سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

عبور سریع فیبرنوری ازسنگ منگ/کاکان به اینترنت پرسرعت جهانی متصل می شود

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: به زودی دهستان کاکان با تکمیل فیبر نوری از انسداد ارتباطی خارج خواهد شد. به گزارش …… : یکی از مناطق استراتژیک استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های مختلف از جمله در باغداری و کشاورزی و به ویژه گردشگری و از همه مهمتر اتصال میان استان کهگیلویه و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 65134
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ - ۳:۰۲

کرونا :

عبور سریع فیبرنوری ازسنگ منگ/کاکان به اینترنت پرسرعت جهانی متصل می شود

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه و بویراحمد گفت: به زودی دهستان کاکان با تکمیل فیبر نوری از انسداد ارتباطی خارج خواهد شد.

به گزارش …… : یکی از مناطق استراتژیک استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه‌های مختلف از جمله در باغداری و کشاورزی و به ویژه گردشگری و از همه مهمتر اتصال میان استان کهگیلویه و بویراحمد با استان‌های فارس و یزد و خراسان؛ دهستان کاکان واقع در شهرستان بویراحمد است.

سالانه صدها هزار تن سیب درختی از باغات دهستان کاکان برداشت و به نقاط مختلف ایران و کشورهای منطقه صادر می‌شوند که همین موجب ایجاد اشتغال و رونق تولید در منطقه شده است.

عبور سریع فیبرنوری ازسنگ منگ/کاکان به اینترنت پرسرعت جهانی متصل می شود 3

دهستان کاکان علاوه بر اینکه قطب باغداری در جنوب غربی ایران به شمار می‌رود در حوزه گردشگری نیز یکی از مناطق خوش آب و هوا به ویژه در فصول بهار و تابستان است که سالانه تعداد زیادی گردشگر از اقصا نقاط کشور به خصوص مناطق جنوبی به این منطقه سفر کرده و چند روز مفرح با آب و هوای دلپذیر را در کنار خانواده سپری می‌کنند.

علاوه بر این دهستان کاکان نقطه اتصال استان کهگیلویه و بویراحمد با استان‌های فارس و استان یزد و به عبارتی جاده طریق الرضا علیه السلام است که در سال های آینده مسافران و زوار جنوب کشور برای زیارت حرم حضرت ثامن الحجج از این جاده و منطقه کاکان عبور خواهند کرد که نیاز به ایجاد خدمات ویژه دارد اما در این بین مشکل مخابرات و خط دهی ضعیف تلفن همراه و اینترنت موجب شد تا سرمایه‌گذاری در منطقه آنگونه که باید صورت نگیرد و این ضعف به همراه سایر مشکلات کاکان را در محاق فرو برد.

زاگرس در آتش سودجویی می‌سوزد
دنبال کنید

خوشبختانه اکنون فیبر نوری در منطقه کاکان در مراحل آخر خود قرار داشته و بنا به گفته امیری مدیرعامل مخابرات استان به زودی دهستان کاکان با تکمیل فیبر نوری از انسداد ارتباطی خارج خواهد شد.

امیری با بیان اینکه فیبر نوری از خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران برای مردم پرتلاش و سختکوش کاکان است اظهار کرد: شاید یکی از سخت ترین اقدامات مخابرات در سال‌های اخیر همین موضوع بوده که فیبر نوری از نقاط سخت گذر از جمله گردنه سنگ منگ و در کنار شبکه گاز و آب بدون هیچگونه مشکلی عبور کرده و به دهستان کاکان می‌رسد.

وی بیان کرد: فیبر نوری به گونه‌ای عبور کرده که کمترین مشکل را در منطقه ایجاد کرده و همچنین سعی کردیم که به جاده دسترسی مردم در روستاها هیچ گونه آسیبی وارد نشود علاوه بر این روستای چشمه چنار و همچنین کارخانجات آب معدنی و پیست اسکی کاکان در بین راه از خدمات فیبر نوری بهره‌مند خواهند شد.

امیری به اعتبارات مورد نیاز اشاره کرد و گفت: در تحریم‌های سخت به سر می بردیم و پروژه به همین دلیل معطل شد چون فیبر نوری گران شده بود اما با اعتبار سه میلیارد تومانی به دنبال شاد کردن دل مردم کاکان بودیم و هر کسی در این مسیر پهنای باند بخواهد در خدمت آنها هستیم.

وی گفت: ارتباط با کاکان قبلاً به صورت رادیویی بود که هر آن امکان سقوط آیینه وجود داشت و امکان ارائه پهنای باند نبود که اکنون هر کسی هر اندازه پهنای باند نیاز داشته باشد تامین خواهیم کرد.

اتوبوس فرهنگی قافله نینوا در گچساران و روستاهای باشت
دنبال کنید

این مقام مسئول افزود: قبلا پهنای باند محدودی برای مردم کاکان وجود داشت و یکی از آرزوهای دیرینه خود من به عنوان کارمند مخابرات ایجاد زیرساخت‌های قوی برای کل استان بوده است.

وی افزود: اکنون مسیر دوم فیبرنوری شهرستان دنا ۹۵ درصد پیشرفت دارد همچنین مسیر چرام به دهدشت از طریق باشت ۱۰۰ درصد پیشرفت داشته و مسیر دوم بهمئی از لنده به لیکک را در برنامه قرار داده‌ایم.

سرپرست مخابرات منطقه کهگیلویه وبویراحمد گفت: مسیر یاسوج چیتاب مارگون به دهدشت نیز یکی از دغدغه های ما بوده که از استاندار و نمایندگان استان درخواست داریم تا اینکه بتوانیم مسیر سراسری یاسوج مارگون دهدشت و لیکک را اجرایی کنیم.

به گزارش فریادجنوب ؛ اکنون بعد از سال‌ها که مخابرات در دهستان کاکان ورود نکرده بود با وجود فیبر نوری این دهستان دیگر مشکل اینترنت و خط دهی موبایل نخواهد داشت و به عبارتی کاکان به دهکده جهانی ارتباطات متصل می‌شود

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi