دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

فاز نخست کارخانه بازیافت زباله یاسوج افتتاح می شود

یاسوج- کرونا نیوز- شهردار یاسوج گفت:فاز نخست کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج با ظرفیت ۴۵۰ تن در روز تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 64317
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ مهر ۱۴۰۰ - ۶:۵۱

کرونا :

فاز نخست کارخانه بازیافت زباله یاسوج افتتاح می شود

به گزارش کرونا نیوز، نستهن مقدم روز یکشنبه در بازدید از روند پیشرفت کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج در دوپشته دشت‌روم اظهار داشت:بیش از  ۲۵سال زباله های شهر یاسوج به صورت غیر اصولی در  منطقه گردشگری و عشایری دوپشته دفن می شد که این موضوع مشکلاتی را برای مردم بوجود آورده است.

وی افزود: مخاطرات زیست محیطی و نفوذ شیرابه به آب‌های زیرزمینی تهدیدی برای سلامتی شهروندان یاسوجی بوده و هیچ سرمایه گذاری هم حاضر نبود در این حوزه سرمایه گذاری کند.

شهردار یاسوج با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی هزینه‌های کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج بیان کرد:کارخانه بازیافت زباله یک پروژه آینده‌نگر است که با بهره برداری از مرحله دوم آن  پیش‌بینی می‌شود ظرفیت تولیدآن به۹۰۰ تن بازیافت در روز برسد.

مقدم عنوان کرد: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شده که خانوارها تفکیک زباله را از  مبدا انجام دهند، همچنین برای جمع‌آوری شیرابه زباله حوضچه‌هایی در این کارخانه پیش‌بینی شده است.

وی ابراز داشت: روزانه بیش از ۲۵۰ تن زباله در شهر یاسوج تولید می شود که این میزران ۲ برابر سرانه کشوری است.

 انباشت زباله‌ها در دوپشته دشت‌روم و ورود شیرابه‌ها به آب‌های زیرزمینی معضل جدی در شهر یاسوج بود که هم سلامت مردم را تهدید می‌کرد و هم تهدیدی برای محیط زیست به شمار می‌رفت.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi