جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

مقایسه ریلمی جی تی مستر ادیشن و realme C11

مقایسه ریلمی جی تی مستر ادیشن و realme C11 نام برند ریلمی مدتی است که بر سر زبان‌ها افتاده است. ریلمی برای کجاست؟ ریلمی تولید کشور چین است؛ اما توانسته جزو رقبای برندهای معروفی همانند سامسونگ ...

اختصاصی کرونا

کد خبر : 66268
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲

کرونا :

مقایسه ریلمی جی تی مستر ادیشن و realme C11

نام برند ریلمی مدتی است که بر سر زبان‌ها افتاده است. ریلمی برای کجاست؟ ریلمی تولید کشور چین است؛ اما توانسته جزو رقبای برندهای معروفی همانند سامسونگ باشد. این برند نیز همانند شیائومی، گوشی‌هایی باکیفیت و قدرتمند همراه با قیمت منطقی و منصفانه را به بازار عرضه می‌کند. به همین خاطر توانسته در بازار ایران طرفداران بسیاری به دست بیاورد. در حال حاضر مدل ریلمی جی تی مستر ادیشن و مدل ریلمی C11 جزو پرطرفدارترین مدل‌های ریلمی به حساب می‌آیند. از نظر قیمتی تفاوت بسیاری بین این دو مدل وجود دارد؛ اما آیا مدل ریلمی جی تی مستر ادیشن ارزش خرید و پرداخت این مبلغ را دارد؟ یا اینکه می‌توان به قدر کافی از امکانات Realme C11 بهره‌مند شد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا هر دو گوشی را به‌صورت کامل با هم مقایسه کنیم.

مقایسه ریلمی جی تی مستر ادیشن و realme C11 از نظر ظاهری

از نظر ظاهری گوشی ریلمی جی تی مستر ادیشن ابعاد کوچکتری از ریلمی C11 دارد. البته این تفاوت ابعاد در حد چند میلی‌متر است و آنچنان که تصور کنید هم محسوس نیست. از نظر وزنی نیز مدل مستر ادیشن حدود ۱۰ گرم از C11 وزن کمتری دارد که این وزن نیز محسوس چندان محسوس نیست. در هر دو گوشی نیز از رویه شیشه‌ای، فریم و پشت پلاستیکی استفاده کرده‌اند. طراحی ظاهری هر دو نیز بسیار زیبا است؛ اما در حقیقت طراحی ریلمی جی تی مستر ادیشن کمی خشک و خشن و طراحی ریلمی C11 کمی ظریف و فانتزی است.

از یک گوشی اقتصادی باید انتظار یک نمایشگر اقتصادی و بیسیک را نیز داشته باشیم و این دقیقا کاری است که ریلمی در این محصول انجام داده است. ریلمی C11 از یک پنل ۶.۵ اینچی از نوع IPS LCD استفاده می‌کند که برای آن رزولوشن HD+ در نظر گرفته شده و تراکم ۲۶۴ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند.

مقایسه ریلمی جی تی مستر ادیشن و realme C11 از نظر صفحه نمایشگر

مقایسه ریلمی جی تی مستر ادیشن و realme C11 1

از نظر صفحه نمایشگر تفاوت فاحشی بین گوشی ریلمی gt مستر ادیشن و ریلمی C11 وجود دارد. از نظر ابعاد، حدود ۰٫۲ اینچ گوشی C11 از مستر ادیشن بزرگتر است؛ اما در مدل مستر ادیشن می‌توانید از وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل لذت ببرید و ملد C11 فقط رزولوشن تصویر ۷۲۰ در ۱۶۰۰ را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد که واقعاً ناامیدکننده است. همچنین از نظر تراکم پیکسلی نیز تفاوت بین صفحه نمایشگر این دو گوشی به وضوح احساس می‌شود. مدل مستر دارای تراکم ۴۰۹ پیکسلی و C11 دارای تراکم ۲۶۹ پیسکلی است.

امنیت و ثبات سیاسی سوریه ضامن بقای امنیت منطقه است.
دنبال کنید

گوشی ریلمی Gt Master از جدیدترین محصولات شرکت ریلمی در سال ۲۰۲۱ است که می توان آن را نسخه ضعیف تر شده و ارزان تر گوشی ریلمی GT دانست. این نسخه Master Edition نام دارد که با مقداری تغییر در آن باعث شده خوش قیمت تر برای خرید باشد و مردم راحت تر اعتماد کنند. از نام این گوشی که GT است معلوم می شود که با یک گوشی گیمینگ طرف هستیم، یک گوشی با پردازنده قوی، نمایشگر باکیفیت، باتری قدرتمند و دیگر قطعات که در نوع خود عالی هستند.

 

مقایسه ریلمی جی تی مستر ادیشن و realme C11 از نظر پردازنده

مقایسه ریلمی جی تی مستر ادیشن و realme C11 2

در گوشی ریلمی جی تی مستر ادیشن از تراشه Qualcomm SM7325 Snapdragon 778G 5G (6 nm) استفاده شده است. این تراشه از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کند و کاملاً امروزی و با عملکرد عالی است. در حالی که داخل گوشی C11 از تراشه Unisoc SC9863A (28nm) استفاده کرده‌اند که تراشه‌ای چندان آشنا نیست.

از نظر پردازنده، مدل Realme GT Maste Edition به پردازنده‌های Kyro 670 با سرعت بسیار بالا مجهز شده است. در حلای که در گوشی Realme C11 از پردازنده Cortex A-55 استفاده می‌کنند. پس می‌توان گفت که سرعت عملکرد پردازنده مرکزی Realme GT Maste Edition نیز به‌مراتب از مدل C11 بهتر است.

حال نوبت به پردازنده گرافیکی می‌رسد. Realme GT Maste Edition مجهز به پردازنده گرافیکی معروف Adreno 642L شده است که مدلی معروف و قدرتمند به حساب می‌آید. در عین حال C11 فقط از پردازنده گرافیکی معمولی IMG8322 استفاده می‌کند.

مقایسه ریلمی جی تی مستر ادیشن و realme C11 از نظر حافظه

Realme GT Maste Edition فاقد کارت حافظه است و به همین خاطر در مدل‌های ۱۲۸ گیگ رم ۶، ۱۲۸ گیگ رم ۸ و ۲۵۶ گیگ رم ۸ به بازار عرضه می‌شود. در عین حال C11 از کارت حافظه پشتیبانی می‌کند و در مدل‌های ۳۲ گیگ رم ۲ و ۶۴ گیگ رم ۴ به بازار عرضه می‌شود. پس در این زمینه نیز Realme GT Maste Edition عملکردی ۲ تا ۴ برابری در مقایسه با C11 دارد.

توصیه بادامچیان به اصلاح طلبان: عذرخواهی کنید
دنبال کنید

مقایسه ریلمی جی تی مستر ادیشن و realme C11 از نظر دوربین

بهتر است از نظر دوربین این دو گوشی را مقایسه نکنیم. در گوشی Realme C11 از لنز ۸مگاپیکسلی واید استفاده کرده‌اند. در حالی که ریلمی جی تی مستر ادیشن مجهز به لنز ۶۴ مگاپیکسلی واید، لنز ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و لنز ۲ مگاپیکسلی ماکرو شده است. همان طور که انتظار دارید، Realme GT Maste Edition در حالت ۴K نیز فیلمبرداری می‌کند؛ اما فیلم‌بردرای C11 محدود به ۱۰۸۰ است.

مقایسه ریلمی جی تی مستر ادیشن و realme C11 از نظر باتری

مقایسه ریلمی جی تی مستر ادیشن و realme C11 3

شاید برایتان جالب باشد که در گوشی Realme GT Maste Edition از باتری ۴،۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده‌اند. جالب است بدانید که ریلمی این کار را برای کاهش وزن گوشی کرده است و در عین حال آن را همراه با شارژر فوق قدرتمند ۶۵ واتی به بازار عرضه می‌کند. این شارژر می‌تواند در عرض ۳۳ دقیقه باتری را کامل شارژ نماید. در عین حال باتری C11 یک باتری ۵هزار میلی‌آمپرساعتی همراه با شارژر ۱۰ واتی است.

جمع‌بندی

به‌صورت کلی باید گفت که این دو گوشی تفاوت بسیار واضحی با هم دارند؛ اما باید قیمت آن‌ها را نیز در نظر گرفت. گوشی ریلمی جی تی مستر ادیشن حدود ۳ برابر ریلمی C11 قیمت دارد. پس می‌توان گفت که C11 در حد خود عملکرد مطلوبی دارد و حتی شاید Realme GT Maste Edition در مقایسه با امکاناتی که ارائه می‌دهد، حتی کمی گران است.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

Miguel سه شنبه , 16 اسفند 1401 - 4:52

bookmarked!!, I love your site!

نشانک شده!!، من عاشق سایت شما هستم!

logo-samandehi