چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

لزوم رفع مشکلات حوزه سلامت شبکه های بهداشت روستایی

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه فعالیت شبکه های بهداشت به صورت شبانه روزی تعریف شده اند،گفت: مشکلات حوزه سلامت شبکه‌های بهداشت روستایی مرتفع شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67505
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳

کرونا :

لزوم رفع مشکلات حوزه سلامت شبکه های بهداشت روستایی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پرویز محمدنژاد قاضی محله  در رابطه با وضعیت پزشکان متخصص و تجهیزات پزشکی در حوزه انتخابیه اش بیان کرد: در هر زمینه ای که قرار است خدماتی ارائه شود از جمله در حوزه پزشکی و درمانی، چه از ناحیه دولت و چه از طرف بخش خصوصی قطعا مشکلاتی وجود دارد و شامل همه محورهای خدماتی می شود. در حال حاضر در بخش تجهیزات پزشکی و همچنین تولید داروها، تولید داخلی را در کشور داریم که درصد بالایی نیز دارد.

 نماینده مردم لنگرود در  مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: در رابطه با نظام خدماتی پزشکان متخصص به نوعی شاید ادعای دولت منطبق با خواست آنها نباشد و مسئولینی که به هر شکلی در حوزه خدمات رسانی مشغول هستند غالبا در خارج از حوزه خدماتی و اداری خودشان دارای یک سری درآمدها هستند که مورد اعتراض بسیاری از متخصصین است که مثلا چرا یک مسئول دانشگاه، بیمارستان یا مرکز خدمات درمانگاهی باید درآمد دوم داشته باشد علاوه بر اینکه دارای مزایایی مانند حقوق و… نیز است ولی یک متخصص زنان و زایمان، ارتوپدی یا داخلی فقط درآمد در مطب خود را داشته باشد که اینها اعتراضاتی است که عموما از ناحیه متخصصین خارج از نظام سلامت دولتی وجود دارد و البته بارها این موضوع را به وزیر و مسئولین ذیربط اعلام کرده ایم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: اینها اعتراضات جانبی است اما در حوزه خدمات و درمان، میزان درآمد متخصصین یا کمبود تجهیزات، آنقدر نیست که فراوانی را به همراه خود داشته باشد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا در حوزه انتخابیه مشکل خاصی در رابطه با کمبود پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی احساس می کنید، عنوان کرد: در روستاها عموما در حوزه سلامت شبکه های بهداشت مشکل دارند. شبکه های بهداشت مراکزی هستند که به صورت شبانه روزی تعریف شده اند، اما متاسفانه چندین سال است که متخصصین در آنجا حضور پیدا نمی کنند و این یکی از اعتراضات مناطق محروم و حاشیه ای دور از مرکز شهرستان است.

سردار صفوی: پاکستان بداند که حکومت سعودی پایدار نیست
دنبال کنید

 وی ادامه داد: بخشی از این موضوع را ما به صورت بیتوته ای حل کردیم به طور مثال اتفاقی که در شهر محروم «اطاقور» رخ داد و با توجه به اینکه مرکز شبانه روزی بهداشت در عمل چند سالی است که عملیات شبانه روزی انجام نمی داده، اما این موضوع را به صورت بیتوته ای حل کردیم.

محمدنژاد خاطرنشان کرد: اینگونه اعتراضات معمولا در روستاها وجود دارد از این جهت که زیرساخت های لازم حدود ۱۰ سال قبل ایجاد شده اما به مرور زمان خالی از پزشک شده اند و در حد جزئی خدمات ارائه می کنند و مردم ناچارند هزینه کرده و فواصل زیادی را طی کنند که در این مسیر خطر عدم رعایت ایمنی در جاده ها را به جان می خرند و کما اینکه این رفت و آمدها به سمت شهر باعث ایجاد ترافیک شده و همچنین مشکلات امنیتی از قبیل خسارات مالی و جانی برای مردم به دنبال دارد.

وی افزود: اصولا این تفکر که خدمات به سمت مردم برود چند سالی است که دچار اختلال شده و ما هم به دنبال این هستیم که این مشکلات را حل کنیم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس یازدهم درباره کمک های خیرین در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی بیان کرد: ابتکاری که در سال ۹۹ به خرج دادیم این بوده که موسسه خیریه ای تحت عنوان موسسه خیرین سلامت لنگرود را در شهرستان با پیشنهاد بنده تاسیس کردیم که در حال کار می باشد و آورده های خوبی در این زمینه داشته است. همچنین این موسسه در بسیاری از موارد مانند کمک به بیمارستان ها از جمله در حوزه مقابله با ویروس کرونا خدمات خوبی ارائه کرده است.

محمد نژاد افزود: به عنوان پیشتاز این موضوع، تعداد بسیاری از خیرین به عضویت این موسسه درآمده اند که در تامین تجهیزاتی از قبیل کپسول اکسیژن، ویلچر، تخت و… کمک های بسیاری داشته اند. همچنین در موارد دیگری در برخی منازل تجهیزات پزشکی مانند کپسول اکسیژن، ویلچر، تخت بلا استفاده مانده بود که مردم نوعدوست این تجهیزات را به این موسسه تحویل می دهند که کمک حال بیمارستان و خانواده هایی باشد که از توان مالی برای تامین این تجهیزات برخوردار نیستند.

وی با اشاره به اینکه موسسه خیرین سلامت لنگرود در خرید تجهیزات به بیمارستان ها نیز کمک کرده است، یادآور شد: به طور مثال بیمارستان نیاز خود را به این موسسه اعلام می کند و موسسه خیرین سلامت سریعا به این درخواست رسیدگی کرده و آن را تهیه می کند.

نماینده مردم لنگرود در پایان با تاکید بر اینکه این موارد باید بیشتر شود، گفت: درصدد هستیم که به هر شکل کسانی که از تمکن مالی خوبی برخوردارند وارد این موسسه شوند تا با کمک های آنها بتوانیم بخشی از آلام مردم را برطرف کنیم/.

پایان  پیام

رونمایی از طرح جامع تفصیلی شهر اشترینان
دنبال کنید

منبع: خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi