جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

حل معضل بی‌آبی سیستان نیازمند نسخه دائمی و پایدار

نماینده مردم زابل در مجلس گفت: حل معضل بی‌آبی سیستان نیازمند نسخه دائمی و پایدار است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67895
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

کرونا :

حل معضل بی‌آبی سیستان نیازمند نسخه دائمی و پایدار

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، حبیب‌الله دهمرده درباره حل معضل بی‌آبی منطقه سیستان اظهار داشت: حل معضل بی‌آبی منطقه سیستان نیازمند نسخه دائمی و پایدار است و نمی‌توان به ورود مقطعی آب از سوی کشور افغانستان دل خوش کرد چرا که همین حق‌آبه حداقلی هم به درستی به سوی ایران رهاسازی نمی‌شود.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  طرح‌هایی از جمله انتقال آب دریای عمان و تامین آب از طریق حفر چاه‌های ژرف از جمله طرح‌های پایداری است که دولت باید با اولویت برای تامین آب منطقه سیستان دنبال کند و روند چنین پروژه‌هایی با دلخوشی‌های مقطعی از جمله ورود آب از سوی افغانستان، نباید کند شود.

دهمرده تصریح کرد: منطقه سیستان تنگه احد ایران اسلامی است و در این راستا دولت باید توجه ویژه‌ای به حل معضلات متعدد مردم این خطه از جمله بی‌آبی و خشکسالی، معضل جدی نبود اشتغال و بیکاری و مشکلات زیست محیطی از جمله پراکنده شدن ریزگردها داشته باشد.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل معضل بی‌آبی منطقه سیستان نیازمند نسخه دائمی و پایدار است، گفت:‌ نمی‌توان به ورود مقطعی آب از سوی افغانستان دل خوش کرد./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi