جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

جشن میلاد کوثر و نشست مداحان بویراحمد با نماینده ولی‌فقیه/توصیه‌های حسینی به مداحان

به گزارش کرونا از یاسوج به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نشست مداحان شهرستان بویراحمد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج به همت بسیج مداحان سپاه فتح برگزار شد. در این نشست مسئول بسیج مداحان سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سخنان مهم چند وقت

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67796
تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰

کرونا :

جشن میلاد کوثر و نشست مداحان بویراحمد با نماینده ولی‌فقیه/توصیه‌های حسینی به مداحان

به گزارش کرونا از یاسوج به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها نشست مداحان شهرستان بویراحمد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج به همت بسیج مداحان سپاه فتح برگزار شد.

در این نشست مسئول بسیج مداحان سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به سخنان مهم چند وقت اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مداحی‌ها اظهار کرد: فرمایشات معظم له را نصب العین برنامه خود قرار خواهیم داد.

وی گفت: مقام معظم رهبری بیش از هر چیز در بحث روشنگری و جهاد تبیین دغدغه دارند که همین وظیفه مداحان را سنگین می‌کند.

جشن میلاد کوثر و نشست مداحان بویراحمد با نماینده ولی‌فقیه/توصیه‌های حسینی به مداحان 5

جمال‌فر گفت: مداحی با موسیقی پاپ فرق داشته و احیای مداحی سنتی باید در دستور کار قرار گیرد لذا امیدواریم که بتوانیم رهنمودهای معظم‌له را سرلوحه خود قرار دهیم.

 

در ادامه تنی چند از مداحان مشهور شهرستان بویراحمد در مدح بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مداحی کردند.

سخنران این مراسم آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بود که با برشمردن صفات عالیه حضرت زهرا(س) اظهار کرد: در شرایطی خداوند این بانوی بزرگ را به عالم خاکی فرستاد که ظلمت و تاریکی جهان را فرا گرفته بود.

وی با بیان اینکه زن در پیش از اسلام از زن به عنوان یک کالا یاد می‌شد گفت: اما همزمان با آغاز رسالت حضرت محمد و همچنین پا گذاشتن حضرت فاطمه به این عالم زن دارای مرتبه و مقام بالایی شد.

جشن میلاد کوثر و نشست مداحان بویراحمد با نماینده ولی‌فقیه/توصیه‌های حسینی به مداحان 6

 حسینی افزود: در طول تاریخ پیامبرانی آمدند اما چون در ادامه راه ائمه اطهار نبودند حقایق دینی مورد تحریف قرار گرفتند اما امروز احکام صریح خداوندی به برکت وجود حضرت فاطمه و ائمه اطهار در جهان ساری و جاری است.

برگزاری کنگره ملی شهدای نهضت سوادآموزی کشور
دنبال کنید

وی در ادامه با برشمردن برخی وظایف مداحان در جمع مداحان شهرستان بویراحمد گفت: نداهای جهنمی مردم را از بهشت دور می کند وظیفه شما مداحان این است که مردم را با نغمه‌های معنوی به سوی کارهای نیک و پسندیده دعوت کنید مردم هم به شما اعتماد دارند.

حسینی افزود: وظیفه مداحان این است صفات عالی انسانی را در اشعار و مداحی های خود بیان کنند همچنین می بایست سبک زندگی اسلامی و فرزندآوری را برای مردم تبیین کنید زیرا جامعه به سوی پیری حرکت می‌کند.

جشن میلاد کوثر و نشست مداحان بویراحمد با نماینده ولی‌فقیه/توصیه‌های حسینی به مداحان 7

وی با بیان اینکه در محافل و مجالس از تربیت دینی نباید غافل شهید گفت: پوشش‌های نامناسب باید در اشعار و در کلام مداحان مورد نقد قرار گیرد فرصت خوبی است که در محافل و مجالس به برکت محبتی که مردم به ائمه اطهار دارند این موضوعات برای تربیت هر چه بهتر و بیشتر جامعه به خصوص نسل جوان و نوجوان بیان شود.

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi