جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

محصولات کشاورزی تضمینی خریداری می‌شوند

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس،گفت: خرید تضمینی محصولات کشاورزی عملیاتی و دولت مکلف شده است در راستای توسعه همه جانبه بخش کشاورزی، خرید تضمینی را دنبال کند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67706
تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷

کرونا :

محصولات کشاورزی تضمینی خریداری می‌شوند

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمدجواد عسکری در نشست با رئیس و مدیران بخش کشاورزی که با حضور نماینده ولی‌فقیه در فارس برگزار شد، بیان کرد: خرید تضمینی همه محصولات کشاورزی و با اولویت محصولات استراتژیک در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امنیت غذایی به امنیت ملی گره خورده است، افزود: مشکلات عدیده‌ای به طور خاص بروکراسی اداری به ما اجازه دستیابی به تولید مطلوب نمی‌دهد بنابراین نقشه راه برای حل مسائل کشاورزی تعریف و از مزرعه تا سفره در این طرح دیده شد.

عسکری با بیان اینکه به منظور تدوین “طرح امنیت غذایی” به مدت ۶ ماه با نخبگان بخش کشاورزی، اهل فن، محققین، مروجین و کشاورزان پیشرو مذاکره شد، خاطرنشان کرد: این طرح  متشکل از  ۱۵ ماده و در برگیرنده ایرادات بخش کشاورزی است.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی گفت: با اجرایی شدن این طرح، تولید کننده بدون دغدغه و با خیال راحت تولید و مصرف کننده با قیمت ثابت محصول مورد علاقه اش را خریداری می کند و بهره برداران بخش کشاورزی نیز صنایع تبدیلی و صادرات  را دنبال می‌کنند.

وی افزود: برای اولین بار در کشور این اتفاقات افتاده و به زودی عملیاتی و اجرایی خواهد شد و کشاورزی ما از این فضای بی‌برنامگی قطع به یقین بیرون خواهد آمد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  از مشکلات و معضلات جدی ما در بخش کشاورزی به طور خاص، حضور و وجود دلال‌ها و واسطه‌ها است، اظهار کرد: اگر طرح امنیت غذایی اجرایی شود، شورای قیمت‌گذاری به وظیفه خود عمل کند و خرید تضمینی لحاظ شود به یقین دلال‌ها و واسطه‌گران حذف خواهند شد./

ثبت ۲۵.۸ میلی‌متر بارش باران در لرستان
دنبال کنید

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi