جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

تخصیص 470 میلیارد اعتباربه طرح‌ آبیاری مناطق خان‌احمد و امام‌زاده جعفر گچساران

به گزارش کرونا از گچساران علی احمدزاده در آئین طرح آبیاری تحت فشار و تجمیع پمپاژ و توزیع آب پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی تصریح کرد: یک پروژه مهم از سهم سد چم شیر به صنعت و کشاورزی شهرستان و گچساران تخصیص داده شده است. استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح آبیاری به دشت امامزاده

اختصاصی کرونا

کد خبر : 69705
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

کرونا :

تخصیص 470 میلیارد اعتباربه طرح‌ آبیاری  مناطق خان‌احمد و امام‌زاده جعفر گچساران

به گزارش کرونا از گچساران علی احمدزاده در آئین طرح آبیاری تحت فشار و تجمیع پمپاژ و توزیع آب پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی تصریح کرد: یک پروژه مهم از سهم سد چم شیر به صنعت و کشاورزی شهرستان و گچساران تخصیص داده شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح آبیاری به دشت امامزاده جعفر و خان احمد از مهمترین طرح‌های حوزه کشاورزی در استان است که طرح آبیاری دشت امامزاده جعفر به مساحت سه هزار و ۳۰۰ هکتار به بهره‌برداری رسیده است.  

تخصیص 470 میلیارد اعتباربه طرح‌ آبیاری مناطق خان‌احمد و امام‌زاده جعفر گچساران 5

تخصیص 470 میلیارد اعتباربه طرح‌ آبیاری مناطق خان‌احمد و امام‌زاده جعفر گچساران 6

تخصیص 470 میلیارد اعتباربه طرح‌ آبیاری مناطق خان‌احمد و امام‌زاده جعفر گچساران 7

احمد زاده اظهار داشت: هم اکنون طرح آبیاری به سه هزار و ۱۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی خان احمد و روستاهای اطراف در دست اجراست.

وی با بیان این‌که اعتبارات خوبی امسال برای طرح‌های طرح آبیاری به زمین‌های دشت خان احمد و امامزاده جعفر اختصاص یافت گفت:  امسال ۴۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای آبیاری زمین‌های کشاورزی این دشت‌ها نیاز است که باید به اراضی کشاورزی دشت‌های گچساران و باشت باید توجه ویژه‌ای از سوی متولیان امر شود. 

احمدزاده با بیان این‌که بخش زیادی از اراضی کشاورزی این مناطق تا سال ۱۴۰۲ آبیاری خواهند شد.تصریح کرد: مرکز تحقیقاتی پردیس گچساران ظرفیت مرکز دانشگاه جهاد کشاورزی را دارد.

رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد  نیز گفت: عملیات ۵۴ طرح تحقیقاتی بر روی محصولات کشاورزی شهرستان گچساران در حال انجام است که این میزان تحقیقات بر روی محصولات دیم. عدس گندم، دانه های روغنی و  ارقام و گونه های مختلف در حال انجام است.   

وی بیان کرد: مرکز تحقیقاتی گچساران به‌عنوان یکی از مراکز مهم کشور و سایت ملی دیم مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری است.

نجات جان کودک ۴ ساله توسط نیروی انتظامی دیشموک
دنبال کنید

معتمدی ابراز کرد: ارقام معرفی شده از سوی این مرکز تاکنون نقش بسیار ارزنده‌ای در افزایش عملکرد و خودکفایی کشور داشته است این مرکز از سال ۱۳۵۰ تاکنون در زمینی به مساحت ۱۴۰ هکتار در منطقه امامزاده جعفر گچساران فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی انجام می‌دهد. 

معتمدی با اشاره به اهمیت انجام فعالیت‌های پژوهشی برای افزایش کمی و کیفیت محصولات کشاورزی همچنین از در دست اجرا بودن ۵۴طرح تحقیقاتی در این پردیس خبر داد.
 معتمدی ابراز کرد:  طرح آبیاری تحت فشار و تجمیع پمپاژ و توزیع آب پردیس تحقیقات و آموزش کشاورزی  زمینی به مساحت ۷۰ هکتار افتتاح شد و ۵۲ میلیارد ریال برای اجرای این طرح نوین هزینه شد که از این میزان اعتبار هزینه ۲۴ میلیارد ریال برای اجرای شبکه بوده است. 

انتهای پیام/۸۲۰۰۹

.


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi