پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه مزیز گناوه لری در گچساران مهار شد

گچساران- کرونا نیوز- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: آتش سوزی در جنگل ها و مراتع منطقه مزیز گناوه لری این شهرستان پس از سه شبانه روز تلاش امداد گران و نیروهای مردمی مهار شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64888
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲

کرونا :

آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه مزیز گناوه لری در گچساران مهار شد

مجید نظری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز افزود: جنگل ها و مراتع منطقه مزیز گناوه لری در گچساران ساعت ۱۴ روز شنبه طعمه آتش شد که با تلاش نیروهای امدادگر و تشکل های مردمی شب گذشته مهار شد.

وی بیان کرد: به دلیل ارتفاع بالا، سخت‌گذر بودن منطقه، وزش باد  پوشش گیاهی خشک و متراکم پس از سه شبانه روز مهار آتش به سختی صورت گرفت.

نظری با اشاره به اینکه این آتش سوزی در چهارمرحله مهار شد ، گفت: علت و وسعت آتش سوزی در ارتفاعات مزیز گناوه لری گچساران پس از بررسی های کارشناسی اعلام می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران ابراز داشت: برای مهار آتش سوزی در جنگل ها و مراتع این شهرستان بیش از ۱۵۰ نفر فعالیت داشتند.

وی ادامه داد: هم اکنون کار پایش منطقه برای پیشگیری از فوران دوباره آتش از سوی ۲۰ نیروی مردمی و منابع طبیعی در حال انجام است.

نظری اظهار داشت: اعزام نیرو برای اطفای حریق در منطقه مزیز گناوه لری با استفاده از بالگرد  انجام شد.

 وی ابراز کرد: ۵۳۵ هکتار از جنگل ها و مراتع مناطق مختلف این شهرستان در مناطق خامی، نارک، آبریگون و کوه پهن طی پنج فقره آتش سوزی طعمه حریق شده است.

نظری اظهار داشت: بیشترین وسعت آتش سوزی مربوط به کوه نارک بوده که به دلیل ارتفاع بالا، شیب تند، سخت‌گذر بودن منطقه  و وزش باد پس از هفت شبانه روز تلاش نیروهای  امدادی مهار شد.

بیش از ۴۳۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در گچساران وجود دارد که از این میزان ۳۲۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۱۱۵ هزار هکتار جنگل است.

بسته خبری پلیس کرمان| از قتل حین منچ‌بازی تا کشف خودروهای سرقتی و مواد مخدر
دنبال کنید

درختان بلوط، بادام، بنه و کیکم مهم‌ترین پوشش گیاهی جنگل‌های این شهرستان است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi