شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح آبرسانی به ۱۸ روستای محروم شهرستان هیرمند توسط ارتش افتتاح شد

به گزارش کرونا از زاهدان، قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای کاهش مشکلات ناشی از تنش‌های آبی در استان سیستان و بلوچستان بهره برداری از طرح‌های آبرسانی را از ابتدای سال ۱۴۰۰ در دستور کار خود قرار داده است. این طرح آبرسانی به ۱۸ روستای شهرستان هیرمند بوده که به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 69398
تاریخ انتشار : شنبه ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

کرونا :

طرح آبرسانی به ۱۸ روستای محروم شهرستان هیرمند توسط ارتش افتتاح شد

به گزارش کرونا از زاهدان، قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در راستای کاهش مشکلات ناشی از تنش‌های آبی در استان سیستان و بلوچستان بهره برداری از طرح‌های آبرسانی را از ابتدای سال ۱۴۰۰ در دستور کار خود قرار داده است.

این طرح آبرسانی به ۱۸ روستای شهرستان هیرمند بوده که به طول ۹۰ کیلومتر با ۴۸ هزار متر مربع خاکبرداری  توسط قرارگاه محرومیت‌زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش انجام شده است.

روستاهای این طرح شامل کیان آباد،  آسک،  محمد حسین بارانی، زهروزهی، رنده، علیخان زمان، ریگ موری،  پیران،  کریم کشته، کلوخی،  قاسم آباد،  جور،  شادی جمال زهی،  ابراهیم آباد،  نائب رجایی،  رخشانی و شهرک ساسولی است. 

این طرح آبرسانی متناسب با طرح توسعه شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اجرا شده و تا ۵۰ سال آینده هیچ مشکلی به لحاظ نیاز به تعویض خطوط نخواهد داشت. 

لوله‌ها و اتصالات به کار رفته در این طرح آبرسانی بر اساس بالاترین استانداردها و با تایید و نظارت شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان اجرا شده است و بر اساس دستور موکد امیر سرتیپ حیدری فرماندهی نیروی زمینی ارتش این طرح بر اساس استانداردهای شرکت آب و فاضلاب اجرا شده و از جزیره‌ای عمل کردن در این طرح خودداری شده است.

در این طرح علاوه بر مشاور مهندسی فرمانده نزاجا و مهندسین مشاور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، مهندسان و کارشناسان آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نیز حضور و نظارت داشتند. همچنین برای اجرای این طرح از نیروهای بومی منطقه به منظور ایجاد اشتغال نیز استفاده شده است.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای کانون تخلفات هستند / بسیج اصناف یاسوج کاری کرد کارستان
دنبال کنید

در این طرح آب‌رسانی، جمعیتی بالغ بر یک هزار و ۷۳۶ خانوار که حدود هشت هزار و ۲۸۷ نفر را در بر می‌گیرد از آب بهداشتی سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/۳۱۳۹/ع


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi