سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

وزارت جهادکشاورزی برای بازارهای هدف دائمی برنامه ریزی کند

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در نشست با وزیر جهاد درباره مشکلات کشاورزی استان آذربایجان غربی و ارومیه، گفت: در حوزه کشاورزی امروز تولید بیش از مصرف است؛ قطعا وزارت جهاد کشاورزی باید برای بازارهای هدف دائمی ، برنامه ریزی نماید .

اختصاصی کرونا

کد خبر : 68829
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

کرونا :

وزارت جهادکشاورزی برای بازارهای هدف دائمی برنامه ریزی کند

به گزارش خبرنگار کرونا به نقل از خانه ملت، وحید جلال زاده در نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی آذربایجان غربی در سفر یک روزه وزیر جهاد کشاورزی به ارومیه ضمن قدردانی از تولید کنندگان و صادرکنندگانیکه در این ایام سخت بار اصلی اقتصاد استان را به دوش می کشند، گفت:  وزارت جهاد با فعال کردن دیپلماسی کشاورزی در ورود به حوزه بازارهای هدف اوراسیا، شانگهای، شبه قاره و اتحادیه های بین المللی و منطقه ای باید به همراه وزارت امورخارجه بطور جدی برنامه ریزی نماید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به اینکه رییس جمهور در سفر اخیر خود به روسیه درخواست عضویت طولانی مدت در اوراسیا را داشت، باید از این فرصت برای افزایش صادرات در بخش کشاورزی استان استفاده شود ؛بازارهای هدف صادراتی اوراسیا و شانگهای و شبه قاره و کشورهای همسایه فرصت بینظری برای صادرات محصولات کشاورزی استان است.

وی در ادامه اظهار کرد: در حوزه کشاورزی امروز تولید بیش از مصرف است؛ قطعا وزارت جهاد کشاورزی باید برای بازارهای هدف دائمی ، برنامه ریزی نماید .

جلال زاده همچنین گفت: مدرنیزاسیون نه فقط در آذربایجان غربی بلکه در حوزه کشاورزی کشور ضرورتی اجتناب ناپذیر است . سهمیه پایین ماشین الات کشاورزی از جمله تراکتور در استان یک نمونه بارز است، که باید افزایش یابد .

وی ادامه داد: طبق پژوهش های حوزه کشاورزی ۱۵ درصد ارزش افزوده چرخه کشاورزی قبل از برداشت و ۸۵ درصد بعد از برداشت در بخش نگهداری و سردخانه داری، سورتینگ و بسته بندی است که در استان توجه به این بخش بسیار اندک است.

اجرای قانون حمایتی بیمه تامین اجتماعی مهندسان برای این جامعه امیدآفرین است
دنبال کنید

جلال زاده خاطرنشان کرد: وعده مدیر عامل بانک کشاورزی به استان  در دولت قبل در حوزه سرمایه گذاری بر روی ایجاد واحدهای سورتینگ و بسته بندی عملی نشده است .بارها تذکر داده ایم در حوزه حمل و نقل متاسفانه وضعیت استان نامطلوب است و فاقد ناوگان حمل و نقل یخچال دار برای حمل محصولات کشاورزی هستیم. 

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث صادرات محصولات کشاورزی نیازمند ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی هستیم. با وجود رتبه داری استان در تولید محصولات کشاورزی از جمله سیب و انگور و عشل ، یکی از ضعف های این حوزه عدم توجه به برندینگ در محصولات کشاورزی است که مدیریت جهاد استان باید بطور ویژه اهتمام نماید ./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi