پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد توسعه یابد/ لزوم حمایت از تولیدکنندگان محصولات گلخانه‌ای

به گزارش کرونا از بهمئی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سومین روز از دهه فجر و به  منظور افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی و اقتصادی به شهرستان بهمئی سفر کرد. در این سفر که معاون هماهنگی امور عمرانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی حضور دارند،  استاندار از مجتمع گلخانه‌ای بهمئی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 68245
تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۱

کرونا :

بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد توسعه یابد/ لزوم حمایت از تولیدکنندگان محصولات گلخانه‌ای

به گزارش کرونا از بهمئی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سومین روز از دهه فجر و به  منظور افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی و اقتصادی به شهرستان بهمئی سفر کرد.

در این سفر که معاون هماهنگی امور عمرانی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی حضور دارند،  استاندار از مجتمع گلخانه‌ای بهمئی بازدید کرد.

سید علی احمدزاده در بازدید از این مجتمع گلخانه‌ای گفت: این مجتمع در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار احداث و ۲۰ واحد گلخانه‌ای در آن پیش بینی شده که ۱۱ واحد در زمینه تولید فلفل فعال است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: محصولات این واحدهای گلخانه‌ای به کشور روسیه صادر می‌شد اما با توجه به مشکل ایجاد شده میان وزارت کشاورزی و کشور روسیه در استفاده از سموم کشاورزی، صادرات محصولات با مشکل مواجه شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، هدف از بازدید این مجتمع را تصمیم‌گیری در راستای حمایت از تولید کنندگان، دانست و افزود: با مشکل پیش آمده درآمد این واحدها به یک پنج کاهش یافته و تولید کنندگان متحمل خسارت فراوانی شدند.

وی از وزارت جهاد کشاورزی خواست حمایت جدی از این تولید کنندگان را در دستور کار قرار داده و مشکلات را برطرف کند تا تولیدات از سر گرفته شود یا الگوی صادرات تغییر کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از تولید نهال در این مجتمع خبر داد و اظهار داشت: نهال‌های تولید شده تحت نظر و کنترل جهاد کشاورزی و با رعایت همه استاندارها است لذا نهال مورد نیاز استان از این مجتمع تامین شود.

احمدزاده بر رونق اشتغالزایی پایدار در حوزه کشاورزی استان تاکید کرد و گفت: تسهیلات لازم برای ایجاد اشتغال پایدار این بخش اختصاص و بخش کشاورزی گسترش یابد.

۱۷ هزار تُن گوشت مرغ در خراسان شمالی تولید شد/در ایام عید کمبود مرغ وجود ندارد
دنبال کنید

وی از دیدار با وزیر جهاد  کشاورزی خبر داد و افزود: در این دیدار در خواست کردیم برای توسعه و تکمیل شهرک جهاد کشاورزی با اختصاص اعتبار، حمایت لازم صورت گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به دستور وزیر جهاد کشاورزی و موافق با تکمیل شهرک کشاورزی گفت: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تسهیلات تکمیل شهرک‌  کشاورزی در سال ۱۴۰۱ را جذب کند.

علاوه بر بازدید از این مجتمع گلخانه‌ای دیدار با مردم از دیگر برنامه‌های استاندار کهگیلویه و بویراحمد بود.

احمدزاده پس از شنیدن مشکلات و خواسته‌های مردم به مدیران کل دستور داد رفع مشکلات مردم را در اولویت کاری خود قرار دهند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi