جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

آخرین آمار کرونا و تزریق واکسن در بوشهر

به گزارش کرونا از بوشهر، عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر اظهار داشت: در زمان حاضر یک‌میلیون و ۶۲۵ هزار و ۵۲۳ دوز واکسن کرونا در استان بوشهر تزریق شده است.  وی تصریح کرد: ۷۸۷ هزار و ۵۲۲ نفر در استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که

اختصاصی کرونا

کد خبر : 67110
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴

کرونا :

آخرین آمار کرونا و تزریق واکسن در بوشهر

به گزارش کرونا از بوشهر، عبدالمحمد خواجه‌ئیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر اظهار داشت: در زمان حاضر یک‌میلیون و ۶۲۵ هزار و ۵۲۳ دوز واکسن کرونا در استان بوشهر تزریق شده است. 

وی تصریح کرد: ۷۸۷ هزار و ۵۲۲ نفر در استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند که از این تعداد ۱۳۲ هزار و ۴۰۵ نفر دوز نوبت سوم را دریافت کرده‌اند. 

خواجه‌ئیان اضافه کرد: تاکنون ۸۳.۲ درصد از دانش آموزان استان بوشهر نوبت اول واکسن کرونا دریافت کرده‌اند اما هنوز به مرحله واکسیناسیون کامل و ایمنی نرسیده‌ایم. 

وی یادآور شد: با توجه به اینکه هنوز تعدادی از دانش آموزان واکسن دریافت نکرده و گروهی نیز در برنامه واکسیناسیون قرار ندارند باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تهویه مناسب جلو همه‌گیری ویروس در مدارس گرفته شود. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: با توجه به اینکه شیوع سویه اُمیکرون از دلتا بالاتر است باید مراقب باشیم که ابتلای گروهی اتفاق نیفتد. 

خواجه‌ئیان با بیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد موارد مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر روبه کاهش است به‌نحوی‌که شمار افراد مثبت از ۶۲۰ نفر در آذر به ۲۲۷ نفر در دی‌ماه کاهش یافته است گفت: البته ادامه این روند کاهشی به‌هیچ‌ عنوان تضمینی نیست و با کوچکترین بی‌احتیاطی در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان شعله‌ور شدن ویروس وجود دارد. 

وی با اشاره به روند افزایش ابتلا در دو استان هم‌جوار استان بوشهر اظهار کرد: روند کاهشی شیوع ویروس مردم را فریب ندهد و آحاد جامعه بنا را بر از بین رفتن کامل ویروس نگذارند. 

دغدغه آدم و حوا برای ازدواج به کجا رسید!
دنبال کنید

خواجه‌ئیان با بیان اینکه کاهش موارد ابتلا به معنی کاهش نمونه‌گیری نیست گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها هشت تا هشت و نیم درصد از تست‌ها مثبت شده این در حالی است که در تابستان این رقم به ۵۰ درصد می‌رسید. 

وی ادامه داد: همچنین ۴۴ درصد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر در گروه سنی ۳۰ تا ۴۴ سال هستند و ۵۹ درصد از مبتلایان مردان و ۴۱ درصد را زنان تشکیل می‌دهد. 

خواجه‌ئیان افزود: بیشترین میزان بستری با ۱۸.۴ درصد در شهرستان‌های گناوه و ۱۵.۴ درصد در تنگستان و کمترین بستری نیز تا ۴.۴ درصد در شهرستان جم به ثبت رسیده است. 

وی اضافه کرد: از اول دی‌ماه جاری تاکنون تنها یک مورد فوتی ناشی از کرونا در استان بوشهر به ثبت رسیده این در حالی است که شمار جان‌باختگان تنها در مرداد ماه ۳۴۴ نفر اعلام شده بود. 

خواجه ئیان افزود: شواهد نشان می‌دهد سویه اُمیکرون در کشور در حال گردش است و این امکان وجود دارد که با توجه به سرایت‌پذیری بالا به‌زودی به سویه غالب تبدیل شود به همین دلیل توجه آحاد جامعه به تزریق دُز سوم واکسن برای ارتقای ایمن‌سازی در مقابله با این ویروس ضروری است. 

وی تأکید کرد: در زمان حاضر واکسن به‌اندازه کافی در استان بوشهر وجود دارد و مردم برای اینکه واکسن خاصی دریافت کنند تزریق دُز سوم واکسن خود را به تعویق نیندازند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برخی از انواع واکسن‌ها به دلیل تولید برخی واکسن‌های داخلی ممکن است در واردات آن‌ها تجدیدنظر شود اما واکسن جایگزین با توان ایمنی بالا وجود دارد.

وضعیت اسف‌بار میدان میوه و تره‌بار یاسوج/انتقاد از رویکرد تعاملی مسئولان ارشد استانی با شورای اسلامی
دنبال کنید

انتهای پیام/


منبع: فارس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi