پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

زمین برای ایجاد شهرک صنعتی در گچساران وجود ندارد

سید هاشم موسوی در گفت وگو با کرونا در گچساران اظهار کرد: مساحت زمین های شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۵۴۱ هکتار است که از این میزان ۷۷۸ هکتار زمین صنعتی و بقیه زیرساخت ها اعم ازجدول گذاری، فضای سبز و غیره می باشد. وی بیان کرد: ازابتدای سال جاری تاکنون

اختصاصی کرونا

کد خبر : 68337
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵

کرونا :

زمین برای ایجاد شهرک صنعتی در گچساران وجود ندارد

سید هاشم موسوی در گفت وگو با کرونا در گچساران اظهار کرد: مساحت زمین های شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد یک هزار و ۵۴۱ هکتار است که از این میزان ۷۷۸ هکتار زمین صنعتی و بقیه زیرساخت ها اعم ازجدول گذاری، فضای سبز و غیره می باشد.

وی بیان کرد: ازابتدای سال جاری تاکنون ۵۴هکتار زمین در قالب ۳۷ قرارداد در شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد به سرمایه گذاران واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در استان۲۱ شهرک صنعتی مصوب و ۱۳ شهرک صنعتی در حال فعالیت وجود دارد، تصریح کرد: شهرک های صنعتی استان با امکانات مناسب آب، برق، گاز، خطوط تلفن و اینترنت آماده استقبال ازسرمایه گذاران است.
موسوی عنوان کرد: در گچساران زمینی برای واگذاری به واحد های شهرک های صنعتی نداریم واین خود یک مشکل محسوب می شود که به جد پیگیر رفع این مشکل هستیم.

وی گفت: دراین شهرستان یک شهرک صنعتی با ۶۵ هکتارو ۴۳ واحد بهره برداری فعال، یک ناحیه صنعتی در امام زاده جعفربا ۱۲ هکتار و ۱۱ واحد بهره بردار فعال وجود دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه چند نقطه را برای احداث شهرک صنعتی در گچساران پیشنهاد داده ایم، خاطرنشان کرد: یک شهرک صنعتی مصوبه هیئت دولت از سالهای گذشته برای گچساران تصویب شده که پیگیر آن هستیم ولی تا کنون زمینی را برای آن پیدا نشده است.

موسوی بیان کرد: از پیشنهادات ما برای ایجاد شهرک صنعتی جدید در گچساران منطقه بلیسک حداقل ۵۰۰ هکتار، خنگ بنار و چندین نقطه بوده که تا کنون به نتیجه ای نرسیده است.

۳۴ درصد دانش‌آموزان در گچساران واکسن کرونا دریافت کردند
دنبال کنید

وی افزود: برای ایجاد صنایع، های تک و کوچک حداقل در رده ۴ باید ۴۹ هکتار برای ناحیه صنعتی در نظر گرفته شود تا حداقل یک هزار متر الی ۲ هزار متر به واحد های کوچک اختصاص داده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: تا کنون در این خصوص نامه نگاری های متعددی با فرمانداران پیشین گچساران و استاندار انجام شده ولی هنوز به نتیجه نرسیده است.

موسوی با اشاره به اینکه ما صنایع را به شهرک صنعتی خان احمد که ۱۰۰ هکتارمساحت دارد هدایت کردیم، اضافه کرد: ۸۰ درصد این شهرک صنعتی نیز واگذار شده و با این هجمه در باشت نیز به مشکل برخواهیم خورد، باید هر چه زودتر در گچساران ناحیه جدید صنعتی ایجاد شود.

انتهای پیام/

 


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi