جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

آشنایی با چراغ های مودم تی پی لینک (TP-LINK)

خرید و راه‌اندازی مودم یک عمل چالش‌برانگیز و در عین حال آسان است. بر روی دستگاه مودم چراغ‌ها و دکمه‌های متعددی وجود دارد که هر کدام قابلیت متفاوتی را ارائه می‌دهد. آشنایی با این دکمه‌ها سبب می‌شود آگاهی بیشتری نسبت به نحوه کارکرد مودم داشته باشید و برای راه‌اندازی آن به مشکلی برنخورید‌. به همین

اختصاصی کرونا

کد خبر : 66476
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵

کرونا :

آشنایی با چراغ های مودم تی پی لینک (TP-LINK)
خرید و راه‌اندازی مودم یک عمل چالش‌برانگیز و در عین حال آسان است. بر روی دستگاه مودم چراغ‌ها و دکمه‌های متعددی وجود دارد که هر کدام قابلیت متفاوتی را ارائه می‌دهد. آشنایی با این دکمه‌ها سبب می‌شود آگاهی بیشتری نسبت به نحوه کارکرد مودم داشته باشید و برای راه‌اندازی آن به مشکلی برنخورید‌. به همین علت، در این مقاله در صدد هستیم تا چراغ های مودم تی پی لینک و کاربرد آن‌ها معرفی کنیم.
برای آشنایی با بهترین مودم‌های تی پی لینک (TP-LINK) راف نت اینجا کلیک کنید.

چراغ‌های مودم تی پی لینک

آشنایی با چراغ های مودم تی پی لینک
دستگاه‌های مودم دارای چندین چراغ ثابت و چشمک‌زن هستند. این چراغ‌ها عملکرد مودم را نشان می‌دهند. در صورتی که چراغ های مودم رنگ دیگری داشته باشند یا روشن نباشند، می‌توان فهمید در نحوه کارکرد دستگاه و اتصال به اینترنت مشکلی پیش آمده است. در حالی می‌توان از عملکرد صحیح دستگاه مطمئن بود که چراغ های مودم تی پی لینک ثابت و مطابق گفته راهنما باشند. در ادامه لیستی از دکمه‌ها و آیکون‌های مودم و قابلیت آن‌ها را نشان می‌دهیم.

۱٫ چراغ پاور

چراغ پاور از مهم‌ترین و اصلی‌ترین چراغ های مودم تی پی لینک است. مودم‌ها برای آنکه روشن شوند، در قسمت پشتی خود دارای دکمه‌ای هستند که در صورت فشردن آن، روشن خواهد شد. این چراغ رنگ ثابتی دارد و هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود، مگر آنکه دستگاه را خاموش کنید.
گاهی ممکن است این چراغ روشن نباشد و یا عملکرد ثابت خود را از دست بدهد و چشمک بزند. در این صورت مطمئن باشید مشکلی به وجود آمده است که باید تصمیم به رفع آن بگیرید. اگر چراغ پاور در مودم روشن (on) نباشد یا تنها به‌طور منقطع چشمک بزند، احتمالا نحوه اتصال جریان به دستگاه دچار ایراد شده است. در صورتی که از اتصال سیم‌ها و جریان اطمینان پیدا کردید اما همچنان این دکمه روشن نشد، اشکال در آداپتور دستگاه یا سوختن مودم یحتمل است.
روشن یا خاموش بودن چراغ های مودم تی پی لینک

۲٫ چراغ wifi یا wireless

یکی دیگر از چراغ های مودم تی پی لینک، چراغ وای فای یا وایرلس است‌. کلید این چراغ اغلب در مودم‌ها در کنار دکمه روشن و خاموش شدن قرار دارد. این چراغ زمانی روشن می‌شود که میان مودم و دستگاه‌هایی که به آن متصل هستند، داده تبادل شود. در واقع، همزمان با وارد کردن گذرواژه و نام کاربری امواج در محیط پخش می‌شوند و این چراغ نیز روشن خواهد شد.
چراغ وایرلس که اغلب در مودم‌هایی با تکنولوژی پیشرفته مانند دستگاه‌های تی پی لینک وجود دارد، همواره اتصال دستگاه‌ها به مودم را به‌صورت چشمک زدن نشان می‌دهد. اگر این چراغ به‌طور ناگهانی یا پس از برخورد دست به آن خاموش شد، می‌توانید دکمه wifi را چند ثانیه فشار دهید، پس از آن چراغ نیز شروع به کار می‌کند.
اگر در نحوه کارکرد چراغ وایرلس مشکلی ایجاد شد، راه‌حل آن است که وای فای را یک‌بار روشن و سپس خاموش کنید. در صورتی که مشکل برطرف نشد، این مسئله را با شرکت پشتیبان مودم در میان بگذارید.
۳٫ چراغ WPS
یکی از چراغ های مودم تی پی لینک، چراغ WPS است. وی‌پی‌اس (wifi protected setup) یک کلید مهم برای نشان دادن وای فای محافظت‌شده به شمار می‌رود. این دکمه برای اتصال سریع دستگاه‌های اسکن‌شده به وای فای بی‌سیم است و در اکثر مودم‌های تی پی لینک در پشت دستگاه قرار دارد.
استفاده از دکمه WPS و روشن‌بودن آن ممکن است امنیت شبکه شما را کاهش دهد. دلیل این امر، اتصال دستگاه‌ها به وای‌فای بدون وارد کردن نام کاربری و گذرواژه است. هنگامی که این دکمه روشن باشد، دستگاه سیستم‌های متصل را به‌طور خودکار اسکن و به شبکه متصل می‌کند.
چراغ wps مودم تی پی لینک
به همین علت، پیشنهاد می‌کنیم که تا حد امکان از فعال کردن این دکمه خودداری کنید.

۴٫ چراغ internet and data

اگر در مودم تی پی لینک، چراغ اینترنت روشن باشد، با خاطری آسوده می‌توانید از داده‌های پرسرعت مودم استفاده کنید. در حقیقت، چراغ دیتا و اینترنت یکی از چراغ های مودم است که روشن بودن آن، اتصال مودم به شبکه سراسری اینترنت را نشان می‌دهد. هنگامی که آیکون اینترنت سبز باشد، می‌توان دریافت که انتقال داده‌ها به مرکز و از مرکز به مودم به‌خوبی در حال انجام است.
چراغ اینترنت در زمره مهم‌ترین چراغ های مودم تی پی لینک به شمار می‌رود و اگر کارکرد آن صحیح باشد، به‌طور ثابت روشن خواهد بود. اگر این علامت چشمک بزند، قرمز باشد یا روشن نشود، نشان از عدم اتصال به اینترنت، نیاز به تنظیم مجدد مودم یا قطعی از جانب شرکت پشتیبانی مودم دارد.

۵٫ چراغ LAN

در قسمت پشتی انواع مودم‌های تی پی لینک می‌توان دکمه‌ای را یافت که نام یا شکل مودم را بر روی خود دارد. خاموش کردن این دکمه قابلیت‌هایی را به کاربران می‌دهد که مهم‌ترین آن، اتصال به اینترنت از طریق کابل‌ها و رابط‌های LAN است. در واقع، با این رابط‌ها می‌توان کامپیوتر یا دستگاه خود را به اینترنت متصل کرد؛ با این تفاوت که سرعت اینترنت نسبت به زمانی که وای فای روشن است، بیشتر خواهد بود.
مودم‌های تی پی لینک به طور معمول چهار پورت LAN خروجی را ساپورت می‌کنند. هنگامی که مودم از طریق کابل به لپ‌تاپ یا کامپیوتر متصل باشد، چراغ این بخش به‌صورت چشمک جلوه می‌کند. این چشمک زدن نشانه اتصال درست میان دستگاه و مودم و جابه‌جایی صحیح دیتا است.

۶٫ چراغ ADSL، link، DSL

یکی دیگر از چراغ های مودم تی پی لینک، آیکون DSL است. روشن بودن این چراغ نشان می‌دهد که نحوه ارتباط دستگاه مودم شما با مرکز پشتیبانی اینترنت و مخابرات صحیح است. این دکمه زمانی روشن می‌شود که ۳۰ ثانیه از راه‌اندازی یا روشن کردن دستگاه گذشته باشد و سپس آیکون آن رنگی می‌شود. اگر این دکمه روشن نباشد یا چشمک بزند، باید اتصال مودم خود را چک کنید اما اگر روشن و رنگ آن ثابت باشد، اتصال سالم مودم به پشتیبانی را بازگو می‌کند‌.

کلام پایانی

چراغ های مودم نشان می‌دهند که وضعیت اتصال و کارکرد دستگاه به چه صورت است و دستگاه در چه مواقعی با مشکلی روبه‌رو می‌شود. روشن بودن چراغ های مودم تی پی لینک در اغلب موارد عملکرد درست دستگاه را به کاربر نشان می‌دهند و در برخی مواقع مانند روشن بودن آیکون WPS، نیاز به حفاظت و امنیت بیشتر شبکه را به کاربران یادآور می‌شوند.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi