جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

استفاده از ظرفیت جوانان، مورد تاکید وزیر کشور در کهگیلویه و بویراحمد

یاسوج – کرونا نیوز – آیین تکریم و معارفه استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز سه شنبه با حضور وزیر کشور برگزار شد و در این آیین، ضرورت تقویت زیرساخت ها و به کارگیری ظرفیت جوانان از نکته های مورد تاکید احمد وحیدی بود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64423
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱

کرونا :

استفاده از ظرفیت جوانان، مورد تاکید وزیر کشور در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش کرونا نیوز، برخلاف بسیاری از عزل و نصب ها، در آیین روز سه شنبه با اینکه همه از انتصاب یکی از فرزندان استان به عنوان نماینده ارشد دولت خوشحال بودند اما ناراحتی برای رفتن حسین کلانتری استاندار پیشین نیز بر مراسم سایه افکنده بود.

حسین کلانتری برای مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شبیه خودشان بود و شبیه خودشان هم زندگی می کرد. 

استانداری که به لحاظ روحی مردم و دغدغه هایشان را می شناخت و همیشه همراه و دلسوز مردم بود و مهمتر از همه آنقدر بر روی انجام یک موضوع سماجت می کرد تا بالاخره راهی برای انجام آن پیدا شود.
همانطور که همه در آیین تکریم و معارفه هم گفتند هر آمدنی، رفتنی دارد و گریزی هم از آن نیست.
اما علی احمد زاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اینکه هنوز رسما فعالیت خود را آغاز نکرده  اما یک ویژگی منحصر به فرد دارد و آن هم اینکه تقریبا تمامی صاحب نظران استان نظری مثبت نسبت به وی و سوابقش دارند.

مهمتر آنکه مجمع  نمایندگان همسو و هم نظر با وی هستند و این بدان معناست که این هماهنگی می تواند فرصتی تاریخی برای استان باشد تا از برخی چالش ها و موانع ضد توسعه ناشی از رقابت و گاهی مخالفت بین نمایندگان عبور کند.
به عنوان مثال همواره در کهگیلویه و بویراحمد فارغ از اینکه کدام جناح و گروه در راس باشد،مدیران دولتی بیش از هرچیز تلاش می کنند که رضایت نمایندگان را داشته باشند و همین هم باعث ایجاد چالش هایی در استان می شود.

چالش هایی که اگر چه هیچ کس در ظاهر به آن اذعان ندارد اما باعث رکود و یا کندی سرعت برخی دستگاه ها و فعالیت ها می شود.

 حال در شرایطی که نمایندگان و استاندار بر روی مسائل مختلف هم نظر و هم سو باشند یکی از کانون های آسیب استان از بین می رود.
به هر حال روز گذشته نماینده ارشد دولت در کهگیلویه و بویراحمد معرفی شد و البته بعد از ظهر سه شنبه روز  شلوغ و پر کاری برای استان بود.
در این روز نماینده ولی فقیه در استان تلاش دولتها در استان را تحسین برانگیز خواند و با این حال از مسئولان خواست تلاش کنند که شرایط استان به سمت ایده آل پیش برود.
پس از آیت الله سید نصیر حسینی، معاون  سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به برخی چالش های استان در ۲ سال گذشته اشاره کرد و نحوه مواجهه استان برای عبور از این چالش ها را شرح داد.
پس از وی  نمایندگان استان دقایقی از دغدغه هایشان گفتند. شاید این نخستین باری بود که هر سه  نماینده نه به نمایندگی از شهرستانهایشان که به عنوان نماینده کل استان سخن گفتند و همصدا از نماینده رئیس جمهور در استان خواستند که به تقویت زیرساختهای استان کمک کند.

حجه الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه، لنده، بهمئی و چرام  در مجلس شورای اسلامی روی  موضوع بکار گیری نخبگان استانی در مناصب ملی و همینطور استفاده از ظرفیت فرزندان استان در پست های مدیریتی تاکید داشت.
سید ناصر حسینی پور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه قوا همه همسو و انقلابی هستند گفت دیگر بهانه ای برای کار نکردن باقی نمی ماند.
مهدی روشنفکر نماینده مردم بویراحمد، دنا و مارگون درمجلس شورای اسلامی اختصاص چند فروند بالگرد به استان برای رویارویی با آتش سوزی جنگل ها  و افزایش سقف تسهیلات  زلزله و همچنین امهال تسهیلات بانکی زلزله زدگان را به عنوان مهمترین درخواست از استاندار جدید عنوان کرد.

 استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم به برخی از دغدغه های ناگفته مردم و مسئولان  پاسخ گفت.
علی احمد زاده تاکید کرد که هیچ تفاوتی میان مردم استان نخواهیم داشت و اولویت توسعه زیرساختهای استان خواهد بود.

وزیر کشور: برای برگشت زائران از مرز عراق تمهیدات لازم اندیشیده شده است

 وزیر کشور در بدو ورود به یاسوج در فرودگاه این شهر به خبرنگاران گفت: برای برگشت زائران اربعین حسینی از مرز عراق به داخل کشور تمهیدات لازم زمینی از طریق خط راه آهن و اتوبوس پیش بینی شده است .

احمد وحیدی افزود: علاوه بر این موارد در داخل کشور هم تمهیدات و اقدامات لازم امدادی ، تغذیه ای و بهداشتی در نظر گرفته شده و کادر درمانی تست های لازم و فوری را از زائران خواهند گرفت.

رویکرد وزارت کشور پاسخ به نیازها و مطالبات مردمی است 

وزیر کشور همچنین گفت : با توجه به مردمی بودن این دولت مهم ترین رویکرد وزارت کشور در دولت سیزدهم توجه به نیازها ،مطالبات و خواسته های مردم خواهد بود.در راس همه امور رسیدگی به مسائل اقتصادی مردم اولویت دارد.

وحیدی اضافه کرد : حل مشکلات استان ها و رفع محرومیت ها از نقاط مختلف کشور به جد در دستور کار قرار می گیرد.

وزیر کشور تصریح کرد: بسیج امکانات برای رفع مشکلات مردم صورت خواهد گرفت و از آن جایی که دولت مردمی است باید ارتباط آن با مردم قوی تر شود.

وحیدی عنوان کرد: این ارتباط باید آن چنان قوی باشد تا مشکلات مردم به خوبی احصا شود.

رفع مشکلات کهگیلویه ‌و بویراحمد نیازمند حرکت جهادی است

وزیر کشور  سپس از فرودگاه راهی گلزار شهدا ی شهر یاسوج شد و در مراسم گلباران این قبور شرکت کرد و  در ادامه به دیدار نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد شتافت و در این دیدار گفت: باید حرکت های جدید جهشی و جهادی در پی اقدامات انجام شده قبلی برای رفع مشکلات و مسائل استان کهگیلویه و بویراحمد انجام شود.

وحیدی اظهار داشت: تمامی مسئولیت ها در جمهوری اسلامی در راستای اهداف مکتب اهل بیت و انقلاب هستند.

حکایت بکارگیری‌‌ عجیب و غریب نیرو «تهاتری» در کهگیلویه و بویراحمد!
دنبال کنید

وی افزود:  برای رسیدن به تحول زیرساختی و اساسی باید ظرفیت های این استان به مرحله ظهور برسد و حرکت هایی که آغاز شده تکمیل شوند.

وزیر کشور تصریح کرد: سید حشمت الله احمدزاده استاندار جدید این استان از فرزندان این خطه هستند و باید راهی که در دوره های قبلی آغاز شده را ادامه دهد.

وحیدی از مجمع نمایندگان استان قدردانی کرد زیرا که در این دوران شاهد همراهی خوب آن ها بودیم.

وزیر کشور ابراز داشت: امیدواریم همچنان حمایت های نماینده ولی فقیه در استان نسبت به استاندار جدید و نمایندگان ادامه داشته باشد.

کهگیلویه و بویراحمد با موفقیت از چالش های امنیتی عبور کرد

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در مراسم تودیع و معارفه استاندار این استان با حضور وزیر کشور با ارایه گزارشی از چالشهای فرهنگی، سیاسی و امنیتی استان در ۲ سال گذشته تاکید کرد: وفاق و همدلی مدیران حاکمیتی، مدیریت اصولی و منطقی باعث عبور موفق استان از تمامی مشکلات شد.

احد جمالی  گفت: با توجه به اتفاقاتی که سال ۸۶ در ماجرای سهمیه بندی بنزین رخ داد، در سهمیه بندی بنزین  در سال ۹۸  اطلس امنیتی اینگونه  نشان می داد که کهگیلویه و بویراحمد باید در زمره استانهای قرمز و حساس  کشور باشد.

وی ادامه داد: با مدیریت شورای تامین و در راس آن حسین کلانتری استاندار، در سهمیه بندی بنزین در سال ۹۸ این استان  حتی یک نفر تلفات انسانی نداشت.

جمالی مدیریت انتخابات مجلس شورای اسلامی  در ۲ اسفندماه سال ۹۸ را نیز از چالش های استان عنوان کرد و گفت: نگاه  وضعیت امنیتی استان و سوابق انتخابات نشان دهنده این است که دست کم چهار شهرستان استان قرمز بودند ولی به لطف خداوند وفاق و همدلی بی نظیری که در بین نیروهای حاکمیتی استان و نماینده ولی فقیه وجود داشت باعث شد بدون کوچکترین مساله ای انتخابات به انجام رسید.

وی افزود: صاحب نظران معترفند انتخابات ۹۸ یکی از بهترین انتخابات های استان بود.پس از انتخابات هم تنها یک اعتبارنامه در سطح کشور رد شد که مربوط به این استان بود که این موضوع نیاز به مدیریت خاصی داشت و بدون هیچ مساله امنیتی موضوع به پایان رسید.

جمالی تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری ، شوراهای شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی باشت و گچساران مسائل خاص خود را داشت آنچنان که بر اساس سوابق، انتخابات شورا ، گاهی در این استان حتی تلفات جانی داشته است که با مدیریت اصولی  به خیر و صلاح به پایان رسید.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار با اشاره به آتش سوزی گسترده در سطح جنگل ها و چالش هایی که همزمان با کرونا در این استان به وجود آمد گفت: علاوه بر کرونا زلزله ۵.۶ ریشتری شهر سی سخت را هم داشتیم که حتی یکی مورد سرقت در منطقه زلزله زده گزارش نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات زیر ساختی استان ،پس از شیوع ویروس کرونا ، کهگیلویه و بویراحمد نخستین استانی بود که امکانات و شرایط خود را برای مدیریت و پیشگیری از کرونا آماده کرد وعملکرد استان هم  موفق بود و به وضعیت بحرانی نرسید.

تلاش دولت ها برای عمران کهگیلویه و بویراحمد تحسین برانگیز است

 نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج  هم در این مراسم تودیع و معارفه گفت: دولت ها برای ایجاد زیرساخت در این استان به سهم خود تلاش کردند و تلاشها تحسین برانگیز است اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم .

 آیت الله سید نصیر حسینی   با اشاره به ظرفیت های استان افزود: این استان پیش از انقلاب محروم و زیر ظلم و ستم بود که به برکت نظام اسلامی خدمات ارزشمندی در عرصه های مختلف در این خطه شکل گرفت و مردم در عرصه های مختلف پایبندی خود را نشان دادند.

وی با بیان اینکه ایران کشور با ظرفیت و قدرتمندی در عرصه جهانی است گفت: نشان دهنده  این ظرفیت بیش از چهل سال مقاومت در برابر نظام سلطه و هشت سال جنگ نابرابری است که بر کشور تحمیل شد.

آیت الله حسینی ادامه داد : فرود موشک های جمهوری اسلامی در عین الاسد ، فروپاشی پهپاد پیشرفته آمریکا ، ارسال محموله های نفتی به لبنان و ونزوئلا به معنای پایان آمریکا و اقتدار بالا و ظرفیت جمهوری اسلامی و پیروزی مردم است

ظرفیت نخبگان استان در بدنه مدیریتی استفاده شود

نماینده مردم کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: استان در عرصه های مدیریتی، علمی مختلف نخبگان بی نظیری دارد که امیدواریم در بدنه مدیریتی دولت از ظرفیت آنها استفاده شود.

حجه الاسلام سید محمد موحد  افزود:  این استان به نسبت جمعیت بیشترین حضور را در جبهه و جنگ داشته است  و پد خندق از افتخارات کهگیلویه و بویراحمد بود  که خونشان ریخت اما با ایستادگی شرف و غیرت آفریدند.

وی ادامه داد: نیروهایی که پد خندق را خلق کردند امروز هم می توانند در عرصه های مدیریتی و علمی  برای این استان و کشور افتخار آفرینی کنند.

حجه الاسلام موحد گفت: یکی از راه های برون رفت و مبارزه با محرومیت این استان به کارگیری نیروهای بومی در جایگاه  مدیریتی است.

وی ادامه داد: یکی از راه های اجرای عدالت در دولتی که با این شعار آمده را استفاده از نیروهای وفادار به نظام و انقلاب دانست.

همه مسئول پیشگیری از آسیب های اجتماعی هستند

 وزیر کشور گفت: اگر همگان در برابر آسیب های اجتماعی احساس مسئولیت نکنند دولت هم به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد.

وحیدی در آیین تکریم و معارفه استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: آسیب اجتماعی نه توسط استاندار و فرماندار که به دست توانای ملت  حل می شود.
وزیر کشور ادامه داد:  برخی فکر می‌کنند ملت یک طرف و دولت طرف دیگر است در حالی که دولت زمانی دولت است که بخشی از ملت باشد.
وی با تاکید بر مسئولیت پذیری همگانی افزود: فرهنگ زیربنای توسعه  است و برخی تصور می کنند توسعه پول ایجاد می کند  در حالی “فرهنگ کاری” که افراد با تمام وجود پای کار می آیند پول هم تولید می کند.
وحیدی با بیان اینکه تکیه بر درآمدهای نفتی فرهنگ را دچار مشکل کرده است گفت: درامدهای نفتی نگاه ما به کار را نیز دچار مشکل کرده است که  باید این موضوع  را حل کنیم.
وزیر کشور گفت: بسیاری از کشورها منابع زیرزمینی  ندارند اما چون فرهنگ کار را در میان خود ایجاد کرده‌اند منابع را می آفرینند.
وی یادآو ی کرد: سرمایه هر کشوری  مردم و جوانان ، ابتکارات و خلاقیت های آنان است و  پول نفت سرمایه نیست.
وحیدی ادامه داد: اگر از  ظرفیتهای استان به درستی استفاده شود این استان نه تنها نیاز به کمک ندارد بلکه به تهران کمک می کند.
 وی یادآوری کرد:  استانی با این همه ثروت نیاز به کمک گرفتن از جاهای دیگر ندارد اما باید یک مسئله در این استان حل شود اگر فرهنگمان را از شائبه ها و فرهنگ حرف های فتنه انگیز خالی‌ و دور کنیم آن وقت خواهیم دید که ما دارای قدرت عظیمی هستیم.
وزیر کشور تا کید کرد:ما باید همبستگی‌ها را برای انجام کار حفظ کنیم.

53 درصد پست‌های پزشکی قانونی بلاتصدی است/ افزایش 3700 متر مربع فضای خدمت‌رسانی پزشکی قانونی
دنبال کنید

 وی با بیان اینکه قدرت ما شهدا هستند گفت:  با این قدرت هر کمبود و نداشته‌ ای را می‌توان جبران کرد.
وحیدی گفت: حرکتی پایدار خواهد بود که به منبع مردم و مردم هم به منبع الهی وصل باشد.
وزیر کشور با اشاره به تبلیغات زمان انتخابات گفت: برخی با همه وجود تلاش کردند که ملت را ناامید و نظام را تضعیف کنند و گفتند که با انتخاب آقای رئیسی جنگ خواهد شد. اما سازمان شانگهای در مقابل رئیس جمهور ایران تعظیم کرد. 
وی ادامه داد: کشور با قدرت می‌تواند مشکلات خود را برطرف کند باید به این باور برسیم که بر توان خودمان تکیه کنیم و نباید نگاهمان به دیگران باشد.

وزیر کشور بیش از هر موضوعی روی مسئولیت پذیری تمامی افراد تاکید کرد و گفت اگر مردم همدل نباشند کار فرهنگی، زیربنای توسعه اتفاق نمی افتد.

البته صحبت های احمد وحیدی یک تفاوت اساسی با گفتمان رایج در استان داشت.او ریشه تمامی مشکلات را فرهنگی دانست و بر این باور است  که که مسیر توسعه از بسترهای فرهنگی می گذرد و هرکجا توسعه اتفاق نیفتاده یک مانع فرهنگی بر سر راه آن قرار دارد.

از نگاه وزیر کشور باید در گام نخست تفکر متکی به پول و درآمدهای نفتی اصلاح شود که در پی ان فرهنگ کار نیز اصلاح می شود.

در نهایت او نیز بر تقویت زیرساختهای استان تاکید کرد و هم در شورای اداری و هم در نشست با جوانان از مردم ، جوانان و مسئولان خواست همدل باشند تا مشکلات را از سر راه بردارند

 باید از ظرفیت جوانان در تمامی جایگاه ها استفاده شود

وزیر کشور با تاکید براینکه جوانان مظهر خلاقیت هستند ، اظهار داشت: می توان هم در کار و مسئولیت اجرایی و هم به عنوان مشاور در تمامی پست ها و جایگاه ها از ظرفیت آنها استفاده کرد.

 وحیدی  شامگاه سه شنبه در ادامه سفر یکروزه خود در جمع جوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مشکلات استان کهگیلویه و بویراحمد به دست جوانان حل شدنی است گفت: جوانان وابستگی سیاسی، قومی، قبیله‌ای و منطقه‌ای ندارند و نباید هم داشته باشند.

وحیدی گفت:  جوانان به چشم‌اندازهای بزرگ فکر می‌کنند و به این دلیل است که راحت‌تر می‌توانند مسائل و مشکلات را حل کنند.
وی از جوانان خواست در مسائل کوچک نمانند و افق‌های بزرگی داشته باشند.
وحیدی از جوانان خواست که چند دسته و گروه نشوند و در چارچوب نظام، انقلاب و رهبری  حرکت کنند و از  مرزبندی در این چارچوب بپرهیزند  چراکه این شرط قطعی پیروزی است.  
وحیدی با بیان اینکه جناح بندی چپ و راست از رسومات مارکسیستی است توصیه کرد: جوانان مرزبندی‌های دروغین چپ و راست را بشکنند.
وی ضمن تاکید براینکه  با هم بودن جوانان معجزه می‌کند  ادامه داد: رزمندگان دوران دفاع مقدس با انسجام، معجزه‌های بزرگی ایجاد کردند.
وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان داخلی و خارجی گفت: دشمنان داخلی و خارجی می‌خواهند تفرقه ایجاد کنند اگر یکی باشیم و همت داشته باشیم این نقشه دشمنان هم نقش برآب می‌شود.

وزیر کشور تصریح کرد: نباید فقط منتظر بمانیم که همه مسائل و مشکلات را دولت حل کند.
وی افزود: استاندار کهگیلویه و بویراحمد باید همراه جوانان باشد و زمینه را برای حضور جوانان فراهم کند.
وحیدی گفت: در این استان مشکلات فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی وجود دارد که  دولت به تنهایی از پس حل مشکلات بر نمی آید و نیازمند همکاری همه است.
وی با اشاره به اینکه جوانان مرجعیت جدیدی در استان ایجاد کنند، گفت: چرا  در استان مفهوم خون‌بس وجود داشته باشد که  این ظلم در حق بانوان باید حذف شود.
وحیدی در پایان خاطرنشان کرد: هدف دولت این است که جوانان در صحنه حضور داشته باشند.

وزیر کشور که ظهر سه شنبه وارد استان کهگیلویه و بویراحمد شده بود ضمن شرکت در آیین تکریم و معارفه استاندار کهگیلویه وبویراحمد و دیدار با نماینده ولی فقیه ، آخرین برنامه پایانی سفر یکروزه خود را به نشست با جوانان اختصاص داد و با جوانان به گفت وگو و تبادل نظر پرداخت.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi