سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

نرخ سوخت کوره های آجرپزی برابر روال سال‌های قبل محاسبه می‌شود

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: نرخ سوخت کوره های آجر پزی برابر روال سال‌های قبل محاسبه می‌شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67907
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹

کرونا :

نرخ سوخت کوره های آجرپزی برابر روال سال‌های قبل محاسبه می‌شود

 به گزارش  کرونا به نقل از خانه ملت، مصطفی نخعی درباره نرخ سوخت کوره های آجر پزی برابر روال سال‌های قبل محاسبه می‌شود اظهار داشت: همان طور که مستحضرید نرخ سوخت واحدهای تولیدی در بودجه سال ۱۴۰۰ تغییراتی داشته است که برای برخی واحدها از قبیل فولاد سازی، پتروشیمی ها و مشابه این نرخ سوخت برابر تبصره یک سال ۱۴۰۰ مقرر شد برابر با ۳۰درصد نرخ گاز خوراک تحویلی به پتروشیمی ها محاسبه شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی افزود: برای صنایع سیمان و سایر صنایع مقرر شد این رقم ۱۰ درصد گاز تحویلی خوراک واحدهای پتروشیمی باشد که دستگاههای اجرایی از آن جایی که بحث سایر صنایع نام برده شده بود کورههای آجرپزی را هم به عنوان یک صنعت در نظر گرفته بودند و از سویی دیگر شرکت گاز کورههای آجرپزی را هم به عنوان یک صنعت نرخ گاز آنها را ۱۰ درصد نرخ گاز خوراک تحویلی پتروشیمی ها  برای سال ۱۴۰۰در نظر گرفته بود.

سخنگوی کمیسیون انرژی در مجلس شورای اسلامی گفت: در این راستا رقم قابل توجهی هزینه گازبرای واحدهایی نظیر کوره های آجری پزی افزایش یافت که سبب بروز مشکلات زیادی برای برخی واحدها از جمله واحدهای آجرپزی وکوره ها شد.

نخعی ادامه داد:در سطح کشور وبه تبع آن در استان خراسان جنوبی رقم قابل توجهی کوره آجرپزی وجود دارد که نقش مهمی در تولید اجر وتولید اشتغال خرد دارند که بعد از اعمال افزایش هزینه گازتعداد زیادی از واحدهها وکورههای آجر پزی با مشکل مواجه شدند وحتی برخی تا مرز توقف فعالیتهایشان شد  وحتی در یک برهه با کمبود آجر هم مواجه شدیم که مقرر شد در راستای رفع این مشکل کمیسیون انرژی مجلس تصمیم گرفت اصلاحیه ای را تقدیم مجلس کند تا کوره های آجرپزی از بند ت تبصره ۱۴۰۰مستثنی شوند  و اعلام کنیم که در بند ت مقصود کوره های آجر پزی نیست .

ورود پرندگان مهاجر حمایت شده زنگوله بال به بیله‌سوار مغان
دنبال کنید

وی بیان داشت: این لایحه در کمیسیون انرژی به تصوب رسید و سپس به صحن علنی مجلس آمد که پس از قرائت خوشبختانه با رای قاطع  نمایندگان مجلس این بند روند اصلاح شد.

نخعی درپایان یادآورشد: مقرر شد نرخ گاز کورههای آجرپزی طبق روال قبل محاسبه ومشمول افزایش قیمت در سال ۱۴۰۰ نخواهد شد و تلاش میشود این  تبصره برای سال  ۱۴۰۱ هم طبق روال قبل ادامه دهیم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi