سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

روند کند اجرای طرح های عمرانی در کهگیلویه بررسی می شود

یاسوج – کرونا نیوز – رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه روند کند اجرای پروژه های عمرانی آبی شهرستان کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد قابل توجیه نیست گفت: با برنامه ریزی های انجام شده و برگزاری نشست با مسئولان وزارت نیرو مشکلات این طرح ها بررسی و مشکلات آنها برطرف خواهد شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65376
تاریخ انتشار : سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۶:۵۲

کرونا :

روند کند اجرای طرح های عمرانی در کهگیلویه بررسی می شود

به گزارش کرونا نیوز، الیاس نادریان روز دوشنبه در بازدید از روند اجرایی طرح آبرسانی به چهارشهر کهگیلویه، چرام، لنده و سوق و طرح آبرسانی به حومه غربی دهدشت اظهار داشت: با توجه به اینکه این طرح سالهای زیادی از کلنگ زنی انها می گذرد پیشرفت فیزیکی آنها قابل قبول نیست.

وی طرح ابرسانی به دهدشت غربی را یکی از طرح های کشاورزی و مهم برای توسعه و اشتغال منطقه دانست و بیان کرد: این طرح با گذشت ۱۰ سال از شروع ساخت ، تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

نادریان مشکل اصلی این طرح را سهل انگاری مدیریتی دانست و افزود: برای تسریع در روند اجرایی مصوبات اجرایی خواهد شد.

وی مشکل کمبود اعتبار طی ۱۰ سال از گذشت ساخت طرح را پاک کردن صورت مسئله دانست و گفت: باید با اقدامات قانونی نسبت به تعین تکلیف این طرح اقدام شود.

نادریان طرح آبرسانی به چهار شهر کهگیلویه را یکی از طرح های مهم دولت دانست و افزود: باید قرارگاه خاتم اقدامات لازم برای تسریع در روند اجرایی این طرح را انجام دهد.

وی اضافه کرد: با حضور نماینده مردم و استاندار طی نشستی با مسئولان متولی مشکلات این طرح ها بررسی و اقدامات لازم برای برون رفت از مشکلات اتخاذ خواهد شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم آبرسانی به زمین های حومه غربی این شهرستان را یکی از طرح های مهم تامین آب کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت:طرح آبرسانی حومه غربی دهدشت می تواند شکوفایی بخش کشاورزی این شهرستان را در پی داشته باشد.

سید علی احمد زاده بیان کرد:  با بهره برداری از این طرح بیش از پنج هزارو ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شمال، جنوب و جنوب غرب سوق، شرق، شمال تا جنوب روستای چنگلوا و اراضی روستای چهارمه آبیاری خواهد شد.

نرخ بیکاری در کهگیلویه و بویراحمد ۴.۴ درصد کاهش یافت
دنبال کنید

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در چهار فاز پیش بینی شده افزود: فاز اول و دوم این طرح که شامل ساخت مخزن پنج هزار متر مکعبی، اصلاح پمپاز ثانویه، خط انتقال به طول ۱۳ کیلومتر، احداث سد انحرافی، آبگیر و پمپاژ اولیه تاکنون روند اجرایی خوبی نداشته است.

احمدزاده اضافه کرد: طرح آب‌رسانی به شهرهای چرام، دهدشت، سوق، لنده و روستاهای این مسیر در استان کهگیلویه و بویراحمد از سد کوثر گچساران، یکی از طرح‌های مهم دولت سیزدهم در مناطق محروم بوده که نیازمند حمایت ویژه دولت در تزریق اعتبار است.

احمدزاده با اشاره به پبشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی این طرح افزود:  در این طرح تأمین آب آشامیدنی به میزان یک هزارو ۷۰۰ میلیون متر مکعب برای جمعیتی بیش از ۱۵۲ هزارو ۲۲۰ نفر در این چهار شهر پیش بینی شده است.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد افزود: با برنامه ریزی های انجام شده علت اصلی روند کند طرح های آبی کهگیلویه بررسی و تصمیمات لازم برای تسریع در روند اجرایی عملیاتی خواهد شد.

الیاس نادریان رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس به همراه نماینده مردم در مجلس و استاندار کهگیلویه وبویراحمد امروز دوشنبه با سفر به شهرستان کهگیلویه از طرح های عمرانی این شهرستان بازدید کرد.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi