جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

روند بررسی مطالعات سد غازان به جایی نرسیده است

نماینده مردم خوی و چایپاره  در مجلس با بیان اینکه روند بررسی مطالعات سد غازان  تا به حال به جایی نرسیده است،گفت: تسریع در احداث الند که اخیرا مطالعات آن شروع شده است در دستور کار قرار  بگیرد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67886
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶

کرونا :

روند بررسی مطالعات سد غازان به جایی نرسیده است

 به گزارش خبرگزاری  خانه ملت، عادل نجف زاده در دیدار با وزیر نیرو و استاندار آذربایجان غربی در نشست مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی،گفت: ۳۰۰ میلیون متر مکعب از حوزه رودخانه های الند و قطور از خوی خارج و به رودخانه ارس و در نهایت تبدیل به حق آبه بین المللی می‌شود و این در حالی است که هیچ توفیقی برای منطقه و مردم خوی ندارد.

نماینده مردم خوی و چایپاره  در  مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه روند بررسی مطالعات سد غازان  تا به حال به جایی نرسیده و به هدر رفت منابع منجر شده است تصریح کرد: تسریع در احداث الند که اخیرا مطالعات آن شروع شده است در  دستور کار قرار  بگیرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با احداث سد الند با ظرفیت ذخیره ۷۵ میلیون متر مکعب ، آب شرب ، کشاورزی و صنعتی شهرستان خوی و اراضی آن تامین خواهد شد. 

 نجف زاده در ادامه با اشاره به بحث مجتمع ایواوغلی خوی که با داشتن ۲۴ روستا فاقد آب آشامیدنی با کیفیت است، مجدانه خواستار قرار گرفتن در طرح محرومیت زدایی شدند .

 نماینده مردم خوی و چایپاره  در  مجلس تصریح کرد: موضوع تصفیه خانه شهر چایپاره و ۲۰ درصد باقی مانده فاضلاب این شهر ، مخصوصا محله بیگ جوان چایپاره بود که مبلغ ۲۰ میلیارد تومان بودجه جهت اتمام فاضلاب از وزیر نیرو خواستار شدند . 

 وی در پایان یادآورشد: موضوع ۶ کیلومتر کانال کشی پایاب سد بویلاپوش و آب رسانی به ۱۰۰۰۰ هکتار از اراضی روستای ملاجنود و شوربولاغ خوی و ۴ کیلومتر پایاب سد زاویه سکمن آباد خوی از دیگر مطالبات مردم خوی و چایپاره را از وزیر نیرو خواستار شدند ./

بازار برنج باید توسط اتحادیه‌های تخصصی کشاورزان مرتبط کنترل شود/ ممنوعیت واردات برنج باعث ساماندهی این بازار می‌شود
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi