یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

سختگیری‌های بی مورد بانک‌ها در دادن تسهیلات کنار گذاشته شود

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد سخت گیری های بی مورد توسط بانک های عامل این استان را مانعی مقابل سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برشمرد و خواستار بازنگری در رویه پرداخت تسهیلات به مردم بخصوص کارآفرینان شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65842
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

سختگیری‌های بی مورد بانک‌ها در دادن تسهیلات کنار گذاشته شود

به گزارش کرونا نیوز، سید علی احمدزاده روز یکشنبه در نشست شورای بانک های کهگیلویه و بویراحمد ، اظهار داشت: عملکرد بانکها در این استان  مورد رضایت مردم نیست و روزانه شاهد گلایه  آنان در پرداخت تسهیلات و دیگر موارد مربوطه بانکها هستیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بیشتر خانواده ها در استان هیچ منبع درآمدی ندارند به طوری که برای نمونه ۵۰ درصد مردم دیشموک واقع در این استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که در مخارج زندگی خود مانده اند.

احمدزاده تاکید کرد: دولت سیزدهم همت کرده که تغییر ایجاد کند و باید رویه کنونی متحول شده  و مردم را به جای تحت پوشش قرار دادن در نهادهای حمایتی با ارائه تسهیلات توانمند کنیم.

وی ادامه داد: بسیاری از مردم استان از سخت گیری های بانک ها در استان به ستوه آمده اند و برای نمونه بسیاری به دلیل فراهم نکردن ضامن ها نتوانسته اند وام ازدواج دریافت کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با اهتمام معاون اقتصادی استانداری  و مدیران عامل بانک ها باید بانک های استان تغییر رویه دهند و بر اساس ظرفیت های مختص هر منطقه در استان اشتغال زایی شود.

احمدزاده ابراز داشت: چنانچه بانک های استان همین رویه قبلی را داشته باشند کار ما در استان پیش نمی رود و همچنان وضعیت به همان صورت قبل باقی خواهد ماند.

وی بیان کرد: بخش های دامداری، کشاورزی، مرغداری و غیره در شهرستان های استان ایجاد شود و در مدیران بانک ها مراقبت کنند تا در پرداخت تسهیلات به مردم سخت گیری اعمال نشود.

۲۴ هزار متر مربع زمین ملی در باشت از دست سودجویان خارج شد
دنبال کنید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: روش های اعطای تسهیلات به مردم ساده تر شود زیرا که تمامی مناطق استان کم برخوردار هستند و ارائه تسهیلات و اشتغال زایی نیاز اساسی استان است.

وی بیان کرد: افزون بر هزار میلیارد تومان در قالب تسهیلات مصوبه سفر ریاست جمهوری به استان بوده و چنانچه سخت گیری های بی مورد بانک ها در خصوص وثیقه و ضمانت بانکی ادامه داشته باشد، بی نتیجه است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مدیران بانک ها در صورتی که از عهده کار بر نمی آیند اعلام کنند تا افراد توانمند جایگزین آن ها شوند.

احمدزاده در خاتمه یادآور شد که در مجموع بانک های استان وضعیت خوبی در ارائه تسهیلات و دادن وام به مردم ندارند.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi