پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

معاون وزیر نفت:روند ساخت پتروشیمی گچساران ۸۶ درصد و رضایت بخش است

گچساران- کرونا نیوز- معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی،میزان پیشرفت فیزیکی مجتمع پتروشیمی گچساران را ۸۶ درصد اعلام کرد و گفت: روند ساخت پتروشیمی گچساران به عنوان یکی از طرح های مهم صنعت پتروشیمی رضایت بخش است.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64843
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

معاون وزیر نفت:روند ساخت پتروشیمی گچساران ۸۶ درصد و رضایت بخش است

بهزاد محمدی روز دوشنبه در بازدید از مجتمع در حال ساخت پتروشیمی گچساران افزود: این طرح یکی از طرح‌های بسیار مهم در صنعت پتروشیمی به شمار می رود که سالانه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند بهبهان با خط لوله ای بطول ۹۰ کیلومتر تامین می کند.

وی ادامه داد: کارخانه های پتروشیمی دهدشت و  پلیمر گچساران از محصول این مجتمع به عنوان خوراک استفاده خواهند کرد.

محمدی تصریح کرد: امید است این طرح با تلاش و پیگیری شرکت صنایع پترو شیمی خلیج فارس و متولیان امر تا پایان ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: گاز متان مورد نیاز این طرح به میزان ۵۳ هزارو ۹۰۰ متر مکعب در ساعت از خط سراسری و نیز تامین برق این طرح به میزان ۵۰ مگاوات از سوی شرکت برق منطقه ای خوزستان تامین می گردد.

محمدی ادامه داد: محصول مجتمع پتروشیمی گچساران یک‌میلیون تن اتیلن و نیز ۸۴ هزار تن +C۳(برش پروپان و سنگین تر) در سال خواهد بود.

وی گفت: سبد طرح های پترو شیمی با برنامه ریزی روی خوراک های پایه در صنعت پترو شیمی روز به روز بزرگتر می شود و به همین دلیل شرکت ملی صنایع پترو شیمی برنامه پیگیری مستمر ساخت این طرح ها را در دستور کار خود دارد.

محمدی با بیان اینکه این طرح ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد گفت: ۶۴ درصد از کالاهای مورد نیاز این مجتمع از محصولات داخلی تامین شده که جای قدردانی دارد.

محمدی اظهار داشت: مجتمع پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت ۱۵۷ هکتار در حال ساخت است.

۲۴ ساعت بدون فوتی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد / بستری شدن ۹ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه
دنبال کنید

 تامین آب این طرح از سد کوثر با لوله ۲۸ اینچی به ظرفیت یکهزار و ۷۶۰ مترمکعب در ساعت و به طول ۲۷ کیلومتر تامین می شود.

میزان پیشرفت فیزیکی بخش های مختلف کارخانه پتروشیمی گچساران مانند تصفیه خانه آب ۲۳درصد، تولید بخار ۶۹.۷۳، برج  خنک کننده ۸۵.۴۹،تصفیه خانه پساب صنعتی ۳۶.۷۹، خط تامین آب ۷۶.۱۶،خط  گاز سوخت ۹۷.۵۵ و تامین برق ۹۲ درصد است.

 هدف از احداث مجتمع پتروشیمی گچساران  تأمین خوراک مجتمع‌های زیرمجموعه پتروشیمی باختر (واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب) و همچنین مجتمع‌های پتروشیمی منطقه دنا شامل پتروشیمی چهارگانه ممسنی، دهدشت، بروجن و کازرون است.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi