جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

نظام آموزشی براساس آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بنا نهاده شود

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس گفت: نظام آموزشی کشور باید براساس آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و در نتیجه افزایش مهارت جویندگان کار پایه‌ریزی شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67568
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

کرونا :

نظام آموزشی براساس آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بنا نهاده شود

به گزارش کرونا به نقل از خانه ملت، محمد رضا مبلغی در بازدید از مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای کوهدشت، با بیان اینکه معضل اصلی امروز جامعه ما بیکاری است، اظهار داشت: برای حل این مشکل بایستی نظام آموزشی براساس آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و در نتیجه افزایش مهارت جویندگان کار پایه‌ریزی شود.

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس در مجلس شورای اسلامی گفت: جوانان جویای کار جهت ایجاد اشتغال مولد و هدف‌دار بایستی ابتدا در یک حرفه ماهر شوند و در ادامه بتوانند با دریافت تسهیلات کم‌بهره وارد بازار کسب‌وکار شوند و این مهم از طریق ارائه آموزش‌های مهارتی علمی و عملی با محوریت ایجاد فرصت‌های شغلی امکان‌پذیر خواهد بود.

حجت‌الاسلام مبلغی، به جایگاه اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان در ترویج مهارت‌آموزی در سطح استان اشاره کرد و افزود: متأسفانه تاکنون این اداره‌کل مورد کم‌توجهی قرار گرفته، درصورتی‌که بخواهیم در جهت کاهش بیکاری در سطح جامعه گام برداریم بایستی در گام نخست اعتبارات آموزش‌های فنی و حرفه‌ای افزایش یابد تا بتوان ضمن تجهیز و به‌روزرسانی امکانات موجود با ارائه آموزش‌های مهارتی نوین افراد متخصص و ماهر را جهت ورود به بازار کار تربیت کرد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های حوزه کشاورزی، دامپروری و گیاهان دارویی اذعان کرد: ایجاد مرکز تخصصی کشاورزی استان لرستان در شهرستان کوهدشت امتیاز ویژه‌ای محسوب می‌شود، که بهره‌برداری کامل و اجرای آموزش‌های مهارتی با محوریت نیازسنجی منطقه بایستی تسریع شود.

در ادامه مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای لرستان به بیان معضلات، مشکلات و کمبودهای مراکز آموزش فنی و حرفه ای این شهرستان پرداخته و اظهار داشت:هم‌اکنون ۸ کارگاه ثابت و دو کارگاه سیار شهری در این شهرستان و دو کارگاه سیار نیز در شهرستان رومشکان در حال فعالیت هستند که ایجاد یک مرکز ثابت شهری در شهرستان رومشکان مورد نیاز و در دست اقدام است که ادامه روند احداث، نیازمند تخصیص اعتبارات ویژه در این بخش است.

مراکز بهداشتی و درمانی به اندازه کافی در هشتگرد وجود ندارد
دنبال کنید

معتمدی در ادامه ضمن اشاره به تسهیل روند دریافت پروانه تاسیس آموزشگاه‌های آزاد، بیان کرد: تاکنون مجوز فعالیت  ۸۳ آموزشگاه آزاد در سطح این دو شهرستان صادر شده که جمعا با احتساب ۴۷ آموزشگاه فعال موجود تعداد آموزشگاههای آزاد به ۱۳۰ مورد ارتقا یافته است.

وی در پایان گفت: امیدواریم با توجه ویژه مسئولین سیاسی استان و تخصیص اعتبارات مورد نیاز بتوانیم در راستای پرورش نیروی متخصص ماهر مورد نیاز بازار کار گام‌های مؤثری برداریم./

پایان پیام

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi