جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

افتتاح و کلنگ‌زنی ۵ طرح آبخیزداری در شهرستان میامی

به گزارش کرونا از میامی، محمدعلی رضایی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دو طرح آبخیزداری این شهرستان همزمان با ایام‌الله دهه فجر افتتاح می‌شود و همچنین عملیات کلنگ‌زنی سه طرح آبخیزداری نیز در این ایام دهه فجر انجام می‌گیرد. وی بیان کرد: این طرح‌ها

اختصاصی کرونا

کد خبر : 68757
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

کرونا :

افتتاح و کلنگ‌زنی ۵ طرح آبخیزداری در شهرستان میامی

به گزارش کرونا از میامی، محمدعلی رضایی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: دو طرح آبخیزداری این شهرستان همزمان با ایام‌الله دهه فجر افتتاح می‌شود و همچنین عملیات کلنگ‌زنی سه طرح آبخیزداری نیز در این ایام دهه فجر انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: این طرح‌ها با اعتباری بالغ‌بر دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال در بخش قدس و ارمیان شهرستان میامی بهره‌برداری می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی افزود: عملیات اجرایی آبخیزداری در حوزه‌های قدس و ارمیان در دهه فجر با هدف حفاظت آب و خاک، جلوگیری از سیلاب و کمک به تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی به بهره‌برداری می‌رسد.

رضایی ادامه داد: اعتبار طرح‌های منابع طبیعی و آبخوان‌داری دهه فجر ۱۴۰۰ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و سیل گلستان تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات تأثیرگذار در کاهش سیلاب شهرستان میامی، اجرای پروژه‌های آبخیزداری با هدف کاهش سیلاب و کنترل رواناب‌های سطحی است که با اجرای کامل این پروژه‌ها ۷۰ درصد سیلاب این شهر کنترل خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان میامی خاطرنشان کرد: هدف از اجرای طرح‌های آبخیزداری، کنترل رسوب، کاهش خسارات ناشی از سیلاب، حفاظت آب و خاک، جلوگیری از فرسایش و بهبود شرایط زیست‌محیطی، کاهش خسارات ناشی از خشکسالی و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi