پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

کارخانه آب معدنی سی سخت به چرخه تولید برگشت

یاسوج- کرونا نیوز- معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: کارخانه تعاونی آب معدنی سی سخت که به دلیل کمبود سرمایه در گردش و برخی مشکلات مالی دچار رکود و تعطیلی شده بود ، دوباره به چرخه تولید برگشته است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65751
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲

کرونا :

کارخانه آب معدنی سی سخت به چرخه تولید برگشت

دارا فرامرزی روز پنجشنبه در گفت و گو با کرونا نیوز افزود: این کارخانه هفت سال تعطیل بود و با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) فعال شده است.

 مدیرعامل کارخانه آب معدنی چویل دنای سی سخت نیز در این زمینه گفت:  با کمک ستاد اجرایی فرمان حضرت امام و عقد قرارداد با این ستاد سرمایه در گردش مورد نیاز تامین شد و این کارخانه به چرخه تولید بازگشت.

جهان زابلی افزود: بر اساس این قرارداد ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ۳۰ میلیارد ریال برای تامین سرمایه در گردش کارخانه آب معدنی چویل دنا اختصاص داد و این واحد صنعتی توانست هزینه فعالیت یک نوبت (شیفت )را تامین کند.

وی اظهار داشت: این کارخانه سه خط تولید دارد و می تواند به صورت سه نوبته (شیفت) فعالیت کند و در صورت تامین سرمایه در گردش، بقیه شیف ها را نیز می توان فعال کرد.

زابلی بیان کرد: با فعال شدن یک شیفت این کارخانه ۱۳ نفر بصورت مستقیم و بیش از ۵۰ نفر به صورت غیر مستقیم دوباره مشغول به کار شدند.

وی عنوان کرد: در یک شیفت تولید این کارخانه هر ساعت پنج هزار بطری و در یک روز ۴۰ هزار بطری آب معدنی تولید می‌شود که علاوه بر تامین نیاز استان به استان‌های همجوار نیز صادر می‌شود.

مالک این کارخانه یک تعاونی با پنج هزار و ۴۰ نفر عضو در شهر سی سخت است.

هم اکنون حدود ۱۰ کارخانه آب معدنی در کهگیلویه و بویراحمد فعال است که آب این کارخانه ها از چشمه های طبیعی و کوهستانی تامین می شود و بر اساس تایید مسوولان دانشگاه علوم پزشکی استان بصورت کامل بهداشتی و استریل هستند.

روح اله رستمی: با حضور پرشور در راهپیمایی 22 بهمن، نشان خواهیم داد که سربازان ولایت فقیه هستیم
دنبال کنید

در همه کارخانه ها بطری های آب معدنی بصورت اتوماتیک پر و در سراسر کشور توزیع و بخشی هم به کشور عراق صادرات می‌شود.

کهگیلویه و بویراحمد دومین استان پر بارش ایران و یکی از سرچشمه های اصلی رودخانه های معروف کشور است.

استان کهگیلویه و بویراحمد معروف به سرزمین رودخانه های خروشان با وجود تولید ۱۰ درصد از روان آب های کشور ،۵۷ رودخانه به طول یکهزار و ۴۰۰ کیلومتر و۱۱ هزار کیلومتر آب راه و صدها چشمه یکی از مناطق تولید کننده آب معدنی ایران است.

کارخانه آب معدنی سی سخت که مالکیت آن تعاونی است و یکی از بزرگترین تعاونی های صنعتی استان به شمار می رود و آب آن از چشمه ای در شهر سی سخت تامین می شد در سال های اخیر راکد بود.

در سال های اخیر تعدادی از واحدهای راکد به چرخه تولید برگشت.

 ۱۳۴ واحد تولیدی راکد در سال های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد به چرخه اقتصاد برگشت اما همچنان ۱۱۰ واحد تعطیل وجود دارد.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi