پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

هدف باید احیای زمین باشد و با حمایت از کشاورز این امر شدنی است

عضو مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس در جلسه با مدیران جهاد کشاورزی، امور اراضی و منابع طبیعی استان قزوین گفت: هدف باید احیای زمین باشد و با حمایت از کشاورز این امر شدنی است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 69203
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

کرونا :

هدف باید احیای زمین باشد و با حمایت از کشاورز این امر شدنی است

لطف اله سیاه کلی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک و عضو مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار  کرونا به نقل از خانه ملتدر خصوص  جلسه با مدیران جهاد کشاورزی، امور اراضی و منابع طبیعی استان قزوین گفت: در این نشست در خصوص مشکلات موجود در این حوزه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

وی افزود: در این نشست ما پیشنهاد می کردیم سه روش برای تشخیص اراضی ملی از اراضی روستایی در نظر گرفته شود که عبارت است از نقشه هوایی، آزمایش خاک و نظر معتمدین روستا که راه تشخیص را هموار می کند.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم ادامه داد: امروز به بهانه بایر بودن زمین، دولت آنها را مصادره می کند که این ادله، شرعی نیست بلکه هدف باید احیای زمین باشد و با حمایت از کشاورز این امر شدنی است. 

عضو مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس بیان کرد: در این نشست به برخی برخوردها با آبادگران اراضی انتقاد شد، آیا عقلانی است کشاورزی که زمین بایر را به مزرعه و باغ تبدیل کرده به دادگاه فرا خوانده شده و در مقابل باغ آن را قلع و قمع کنند ؟

وی افزود: ما در مجلس شورای اسلامی آمادگی داریم که اگر قانونی در این زمینه مشکلاتی دارد، آن را اصلاح و یا اگر قرار است زمینی احیا شود با صاحب نسب آنرا احیا کنیم. 

این نماینده مجلس در دوره یازدهم تصریح کرد: اینکه برخی معادن به دلیل فعالیت، مراتع دامداران روستایی را از بین می برند با عقل و منطق پذیرفتنی نیست بلکه باید حقوق دامداران رعایت شود.

نیروی انتظامی عذرخواهی و با افراد خاطی برخورد کند
دنبال کنید

وی تاکید کرد: دهیار و شورای روستا می تواند حق را تشخیص داده و در این زمینه با ماموران منابع طبیعی همکاری داشته باشد، چراکه این مجموعه بیشترین اشراف به وضعیت روستائیان را دارند و مشورت با آنها سبب می شود که هیچ پرونده ای به دادگاه نرفته و در همان روستا حل و فصل شود./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi