتفاع و درآمد باغداران بسیار پائین است و به قیمت پائین از دست آنها خارج می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به سطح ۱۱۵هزار هکتاری مرکبات این استان بیان کرد: مازندران با تولید سالانه ۲میلیون و ۷۰۰هزار تن محصول مرکبات نقش بسزایی در تولید ملی این محصول دارد و این استان رتبه نخست تولید محصول مرکبات را در سطح کشور دارا می‌باشد.

کریمی فیروزجایی با اظهار نارضایتی از وضعیت موجود بازار مرکبات که عمده تولید باغداران در انبارها و سورتینگ قرار دارد اظهار کرد: ساماندهی مشکلات باغداران مرکبات نیازمند توجه جدی است و دولت باید با توسعه صادرات مرکبات از باغداران حمایت کند.

نماینده مردم بابل در مجلس ضرورت رسیدگی به مشکلات باغداران را یادآورشد و افزود: نجات باغداران از ورشکستگی خواسه به حق و منطقی است و حمایت از تولید کنندگان محصولات باغی و زراعی جزو اولویت های برنامه ریزی در مجلس شورای اسلامی می‌باشد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi