یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

استفاده از ظرفیت مرز روتک در راستای تاثیر مستقیم بر رونق اقتصادی منطقه

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین در مجلس درحاشیه بازدید از نقطه صفر مرزی روتک گفت: استفاده از ظرفیت مرز روتک تاثیر مستقیم بر رونق اقتصادی منطقه دارد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 68787
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

کرونا :

استفاده از ظرفیت مرز روتک در راستای تاثیر مستقیم بر رونق اقتصادی منطقه

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت؛ اسماعیل حسین زهی، نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین و عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی طی سفری دو روزه به همراه شهنوازان بخشدار پشتکوه و به منظور بررسی مطالبات و دیدار با مردم حوزه انتخابیه در روستاهای نادرآباد،ناصرآباد،نیک آباد و رحمت آباد منطقه روتک حضور یافت.

این نماینده مجلس در دوره یازدهم درحاشیه بازدید از نقطه صفر مرزی روتک گفت؛ تثبیت و ماندگاری جمعیت،امنیت پایدار و اشتغال در روتک،نیازمند ایجاد بازارچه‌­ مرزی آماده سازی زیرساخت ها ازقبیل راه،مخابرات ،برق پایدار، آموزش و بهداشت است.

وی بزرگترین مشکل مردم این حوزه از شهرستان را عدم دسترسی به راه مواصلاتی دانست و گفت: عدم دسترسی به مسیر روتک مشکلی است که ما با آن مواجه هستیم، 

حسین زهی افزود؛ امروزه مرزها تاثیر بسزایی در توان اقتصادی و میزان مبادلات کالایی کشورهای همسایه با یکدیگر دارند و بدیهی است که اتصال مرز به مرکز کشور تاثیر مستقیم بر رونق اقتصادی خواهد داشت؛ لذا برای استفاده از ظرفیت مرز روتک  نیاز است جاده مواصلاتی روتک خاش و درکنار آن گوهرکوه بزمان بعنوان مکمل یکدیگر احداث و تکمیل شوند.

وی گفت: پروژه راه روتک درحال حاضر در دست عملیات است و برای تسریع در احداث نیاز به تامین اعتبار دارد.

نماینده مردم خاش، میرجاوه، بخش های نصرت آباد و کورین تصریح کرد؛ مردم منطقه برای عزیمت به مرز روتک و صادرات محصولات تولیدی خود درحال حاضر مسیر ۳۵۰ کیلومتری سراوان جالق روتک را طی می کنند و درصورت احداث و تکمیل، طول این مسیر  به ۱۲۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند./

عملکرد وزارت راه و شهرسازی برای شهرستان های گناباد و بجستان نامطلوب است
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi