جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد/ عامل انسانی علت ۷۰ درصد تصادفات رانندگی استان

به گزارش کرونا از یاسوج، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد به منظور ارتقاء ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها اقدام به آموزش دانش‌آموزان برای جلوگیری از حوادث و تلفات رانندگی کرده است. کرم‌الله جانی‌پور در همین خصوص به فارس گفت: ۴۰ مدرسه با اولویت اصلی و شریانی تحت پوشش طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67754
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

کرونا :

اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد/ عامل انسانی علت ۷۰ درصد تصادفات رانندگی استان

به گزارش کرونا از یاسوج، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد به منظور ارتقاء ایمنی مدارس حاشیه راه‌ها اقدام به آموزش دانش‌آموزان برای جلوگیری از حوادث و تلفات رانندگی کرده است.

کرم‌الله جانی‌پور در همین خصوص به فارس گفت: ۴۰ مدرسه با اولویت اصلی و شریانی تحت پوشش طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه شهرها قرار گرفت و دو هزار دانش‌آموز آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هدف از اجرای این طرح ایمن‌سازی حاشیه راه‌ها جهت تردد و عبور و مرور دانش‌آموزان برای جلوگیری از تصادفات رانندگی است.

وی بیان کرد: این طرح ابتدا در مدرسه روستای  تنگ‌سرخ در محور شریانی یاسوج به شیراز اجرا شد و ۷۰ دانش‌آموز از این طرح استقبال کردند و ۷۰ کیف‌ شهرونددار به دانش‌آموزان اهدا شد.

وی با بیان اینکه سه عامل انسان، جاده و خودرو در بروز تصادفات نقش دارد، گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۷۰ درصد تصادفات ناشی از عامل انسانی و نحوه رانندگی است که  برای حفظ جان دانش‌آموزان آموزش‌های لازم از جمله استفاده از پل عابر پیاده و پل هوایی آموزش داده شد.

وی با اشاره به ایمن‌سازی جاده‌ها گفت: ایمن‌سازی به دو شکل آرام سازی ترافیک به وسیله استفاده از پل هوایی و پل عابر پیاده، استفاده از علائم ترافیکی، خط‌کشی، نصب نیوجرسی، سرعت‌گیر، سرعت‌گاه‌های پلاستیکی و فلزی انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi