جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

خوی به چهارراه اقتصادی شرق و غرب تبدیل می‌شود

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس با بیان اینکه خوی به چهارراه اقتصادی شرق و غرب تبدیل می شود،گفت: پایانه رازی بعنوان مهم‌ ترین گلوگاه اقتصادی کشور افتتاح می شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 68536
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷

کرونا :

خوی به چهارراه اقتصادی شرق و غرب تبدیل می‌شود

 به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، عادل نجف زاده در نشست خبری با رسانه ها اظهار کرد: با آماده نمودن زیرساخت‌ های خوی در بخش های مختلف خوی در حال تبدیل شدن به بهشت سرمایه گذاران خرد و کلان است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس  شورای اسلامی تکمیل جاده خوی -قطور با ۲۵۰ میلیارد تومان را بعنوان نزدیکترین مسیر ارتباطی زمینی ایران و اروپا را ازتلاش های ۱۸ ماه اش برای خروج خوی از بن بست و رونق اقتصادی عنوان کرد: پایانه بزرگ رازی نیز تا پایان سال با اعتبار بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان در مساحت ۱۳ هکتاری با حضور مقامات بلندپایه ایران و ترکیه افتتاح می شود.

نجف زاده از تلاش ها برای تکمیل محورهای مواصلاتی خوی خبر داد و گفت: محور قاپلیق به سمت دروازه ماکو از مسیر ایواوغلی به طول ۶۴ کیلومتر با دوندگی های زیاد ردیف بودجه ملی گرفت.

وی افزود : جاده خوی – چالدران نیز ردیف بودجه ملی گرفت و محور خوی سلماس نیز در شرف تکمیل شدن است.

عضو کمسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه زیر ساخت های توسعه خوی در طول ۴۰ سال گذشته کوچکترین حرکت و پیشرفتی نداشتند، تصریح کرد: با آماده نمودن این زیر ساخت ها آرام آرام بستر لازم برای حضور سرمایه گذاران در خوی فراهم می شود.

وی احداث شهرک مرغ با ۶ میلیون قطعه تولید با بیش از ۲ هزار نفر اشتغال زایی بصورت مستقیم را تلاش هایشان برای تبدیل خوی به قطب سرمایه گذاری کشور عنوان کرد و گفت: ۵۰ هکتار گلخانه را با اشتغال زایی ۷۰۰ نفر را تحویل سرمایه گذاران می دهیم.

جایگاه ورزش خراسان شمالی با ایده‌آل فاصله زیادی دارد
دنبال کنید

وی از احداث سد الند خبر داد و افزود: با دستور وزیر نیرو مراحل احداث سد آغاز شده و مطالعاتش در خرداد سال آینده به اتمام می رسد.

 نماینده مردم خوی در  مجلس با بیان اینکه هر رسانه بعنوان یک مشاور برای نماینده محسوب می شود اظهار کرد: رسانه ها ظرفیت ها ،پیشرفت ها ،مشکلات و راه حل ها را با نگاه تیزبینانه انعکاس دهند و مطمئن باشند که بعنوان خادم ملت پیگیری و به نتیجه خواهیم رساند.

رییس گروه دوستی ایران و ترکیه با بیان اینکه خوی در آستانه تبدیل شدن به چهارراه اقتصادی شرق و غرب است، تصریح کرد : عبور مسیر ریلی از شرق به غرب از طریق خوی – رازی و تکمیل جاده خوی – قطور و پایانه بزرگ رازی این امکان را می دهد که شهرستان خوی بتواند بعنوان چهارراه اقتصادی در منطقه عمل کند./

 پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi