جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

حرف محرومان باید شنیده شود/ لزوم افزایش نشاط اجتماعی از طریق تغییر رویه‌ها

به گزارش کرونا از اصفهان، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان صبح روز در اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر روستا در ساختار قانون ایجاد شد تا اراده مردم را در بخش‌هایی از حاکمیت تجلی دهد و مردم در تصمیم‌گیری امور سهیم باشند. وی ادامه داد: دایره فعالیت این شوراها

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67763
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

کرونا :

حرف محرومان باید شنیده شود/ لزوم افزایش نشاط اجتماعی از طریق تغییر رویه‌ها

به گزارش کرونا از اصفهان، سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان صبح روز در اجلاس رؤسای شوراهای اسلامی شهرستان‌های استان اصفهان اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر روستا در ساختار قانون ایجاد شد تا اراده مردم را در بخش‌هایی از حاکمیت تجلی دهد و مردم در تصمیم‌گیری امور سهیم باشند.

وی ادامه داد: دایره فعالیت این شوراها بسیار وسیع است و ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، اقتصادی، سلامت، بهداشت، معیشتی و خدمات را شامل می‌شود که به جایگاه و اهمیت نقش شوراها در توسعه و اعتلای شهر اشعار دارد؛ دایره مسؤولیت بالای شوراها نشان از اهمیت و جایگاه آن است و باید برای انجام آن ابزار لازم فراهم شود تا با آن تصمیم‌گیری لازم انجام شود.

مرتضوی بیان کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان و آرای مردم از جمله این ابزارها است و بنابراین هرچه در حوزه یادگیری و بهره‌گیری از تصمیمات دیگران کار کنیم، تصمیمات ما دوام بیشتری دارد و در غیر این صورت دچار روزمرگی می‌شویم که در پرتو آن اعتماد عمومی از بین می‌رود.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اگر اولویت مردم در تصمیم‌گیری‌ها دیده نشود، اولین چیزی که خدشه می‌بیند رابطه مردم و بخشی از حاکمیت است و لازم است هر اقدامی با برنامه‌ریزی و توجه به ابعاد مختلف دایره مسؤولیت باشد.

وی گفت: توجه به حوزه‌های اجتماعی، بهداشتی، اقتصادی، توجه به طبقات ضعیف، توجه به مؤلفه‌های هویت ایرانی و اسلامی، توجه به هویت‌های میراثی، معماری ایرانی اسلامی، ارتباطات اجتماعی و جایگاه مهم خانواده از اولویت‌هایی است که باید مدنظر قرار گیرد و تصمیم‌ها ذیل این راهبردها تعریف شود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: حواسمان باشد خانواده و نگاه به کودکان و نوجوان در برنامه‌های شهری تقویت و جایگاه نمادهای اسلامی و ملی در معماری ایرانی و اسلامی مستحکم شود؛ اقدامات و کارهای ما باید اعتماد عمومی را به سمت حاکمیت جلب کند تا مردم احساس نکنند وقتی فردی مسؤولیت گرفت از مردم جدا شد؛ به همین دلیل باید وقتی را برای شنیدن حرف مردم قرار دهیم.

محل برگزاری نماز عید فطر دهدشت تغییر کرد
دنبال کنید

استاندار اصفهان با بیان اینکه بزرگان، علما، هنرمندان و مشاهیر بخشی از  مؤلفه‌های هویتی جامعه هستند و لازم است شوراها و مدیریت شهری نسبت به احترام و تکریم این شخصیت‌ها توجه بیشتری داشته باشند،تاکید کرد: یکی از مؤلفه‌های هویتی جامعه، شهدا به ویژه شهدای شاخص هستند و می‌توان ویژگی‌هایشان را به جامعه تسری داد تا از این طریق جوان ما دچار سردرگمی نشود.

وی توجه به عدالت را از دیگر مسائل و اولویت‌ها برشمرد و گفت:  باید به افراد و مناطق محروم بیشتر توجه کرد و به سراغ این افراد رفت تا حرفشان شنیده شود.

مرتضوی هویت‌بخشی به سیمای شهر و روستا با بهره‌گیری از معماری ایرانی و اسلامی را از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌ها دانست و تأکید کرد: اطلاع‌رسانی مناسب از تصمیمات گرفته شده و شفاف‌سازی به منظور بهره‌مندی آحاد جامعه و حاکم شدن نظم و انظباط موجب می‌شود روزنه‌های فساد بسته شود و به‌گونه‌ای نباشد که بخشی بتوانند از تصمیمات بهره‌مند و بخشی محروم شوند، بلکه فرصت مساوی برای همه فراهم می‌شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اهمیت جامعه جوان اظهار کرد: اقداماتی که می‌تواند در دل جوانان روحیه ایجاد کند مدنظر قرار گیرد، زیرا اگر جوانان احساس تعلق کنند بیشتر کمک می‌کنند و کمتر دچار جابجایی جمعیت می‌شویم.

وی توجه به زیرساخت‌های محیط‌زیستی و توسعه پایدار در برنامه‌ریزی‌ها را ضروری دانست و افزود:  تصمیم‌گیری‌ها به گونه‌ای باشد که آیندگان به تصمیم امروز ما خرده نگیرند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: نیاز به افزایش نشاط اجتماعی وجود دارد، زیرا در برخی از ناهنجاری‌ها آمار خوبی نداریم و گاهی می‌خواهیم برخی طرح‌های فرهنگی را خودمان دنبال کنیم که هزینه‌ها را بالا می‌برد، در صورتی که مجموعه‌هایی فرهنگی در همان شهر وجود دارند که در شهر کارهای فاخر انجام می‌دهند و می‌توان از ظرفیت آن‌ها استفاده کرد؛ شور و نشاط را نمی‌توان با رویداد ایجاد کرد، بلکه با رویه‌ها باید ایجاد شود، ولی به دلیل اینکه کارهای رویدادی اول و آخر آن مشخص است بیشتر به کارهای مناسبتی روی می‌آوریم.

رویای بدون زباله
دنبال کنید

استاندار اصفهان با اشاره به وجود ظرفیت‌های بودجه‌ای ویژه شهرها و روستاها، گفت: هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان عوارض رفع آلودگی در شهرهای استان واریز شده اس و لازم است شوراها روی هزینه‌کرد این اعتبارات دقت داشته باشند و به گونه‌ای هزینه شود تا گره‌ای از مشکلات مردم ما رفع شود.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi