جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۱.۵ میلیارد ریال برای آب انبار ۹ حصار گرمسار اختصاص یافت

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس گفت: به دنبال تخریب آب انبار ۹ حصار گرمسار بازسازی این بنای تاریخی با اعتبار ۱.۵ میلیارد ریال آغاز شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 69745
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸

کرونا :

۱.۵ میلیارد ریال برای آب انبار ۹ حصار گرمسار اختصاص یافت

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، اردشیر مطهری اظهار کرد:  با بیان اینکه عملیات بازسازی آب انبار نه حصار گرمسار آغاز شد تاکید کرد: آب انبار تاریخی ۹ حصار که از آثار تاریخی دوران قاجار شهرستان گرمسار است، در سال ۸۶ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد اما متأسفانه بخش‌هایی از آن در سال ۹۶ با اعمال نظر یکی از مسئولان وقت، شبانه و به دست عوامل ناشناس تخریب شد.

وی با بیان اینکه تلاش علاقه مندان آثار تاریخی شهرستان گرمسار برای پیگیری عاملان این تخریب نیز به نتیجه نرسید، افزود: با توجه به درخواست علاقه مندان تاریخ و فرهنگ گرمسار و با پیگیری‌هایی که انجام شد یک و نیم میلیارد ریال برای بازسازی این بنا در نظر گرفته شد.

نماینده گرمسار و آرادان در مجلس با بیان اینکه با تخصیص آن عملیات عمرانی بازسازی آن آغاز شده است، گفت: حفظ این اثر تاریخی در کنار عملیات عمرانی تعریض جاده حصار مورد تاکید قرار دارد همچنین با تغییرات صورت گرفته در طرح، هر دو پروژه با رعایت اصول فنی تکمیل خواهند شد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi