دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳

صادرات محصولات کشاورزی از فرودگاه بین‌المللی جهرم دنبال می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح جامع دولت برای جهرم فارس مرکز لجستیک کشاورزی در نظر گرفته شده است، گفت: از فرودگاه این شهر و پروازهای بین المللی آن برای ارسال محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه و منطقه استفاده خواهد شد. به گزارش کرونا، رستم قاسمی امروز  در آیین معرفی رسمی  فرودگاه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 68548
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۰

کرونا :

صادرات محصولات کشاورزی از فرودگاه بین‌المللی جهرم دنبال می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در طرح جامع دولت برای جهرم فارس مرکز لجستیک کشاورزی در نظر گرفته شده است، گفت: از فرودگاه این شهر و پروازهای بین المللی آن برای ارسال محصولات کشاورزی به کشورهای همسایه و منطقه استفاده خواهد شد.

به گزارش کرونا، رستم قاسمی امروز  در آیین معرفی رسمی  فرودگاه جهرم فارس به عنوان فرودگاه بین‌المللی افزود: بین‌المللی شدن این فرودگاه در هیات دولت تصویب شده است؛ از این به بعد این فرودگاه می‌تواند پروازهای بین‌المللی داشته باشد و به زودی شاهد آغاز پروازهای خارجی در این فرودگاه خواهیم بود.

وی تاکید کرد: توسعه فرودگاه جهرم باید در شان مردم شریف این شهرستان باشد و این موضوع در دستور کار است، در این راستا، ترمینال و ملزومات استقرار پلیس و سپاه این فرودگاه توسعه می‌یابد.

قاسمی اخاطرنشان کرد: در حال برنامه‌ریزی برای معرفی فرودگاه بین‌المللی جهرم به عنوان قرارگاه سفرهای هوایی اربعین هستیم و امیدواریم از ظرفیت این فرودگاه برای عتبات عالیات برای شهر جهرم و شهرهای اطراف استفاده کنیم.

 وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: پروازها از جهرم به شهرهای دیگر کشور نیز توسعه خواهد یافت و پرواز مشهد و سایر مناطق در حال برنامه‌ریزی است.

فرودگاه بین‌المللی جهرم ظرفیت ایجاد پروازهای تجاری را دارد

رئیس کمیسیون عمران و نماینده شهرستان‌های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: فرودگاه بین المللی جهرم در کنار مسافر، ظرفیت ارسال بار و ایجاد پروازهای تجاری هم دارد. جهرم به علت اینکه قطب مرکبات است می‌تواند به عنوان فرودگاه تجاری برای ارسال بار و محصولات کشاورزی به سایر کشورها مورد استفاده قرار بگیرد و باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

محمدرضا رضایی کوچی افزود: باید از دیپلماسی اقتصادی برای ایجاد بازار در کشورهای همسایه استفاده کنیم. جهرم این ظرفیت را دارد و باید از این پتانسیل استفاده کرد.

فرودگاه جهرم در سال ۱۳۴۸ به عنوان دومین فرودگاه استان فارس بعد از فرودگاه شیراز تأسیس شد.

فرودگاه بین‌المللی جهرم دارای پروازهایی به مقصد تهران و مشهد است که هفته‌ای سه پرواز دارد. پروازهای پارس ایر در روزهای چهارشنبه و پروازهای ایران ایر، روزهای شنبه و دوشنبه در این فرودگاه انجام می‌شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi