پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعمال نشدن سهمیه معلولان در آزمون استخدامی پتروشیمی گچساران

چرا در استخدام های این شهرستان سهمیه استخدامی معلولان لحاظ نمی شود؟؟!! آیا همیشه باید صدای یک مطالبه گر بلند باشد تا این سهمیه رعایت شود؟؟! چرا قانون فصل الخطام نیست؟؟!! سمیه استخدام معلولان در اطلاعیه جدید استخدامی پتروشیمی گچساران لحاظ نشده است و در بندهایی از این استخدامی با زیرکی سعی شده است معلولین

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67178
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷

کرونا :

اعمال نشدن سهمیه معلولان در آزمون استخدامی پتروشیمی گچساران

چرا در استخدام های این شهرستان سهمیه استخدامی معلولان لحاظ نمی شود؟؟!! آیا همیشه باید صدای یک مطالبه گر بلند باشد تا این سهمیه رعایت شود؟؟! چرا قانون فصل الخطام نیست؟؟!!

سمیه استخدام معلولان در اطلاعیه جدید استخدامی پتروشیمی گچساران لحاظ نشده است و در بندهایی از این استخدامی با زیرکی سعی شده است معلولین را از این آزمون حذف کنند.

در بند ۸ استخدامی این شرکت آمده است:

۸٫ دارا بودن کارت پایان خدمت وظیفه یا داشتن کارت معافیت دایم غیرپزشکی برای متقاضیان مرد؛
تبصره ۱: تاریخ ترخیص از خدمت وظیفه و یا صدور کارت معافیت دایم غیر‌پزشکی باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۸ (آخرین روز ثبت نام) باشد.
تبصره ۲: متقاضیانی که از طریق بنیاد ملی نخبگان در حال گذراندن خدمت نظام وظیفه می‌باشند، براساس ضوابط مربوط و با ارایه مکاتبه رسمی از بنیاد ملی نخبگان، ثبت‌نام آنها در آزمون امکان‏پذیر می‌باشد. این گروه از متقاضیان در صورت پذیرش در مرحله آزمون کتبی، در صورتی می‌توانند در آزمون مصاحبه تخصصی- رفتاری شرکت نمایند که کارت پایان خدمت نظام‌وظیفه خود را حداکثر تا روز برگزاری مصاحبه، به مجری آزمون ارایه نمایند.

طبق این بند تمام معلولان کشور و بالخص استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان های آن نمی توانند در استخدامی این پتروشیمی شرکت نمایند.

در بندهای از این اطلاعیه به شرایط خاص جسمانی در رشته های مختلف اشاره شده است یعنی آنکه حتی افرادی که رسماً معلول هم نیستند از بعضی رشته ها حذف شدند این چیز عجیبی نیست!!! اما وقتی هیچ معلولی نمی تواند در این استخدام شرکت کنند چرا و به چه دلیل این بندهای را در آن می گنجاند؟؟!!

هنرستان ۲۴۰ نفری دخترانه خیّرساز در ملارد خشت‌گذاری شد
دنبال کنید

آیا واقعاً این کاری برای آرام نگه داشتن اقلیت معلولیت نیست؟؟؟!!! آیا این یک نوع فریب و دور زدن قانون نیست؟؟!!

اعمال نشدن سهمیه معلولان در آزمون استخدامی پتروشیمی گچساران 3

همچنین در سهمیه هایی که در بندهای مختلف آن آمده است ا اشاره به ۳ درصد استخدام معلولین نشده است و نشان از آن دارد که آن‌ها می‌دانستند معلولان نمی توانند برای استخدام در پتروشیمی گچساران ثبت نام کنند؟؟؟!!

چه کسی یا کسانی جوابگوی این ظلم آشکار خواهند بود؟؟!!!

 

۱٫ مقدمه
با استعانت از خداوند متعال و با راهبرد توسعه کیفیت و کمیت تولید محصولات پتروشیمی و کمک به خودکفایی ایران اسلامی، شرکت‌ پتروشیمی گچساران، واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان گچساران، در نظر دارد نیروی انسانی مورد نیاز خود را از بین متقاضیان واجد شرایط، پس از کسب موفقیت در آزمون‌های کتبی (عمومی و تخصصی)، مصاحبه تخصصی- رفتاری و اخذ نتایج معاینات پزشکی«طب کار» (برای متقاضیان مشاغل ایمنی و آتش‌نشانی علاوه بر موارد ذکر شده، آمادگی جسمانی داوطلب ارزیابی می‌گردد) مطابق با قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی و براساس شرایط ذکر شده در این آگهی و دفترچه راهنما دعوت به همکاری نماید.

۴٫ شرایط عمومی متقاضیان
متقاضیان ثبت‌نام در آزمون، می‌بایست شرایط عمومی زیر را دارا باشند.
۱٫ تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران؛
۲٫ التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
۳٫ اعتقاد به دین اسلام و یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی؛
۴٫ داشتن تندرستی و توانایی کامل جسمانی و روانشناختی با تایید پزشک متخصص طب‌کار مورد تایید شرکت؛

 

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi