چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعضای شورای مادوان از دردها و کمبودها می‌گویند/شهر 40 هزار نفری که نه میدان دارد و نه پزشک متخصص!

به گزارش کرونا از یاسوج رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در شهرداری شهر مادوان و نشست با اعضای شورای شهر و همچنین سرپرست جدید شهرداری شهر مادوان با مشکلات این شهر آشنا شدند. شکوهی سخنگوی شورای شهر مادوان در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی استعفای شهردار این شهر در زمان اندک خدمت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 68496
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴

کرونا :

اعضای شورای مادوان از دردها و کمبودها می‌گویند/شهر 40 هزار نفری که نه میدان دارد و نه پزشک متخصص!

به گزارش کرونا از یاسوج رسانه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در شهرداری شهر مادوان و نشست با اعضای شورای شهر و همچنین سرپرست جدید شهرداری شهر مادوان با مشکلات این شهر آشنا شدند.

شکوهی سخنگوی شورای شهر مادوان در پاسخ به سوالی در خصوص چرایی استعفای شهردار این شهر در زمان اندک خدمت خود گفت: ذکاوت بعد از ۶ ماه به دلیل مشکلات که خود آن را پایان‌نامه دکترا اعلام کرده بود استعفا داد علی‌رغم اینکه ما با این استعفا مخالف بودیم اما وی سه بار استعفای خود را اعلام کرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قبل از انتخاب ذکاوت به عنوان شهردار برای ماندن و رفتن شرط و شروطی هم برای او گذاشته بودید گفت: هیچگونه شرطی جهت ماندن یا رفتن نگذاشته بودیم و به دلیل اینکه از خانواده معظم شهدا و ایثارگران است برای ما اعضای شورای شهر فردی قابل احترام بود.

اعضای شورای مادوان از دردها و کمبودها می‌گویند/شهر 40 هزار نفری که نه میدان دارد و نه پزشک متخصص! 6

شکوهی در نشست اصحاب رسانه با اعضای شورای اسلامی شهر مادوان و سرپرست شهرداری این شهر گفت: به دلیل مشکلات عدیده مادوان به رسانه‌ها پناه آورده‌ایم، کم توجهی و بی توجهی مسئولان باعث شده که مردم مادوان آرزوی یک متر فضای سبز را داشته باشند.

عضو و سخنگوی شورای اسلامی شهر مادوان ادامه داد: مردم نمی‌توانند در یک فضای سبز و در یک فضای شاد و مفرح حتی با یکدیگر درد و دل کنند.

وی گفت: همه ما مشکلات را می‌دانیم جوانان این شهر برای اوقات فراغت حتی یک سالن ورزشی هم ندارند در حالی که روستاهای دور افتاده استان هم فضای ورزشی و هم سالن دارند.

شکوهی گفت: خیلی از کسانی که در گذشته مسئول بوده و عضو شورا بوده اند پیگیری‌های خود را کردند اما کم لطفی های مسئولان کماکان در حق مادوان ادامه دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر مادوان گفت: رسالت شما خبرنگاران پیگیری مشکلات مردم است و اگر شما نباشید مدیران توجهی به مشکلات ما ندارند بارها گفته‌ایم که اگر روزی استاندار یا معاون استاندار در مادوان حضور پیدا کنند مردم باید آن روز را جشن بگیرند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مادوان ادامه داد: از بدو تاسیس شهر مادوان تاکنون مسئولان نتوانسته مشکلات مردم را پیگیری و برطرف کنند اگر به کلینیک‌های یاسوج بروید ۳۰ درصد از مراجعه کنندگان آن مردم مادوان هستند در صورتی که اگر امکانات باشند به یاسوج مراجعه نمی‌کنند.

وی گفت: اینجا شهر است ولی امکانات روستایی هم نداریم شایعه الحاق مادوان به شهر یاسوج شنیده می‌شود اما اگر بخواهند هزینه بگیرند و کاری انجام دهند همان شهر حاشیه نشین باقی خواهد ماند.

هندبال ساحلی قهرمانی جهان| شکست شاگردان آنتونیو در‌ مصافی نزدیک مقابل نروژ
دنبال کنید

سرپرست شهراری هم  در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت معابر و خیابان‌های مادوان گفت: تقریبا بیشتر معابر آسفالت هستند و ما نیاز به ترمیم و لکه‌گیری داریم چاله چوله‌های زیادی در معابر و خیابان‌ها و کوچه‌های مادوان داریم که باید هر چه زودتر این مشکلات برطرف شود.

 سرپرست شهرداری مادوان به مشکلات دیگر این شهر اشاره کرد و گفت: در آب شرب مشکلات بسیار زیادی داریم در بیشتر فصول مردم از کم‌آبی و بی‌آبی رنج می‌برند.

دانش رئیس شورای اسلامی هم به مشکلات اشاره کرد و گفت: در این شهر یکی از بزرگترین مشکلات نبود فضای سبز است همچنین بافت فرسوده در این شهر وجود دارد که نیاز است مشکلات آن را برطرف کنیم.

این عضو شورای اسلامی شهر مادوان با بیان اینکه چهارمین شهر از نظر جمعیت در استان به شمار می رویم تصریح کرد: با آمار سایر نقاط جمعیت ما به ۴۰ هزار نفر می‌رسد اما کمترین بودجه مربوط به ماست.

اعضای شورای مادوان از دردها و کمبودها می‌گویند/شهر 40 هزار نفری که نه میدان دارد و نه پزشک متخصص! 7

دانش رئیس شورای اسلامی شهر مادوان گفت: مردم رای دادند تا تحول را شاهد باشند اگر استاندار به شهر ما سری بزند با مناظر غیرقابل تصوری مواجه می‌شود فضای سبزی در این جا نخواهد دید آنتن دهی در این شهر یک معضل بزرگ شده آموزش از طریق فضای مجازی در این سال‌ها بوده و در آینده هم باید دانش آموزان از طریق فضای مجازی تحصیل کنند.

وی با بیان اینکه از نظر من مهمترین مشکل در مادوان مربوط به فضای ورزشی است گفت: کمترین سرانه فضای ورزشی را دارد در حالی که بهترین راه که می توان با آن جلوی آسیب‌های اجتماعی متعدد را گرفت سالنهای ورزشی است.

دانش گفت: ما حکم یک روستای بزرگ را داریم که نام شهر را بر روی آن گذاشته‌اند و از خدمات شهری چیزی نمی بینیم همچنین از مشکلات دیگر مربوط به آرامستان است که باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

سعیدی‌جو عضو شواری شهر هم گفت: تنها ساختمان اداری شهر ما مربوط به همین ساختمان قدیمی شهرداری است و ساختمان اداری دیگری در آن وجود ندارد از لحاظ بودجه هم آخرین شهرداری هستیم.

اعضای شورای مادوان از دردها و کمبودها می‌گویند/شهر 40 هزار نفری که نه میدان دارد و نه پزشک متخصص! 8

وی در ادامه با بیان اینکه در انتخابات ها همیشه مادوانی‌ها در صف اول قرار دارند گفت: ولی بعد از اینکه انتخابات تمام می شود ما را رها می‌کنند و هیچ اهمیتی به مردم ما نمی‌دهند مراکز بهداشتی درست حسابی در این شهر نداریم در این شهر یک پزشک متخصص وجود ندارد شهری است که در آن حتی یک میدان وجود ندارد و فضای سبزی هم در شهر ما نمی بینید.

بازدید از پروژه‌های شهر دیشموک و 2 وعده آقای مدیرکل به شهرداری و شهروندان
دنبال کنید

در ادامه غفاری از اعضای شورای اسلامی شهر مادوان گفت: رسالت خبرنگاران بی‌اندازه است که می تواند مشکلات یک منطقه را به خوبی پوشش داده و بهترین یاور برای شوراها در زمینه رفع مشکلات مردم باشند وظیفه خبرنگاران کمتر از اعضای شورای اسلامی شهر برای خدمت به مردم نیست.

وی گفت: یک روستای بزرگ بودیم که در سال ۸۷ بدون جانمایی فضاها و این که چاره‌ای اندیشیده شود تبدیل به شهر شدیم شهری که همه از لحاظ فضای سبز و فضای ورزشی و اماکن فرهنگی دچار مشکل هستیم شهر مادوان مهاجر پذیر ترین شهر ایران است بیکاری در خانواده‌ها بیداد می کند اعتیاد نیز درد بزرگی است که گرفتار برخی از جوانان شده وضعیت اینترنت مناسب نیست.

این عضو شورا گفت: حاشیه نشینی درد بزرگی است که مردم ما به آن دچار شدند و بسیاری از خانواده ها در این راه آسیب بسیاری دیدند.

وی با بیان اینکه واقعاً مردم مادوان مومن و انقلابی هستند گفت: به نماز جمعه یاسوج نگاه کنید اکثر کسانی که در نماز جمعه شرکت می کنند از مردم مادوان هستند اما در حق این مردم اجحاف می‌شود.

اعضای شورای مادوان از دردها و کمبودها می‌گویند/شهر 40 هزار نفری که نه میدان دارد و نه پزشک متخصص! 9

غفاری به موضوع الحاق شهر مادوان به شهری یاسوج اشاره کرد و گفت: این الحاق هم محاسن و هم معایبی دارند یکی از محاسن آن این است که کل منطقه یکپارچه شده و دیگر شاهد تابلوهای مختلف دهیاری‌ها و خیرمقدم های رنگارنگ نخواهیم بود و موازی کاری از بین می‌رود.

وی افزود: همچنین با الحاق شهر مادوان به یاسوج املاک مردم و زمینهای آن‌ها قیمت بیشتری پیدا خواهد کرد و از این لحاظ مادوانی‌ها سود می‌کنند.

غفاری در ادامه برخی از معایب الحاق به شهر یاسوج اشاره کرد و گفت: اکثر مردم این منطقه افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و نهادهای حمایتی هستند در صورت الحاق برای گرفتن یک پروانه ساخت خانه که قبلا تا پنج میلیون تومان بیشتر نبود می‌بایست ۱۷ میلیون تومان پرداخت کنند که با این وضعیت بد فقر و محرومیت مردم مادوان نخواهند توانست مبالغ را پرداخت کنند تا شهرداری یاسوج بدهی های سنگین خود را پرداخت کند!.

وی گفت: پیگیر استقرار تریبون نماز جمعه در شهر مادوان بوده ایم حتی از مرکز نیز این موضوع پیگیری شده اما اکنون بحث الحاق را داریم.

این عضو شورا ادامه داد: خوشبختانه شهر مادوان سه حسینیه و ۶ مسجد دارد که از این نظر وضعیت بسیار بهتری نسبت به شهر یاسوج داریم اما می بایست از این فضاها برای کارهای فرهنگی بیشتر استفاده کنیم.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi