چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳

صیانت از عرصه های طبیعی جزو ارکان توسعه کهگیلویه و بویراحمد است 

یاسوج – کرونا نیوز – استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: صیانت از عرصه های طبیعی، محیط زیست، جنگل ها و مراتع جزو ارکان مهم توسعه این استان بوده و عامل مهمی در زمینه حفظ سرمایه های ملی است. 

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65724
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۶:۵۱

کرونا :

صیانت از عرصه های طبیعی جزو ارکان توسعه کهگیلویه و بویراحمد است 

به گزارش کرونا نیوز، سید علی احمدزاده روز چهارشنبه در دیدار با محمدحسین آریا پدر طبیعت کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت:  نگهداری از نعمت های خدادادی جنگل ها و مراتع در این استان یک وظیفه همگانی بوده و نیازمند عزم ملی است. 

وی افزود: کاشت حدود یک میلیون نهال بلوط از سوی محمدحسین آریا پدر طبیعت کهگیلویه و بویراحمد اقدامی ارزشمند و کم نظیر بوده و اینگونه حرکت ها در استان نیز ماندگار خواهد بود. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: حمایت و پشتیبانی لازم از چنین افرادی به عنوان دلسوزان و دوستداران طبیعت در این استان ضروری  بوده و اقدام ارزنده آنان نیز باید بیش از پیش فرهنگ سازی و نهادینه شود. 

احمدزاده عنوان کرد: این افراد که بدون هیچ چشمداشتی دست به فداکاری و اقدام های خداپسندانه زده و رنج هایی را تحمل می کنند همواره  نزد خداوند و مردم سربلند هستند. 

وی ابراز داشت: چنین حرکت هایی یادآور این موضوع مهم است که باید همگان به فکر آینده محیط زیست بوده و از هیچ تلاشی دریغ نکنند. 

احمدزاده گفت: مسائلی از قبیل آفت ها و آتش سوزی ها عرصه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد را به خطر انداخته و کاشت درخت از سوی برخی افراد به طور خودجوش می تواند الگویی مناسب برای مقابله با این آسیب ها در استان باشد. 

در این دیدار محمدحسین آریا تعدادی دانه بلوط به استاندار کهگیلویه و بویراحمد هدیه کرد و از سوی استاندار نیز به عنوان پدر طبیعت استان  معرفی و تجلیل شد. 

کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از ۸۰۰ هزار هکتار جنگل و ۵۵۲ هزار هکتار مرتع است. 

تولید هرماه ۳۶۰۰ تن زباله در گچساران و آخرین اقدامات برای جایگاه جدید دفن پسماند
دنبال کنید

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi