جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

حرکت خودجوش جوانان جهادی در تبریز/ شهر رنگ و بوی مهدوی گرفت

پویش دیوارنویسی لبیک یا مهدی به همت جوانان تبریزی از سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر با حک شدن لبیک یا مهدی در ۵۰ نقطه، شهر تبریز رنگ و بوی مهدوی گرفته است. به گزارش کرونا، این روزها، نوشته لبیک یا مهدی در هر کوی و برزنی در کلانشهر تبریز، به چشم می‌خورد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 69164
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹

کرونا :

حرکت خودجوش جوانان جهادی در تبریز/ شهر رنگ و بوی مهدوی گرفت

پویش دیوارنویسی لبیک یا مهدی به همت جوانان تبریزی از سال گذشته آغاز شده و در حال حاضر با حک شدن لبیک یا مهدی در ۵۰ نقطه، شهر تبریز رنگ و بوی مهدوی گرفته است.

به گزارش کرونا، این روزها، نوشته لبیک یا مهدی در هر کوی و برزنی در کلانشهر تبریز، به چشم می‌خورد و این همت جوانان تبریزی است که گرد هم آمده‌اند تا یک زیبایی بصری را در سطح شهر به ارمغان آورند.

پویش دیوارنویسی لبیک یا مهدی، از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون در ۵۰ نقطه شهر، انجام یافته است و در روزهای جمعه دل به کار می‌دهند تا شهر، رنگ و بوی مهدوی به خود بگیرد.

پویش دیوار نویسی مهدوی در کلانشهر تبریز

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد مهدویت در استان آذربایجان شرقی گفت: بنیاد حضرت مهدی (عج) یا همان بنیاد مهدویت که سال‌ها قبل توسط استاد قرائتی و با رهنمو مقام معظم رهبری تأسیس شده و سپس این مرکز مهدوی در تمامی استان‌ها قرار گرفته است و بنیاد مهدویت استان آذربایجان شرقی نیز سال‌هاست در تبریز، فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

حرکت خودجوش جوانان جهادی در تبریز/ شهر رنگ و بوی مهدوی گرفت

حجت الاسلام والمسلمین اصغر دژبان ادامه داد: اساس کار بنیاد مهدویت در هر شهری، انجام کارهای بر زمین مانده مهدویت و عمق بخشیدن به مباحث مهدوی در جامعه است و علاوه بر همکاری با ادارات و نهادهای مردمی در رابطه با مهدویت، این بنیاد در چندین شاخه فعالیت خود را آغاز نموده است.

وی افزود: کلاس‌های مقدماتی و تکمیلی مهدویت که ۱۶ درس در این کلاس‌ها، تدریس می‌شود و ۷ دوره در این چند ماه اخیر نیز برگزار شده است.

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد مهدویت در استان آذربایجان شرقی بیان کرد: زمینه اجرای کلاس‌های تربیت مربی مهدویت برای تربیت و آماده سازی مربی مهدوی و هم‌چنین، کلاس‌های تربیت کودک مهدوی برای تربیت مربی به منظور کار با کودکان پیرامون مبانی مهدوی آماده شده و این دوره‌ها در اسفند ماه سال جاری و سپس بعد از ماه مبارک رمضان نیز، برگزار خواهد شد.

وی گفت: سه‌شنبه‌های مهدوی که در تبریز، رونقی نداشت بار دیگر احیا شده و در حال حاضر، بیش از ۲۵ نقطه تبریز، این برنامه اجرا می‌شود که این برنامه، برای یاد آقا امام زمان (عج) در جامعه و ارتباط گیری با افراد کف جامعه است.

حرکت خودجوش جوانان جهادی در تبریز/ شهر رنگ و بوی مهدوی گرفت

دژبان بیان کرد: پویش جمعه‌های آل یاسینی که برای احیای قرائت زیارت آل یاسین در مساجد و محافل می‌باشند که به لطف الهی این امر، در ۴۰ مسجد اجرا می‌شود و برای برنامه دعای ندبه نیز، این امر تازه شروع شده است.

وی افزود: پیاده روی‌های مهدوی برای یاد آقا امام زمان (عج) در جامعه و همراهی و یک دل شدن مؤمنین به خصوص مؤمنین اهل نماز جمعه در دعای فرج قبل از خطبه‌های نماز جمعه که حدود یک ساعت قبل از خطبه‌های نماز جمعه از مسیر راهپیمایی و پیاده‌روی با پرچم‌های مهدوی و ذکر دعای فرج به سمت مصلی انجام می‌شود.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد مهدویت در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: گروهی از جوانان که شوق انجام اقداماتی در رابطه با آقا امام زمان را داشتند در قالب یک گروه گرد هم آمده‌اند و در نهایت، پویش دیوار نویسی مهدوی را انتخاب کرده‌اند.

حرکت خودجوش جوانان جهادی در تبریز/ شهر رنگ و بوی مهدوی گرفت

حجت الاسلام و المسلمین اصغر دژبان ادامه داد: متأسفانه نماد و المان مهدوی در کلانشهر تبریز وجود ندارد و حتی میادینی به نام حضرت مهدی (عج) نامگذاری نشده است و به جز دو مورد، حتی خیابانی به نام آقا امام زمان وجود ندارد.

وی افزود: بر این اساس عده‌ای از جوانان تصمیم گرفتند تا با حک کردن لبیک یا مهدی در کوچه و خیابان‌های کلانشهر تبریز، توجه مردم را به این حقیقت بی همتا جلب کنند که ظهور موعود، آرزوی همه انبیا و خوبان و صالحان در طول تاریخ بوده است.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد مهدویت در استان آذربایجان شرقی گفت: این فعالیت، از سال گذشته آغاز شده است و بعد از آغاز، جلساتی با بنیاد مهدویت نیز برگزار شد تا تمامی این فعالیت‌ها، زیر نظر بنیاد مهدویت استان آذربایجان شرقی انجام شود.

وی بیان کرد: اقدامات انجام گرفته با هزینه‌های شخصی و همکاری بنیاد مهدویت استان آذربایجان شرقی انجام می‌گیرد.

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد مهدویت در استان آذربایجان شرقی بیان کرد: بنیاد حضرت مهدی موعود (عج) که سال‌ها پیش توسط حجت الاسلام قرائتی پایه گذاری و تأسیس شده است و اکنون بنیاد مهدویت در تمام استان‌ها شعبه دارد و همواره مشتاق عزیزانی است که خواهان فعالیت برای آقا امام زمان می‌باشد.

فعالیت اعضای گروه در روزهای جمعه

دژبان افزود: دیوارنویسی مهدوی به دلیل سختی کار، تنها با همکاری آقایان و در روزهای جمعه آغاز شده است و تعداد اعضای گروه نیز گاهی تغییر می‌یابد.

وی گفت: به دلیل همکاری بنیاد مهدویت استان آذربایجان شرقی مشکلات خاصی در این زمینه وجود ندارد و تنها مشکل موجود، سختی کار در مناطقی است که برای این پویش دیوارنویسی انتخاب می‌شود و جوانان و مهدی یاوران واقعاً در این امر، سربازی و جهاد می‌کنند.

دیوارنویسی لبیک یا مهدی در ۵۰ نقطه کلانشهر تبریز

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد مهدویت استان آذربایجان شرقی افزود: دیوار نویسی لبیک یا مهدی، تاکنون در ۵۰ نقطه کلانشهر تبریز، انجام گرفته است.

دژبان گفت: اصلی‌ترین هدف، میسر کردن زمینه برای افراد علاقه‌مند به فعالیت در این پویش بود و بر این اساس افراد علاقه‌مند به دنبال اقدامی بودند که برای بازه زمانی طولانی در سطح شهر باقی بماند و علاوه بر آن، تأثیر گذار باشد.

وی توضیح داد: متأسفانه در بسیاری از شهرها اقدامات خاصی بصری برای حضرت مهدی (عج) انجام نیافته است که کلانشهر تبریز نیز از این قضیه مستثنی نیست.

حرکت خودجوش جوانان جهادی در تبریز/ شهر رنگ و بوی مهدوی گرفت

لزوم همکاری بنیاد مهدویت با پویش‌ها در تمامی استان‌

معاون فرهنگی آموزشی بنیاد مهدویت استان آذربایجان شرقی گفت: پویش دیوارنویسی لبیک یا مهدی، در حال حاضر در برخی از شهرهای بزرگ و کوچک اجرا می‌شود ولی کاش، این پویش و هر پویش مهدوی دیگری با همکاری بنیاد مهدویت آن استان انجام پذیرد که قطعاً برکات خاص خود را خواهد داشت.

دژبان افزود: بی‌شک، امامت ادامه نبوت است و بدون توجه به حضرت مهدی (عج)، پیشرفت و حرکتی در کار نخواهد بود.

وی در پایان گفت: اگر به دنبال قدم گذاشتن در راه سعادت هستیم، باید کاری را برای حضرت مهدی (عج) آغاز کنیم و همواره ادامه دهیم چرا که برکات آن را در زندگی خود شاهد خواهیم بود؛ یعنی یک کار مهدوی را هر چند ساده و راحت آغاز کنیم و تا زنده هستیم آن را ادامه دهیم.

پویش دیوارنویسی لبیک یا مهدی، پویشی است که توسط جوانان تبریزی از سال گذشته آغاز شده است و تاکنون در ۵۰ نقطه شهر، انجام یافته است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi