پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است

نماینده مردم بروجن در مجلس بابیان اینکه نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است،گفت: احداث پارک پتروشیمی در بروجن پیش‌بینی شده است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 68322
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲

کرونا :

نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است

 به گزارش  کرونا به نقل از خانه ملت، حجت‌الاسلام و المسلمین امیرقلی جعفری در نشست تخصصی مسئولان استانی و شهرستانی با رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی کشور در بروجن با اشاره به وضعیت منابع آبی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: به‌علت سیاست‌گذاری‌های غلط در حوزه آب اکنون با مشکلات زیادی برای تامین آب مواجه شده است و شهرستان بروجن پیشانی خشکسالی در این استان محسوب می‌شود.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: مسیر ارتباطی فلات مرکزی به خوزستان از این شهرستان عبور می‌کند، همچنین ریل راه‌آهن نیز از این شهرستان عبور می‌کند، بنابراین می‌توان با استفاده از ایت ظرفیت‌ها در راستای توسعه و محرومیت‌زدایی گام برداشت.

وی دامپروری و کشاورزی را از مهم‌ترین ظرفیت‌های توسعه در شهرستان بروجن عنوان کرد و گفت: به این مسئله در سند آمایش نیز توجه شده است، اما کم‌آبی این فعالیت‌ها را مختل کرده است، در تلاشیم کشاورزی را به سمت توسعه گلخانه هدایت کنیم، اما صنایع تبدیلی نیز در چهارمحال و بختیاری ضعیف است.

  جعفری با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری بالاتر از میانگین کشوری است، عنوان کرد: معضل بیکاری باعث شده است که اهالی به استان‌های مجاور مهاجرت شده است، همچنین برخی آسیب‌های اجتماعی تشدید شده است.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به‌علت محرومیت و شرایط اقتصادی ۴۰ درصد مردم تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، همچنین درآمد سرانه مردم این استان پایین‌تر میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه شهرستان بروجن ارتفاع بالایی از سطح دریا دارد، گفت: این مسئله می‌تواند یک ظرفیت بسیار خوب برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی باشد، هلدینگ‌های بنیاد مستضعفان می‌توانند برای سرمایه‌گذاری ورود پیدا کنند.

رایزنی جهت اخذ 5 دستگاه آمبولانس برای بخش های مختلف شهرستان اشترینان
دنبال کنید

جعفری بیان کرد: در چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌هایی خوبی در تولید گیاهان دارویی دارد، بنابراین بنیاد مستضعفان می‌تواند در شهرستان بروجن پالایشگاه گیاهان دارویی را احداث کنند و استان‌های مجاور از این ظرفیت استفاده کنند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه توسعه کشاورزی امنیت غذایی را تامین می‌کند، یادآور شد: پنج مجتمع گلخانه‌ای در این شهرستان پیش‌بینی شده است، زمین و آب برای این گلخانه‌ها فراهم شده، اما برای تکمیل این گلخانه‌ها نیازمند جذب سرمایه‌گذار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: احداث پارک پتروشیمیایی در بروجن پیش‌بینی شده است، ۴۲ واحد در این پارک مستقر و برای ۳۵۰۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد می‌کند، اما این طرح نیز محتاج سرمایه‌گذار است.

جعفری در پایان گفت: بانوان کارآفرین برای زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست در بروجن اشتغال ایجاد می‌کنند، این بانوان نیازمند سرمایه برای توسعه کسب و کار خود هستند.

نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی دامپروری و کشاورزی را از مهم‌ترین ظرفیت‌های توسعه در شهرستان بروجن عنوان کرد و گفت: به این مسئله در سند آمایش نیز توجه شده است، اما کم‌آبی این فعالیت‌ها را مختل کرده است، برای حرکت به سمت توسعه گلخانه‌ها نیازمند سرمایه‌گذاری  هستیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi