دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

۸ هزار راس دام سبک در دیشموک کهگیلویه علیه طاعون واکسینه شدند

یاسوج – کرونا نیوز – رییس دامپزشکی کهگیلویه گفت: در راستای حمایت از دامداران تعداد هشت هزار راس دام سبک در منطقه اجم دیشموک این شهرستان علیه بیماری طاعون نشخوار کننده واکسینه شدند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 63640
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

کرونا :

۸ هزار راس دام سبک در دیشموک کهگیلویه علیه طاعون واکسینه شدند

سید علی اکبر حسینی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار کرونا نیوز اظهارداشت: در راستای خدمات رسانی به دامداران پنج نفر از پرسنل دامپزشکی به مدت ۲ روز در این طرح مشارکت داشتند.

وی بیان کرد: در این طرح علاوه بر واکسینه ، وضعیت سلامت دام های منطقه و مشکلات دامداران در زمینه دامپزشکی بررسی شد .

حسینی افزود: مهمترین اهداف اجرای این طرح ملی کاهش کانون‌ های بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک و زمینه ‌سازی شرایط لازم برای ریشه ‌کنی آن است. 

طاعون نشخوارکنندگان کوچک یک بیماری ویروسی بسیار واگیردار بین گوسفند و بُز است که قابلیت سرایت از دام اهلی به حیات وحش را دارد و در صورت انتقال نیز خسارت ها و تلفات شدیدی در حیات وحش برجا می ‌گذارد. 

به گفته حسینی این بیماری با آغاز ناگهانی تب، ریزش ترشحات از چشم و بینی، زخم دهان، تنگی تنفس، اسهال بد بو و سرفه همراه بوده و دام مبتلا نیز به شدت لاغر شده و در نهایت تلف می ‌شود. 

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد هم در این ارتباط گفت: بر اساس برنامه‌ ریزی‌ های انجام شده طرح ملی واکسیناسیون عمومی نشخوارکنندگان کوچک به مدت سه سال متوالی در استان اجرا می‌ شود.   

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi