سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرتعداران کهگیلویه وبویراحمد تا ۸ آذر برای تمدید پروانه چرا فرصت دارند

گچساران- کرونا نیوز – معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مرتعداران استان تا روز هشتم آذرماه برای تمدید پروانه چرای دام های خود فرصت دارند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 66386
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

مرتعداران کهگیلویه وبویراحمد تا ۸ آذر برای تمدید پروانه چرا فرصت دارند

گودرز باقری فرد روز یکشنبه در گفت و گو با کرونا نیوز افزود: در راستای اجرای ماده ۴۷ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تمامی صاحبان پروانه چرای دام در مراتع کهگیلویه و بویراحمد باید در مدت زمان تعیین شده به اداره های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های محل سکونت خود مراجعه کنند.

وی ادامه داد: افرادی که در این مدت نسبت به تمدید پروانه خود اقدام نکنند مشمول بخش الف از فصل چهارم اصلاحیه شیوه نامه فنی و اجرایی بهره برداری از مراتع کشور شده و پروانه آنها ابطال و از درجه اعتبار ساقط می‌شود.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پروانه پنج هزار و ۴۰۰ مرتعدار استان باید تمدید شود که تاکنون تنها پروانه ۱۷۰ نفر تمدید شده است.

باقری فرد با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد دام های موجود در مراتع استان ۲.۵ برابر ظرفیت مراتع است افزود: برای صیانت از عرصه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد امسال طرح مدیریت چرای دام در بخش هایی از مراتع استان اجرا شده است.

وی تعداد دام های موجود در مراتع استان را ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار راس برآورد کرد و اضافه کرد: ظرفیت دام در مراتع کهگیلویه و بویراحمد۹۰۰ هزار راس است.

باقری فرد با یادآوری اهمیت حفاظت از مراتع برای پیشگیری از فرسایش خاک، بیابان زایی و توسعه پایدار تاکید  کرد : در سال های اخیر عملیات مرتع کاری در ۱۰ هزار و ۶۴۳ هکتار با مشارکت جوامع محلی صورت گرفته است.

کهگیلویه و بویراحمد ۵۵۲ هزار هکتار مرتع و۸۸۰ هزار هکتار جنگل است.

طرح مدیریت چرای دام در مراتع کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
دنبال کنید

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi