جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳

بومی‌سازی مجتمع مس رفسنجان در دستور کار است

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با بیان اینکه دستور وزیر صمت مبنی بر «بومی‌سازی» نیروی کار در معادن باید اجرایی شود،گفت: بومی‌سازی مجتمع مس رفسنجان در دستور کار است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67916
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰

کرونا :

بومی‌سازی مجتمع مس رفسنجان در  دستور کار است

به گزارش خبرگزاری  خانه ملت، حجت‌الاسلام حسین جلالی  در تشریح  بومی‌سازی مجتمع مس رفسنجان  اظهار کرد: خدا را شاکریم که تلاش‌های بی‌وقفه در خصوص بومی‌سازی مجتمع مس رفسنجان جواب داد و برنامه‌ای که طی دو سال نمایندگی داشتم، محقق و تلاش زیادی شد که مجتمع مس به نام رفسنجان ثبت شود و الحمدلله ثبت شد و در خصوص استقلال مس برنامه‌ها در حال اجرا است.

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بومی‌سازی نیروهای مجتمع مس که در حال تحقق است، گفت: بیش از ۱۴ هزار جوان بیکار جویای کار در شهرستان‌های رفسنجان و انار داریم اما متأسفانه از استان‌ها و شهرستان‌های دیگر در مجتمع مس رفسنجان مشغول به کارند، ما مخالف ایجاد اشتغال برای دیگران نیستیم اما اولویت باید با نیروهای بومی باشد.

وی با اشاره به مصاحبه هفته گذشته وزیر صمت در حاشیه افتتاح معدن کرور عنبرآباد مبنی بر اینکه معادن حتما از نیروهای بومی استفاده کنند، ابراز کرد: دستور وزیر صمت به منزله یک بخشنامه و ابلاغیه است و از مدیران مس می‌خواهم این دستور وزیر را جدی بگیرند، ضمن اینکه  این دستور رسما از صدا و سیما اعلام شد و همه مردم آن را شنیدند و نباید اجرایی شدن آن را معطل برگزاری جلسات کنند.

جلالی در خصوص صحبت دیگر وزیر صمت مبنی بر اینکه ۴۰ درصد از معادن به مردم مجاور معدن واگذار شود، با ذکر این سوال از وزیر که آیا این مسئله شامل مردم رفسنجان هم می‌شود یا مربوط به معادن تازه تاسیس است، تصریح کرد: باید این موضوع شفاف‌سازی شود که ما هم به مردم بتوانیم پاسخ دهیم و اگر شامل مردم رفسنجان می‌شود، سازوکار این موضوع مشخص شود./

ایجاد گذرگاه مرزی خداآفرین بین ایران و جمهوری آذربایجان
دنبال کنید

پایان پیام 

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi