پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

بیش از ۳ هزار واحد مسکن محرومان در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد

یاسوج- کرونا نیوز- استاندار کهگیلویه و بویراحمد در برنامه ویدیو کنفراسی که با حضور محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سارمان مدیریت و برنامه ریزی برنامه و بودجه برگزار شد ، از بهره برداری از ۳ هزار و ۱۵۰ واحد مسکن محرومان در استان خبر داد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62699
تاریخ انتشار : جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴

به گزارش کرونا نیوز، حسین کلانتری ظهر جمعه در نشست افتتاح واحدهای مسکن محرومان ۱۶ استان کشور  افزود: بنیاد مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد بهسازی و بازسازی سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکن محرومان را تعهد کرده است که از این تعداد ۳ هزار ۱۵۰ واحد تکمیل و تحویل مردم شده است.
کلانتری با بیان اینکه  کارهای بزرگی در استان صورت گرفته، افزود: طرح ویژه بازسازی مسکن روستایی ۱۸ هزار و ۱۵۴ واحد بود که در  سفر بهمن ماه ۹۸ آقای نوبخت به استان این واحدها کلنگ زنی شد و منتظر سفر معاون رئیس جمهور برای افتتاح واحدها بودیم که به دلیل بیماری کرونا این حضور مقدور نشد.

وی تاکید کرد استان در بازسازی بافت فرسوده  عملکرد ممتازی داشته است و از سه هزار واحد بافت  فرسوده  استان یک هزار و ۷۰۰ واحد   به بهره‌برداری رسیده است.

استاندار ادامه داد: پنجهزار و ۳۰۰ واحد در زلزله سی‌سخت و سیل فروردین ۹۸ آسیب جدی دیده و نیاز به تخریب و بازسازی ، چهار هزار و ۶۰۰ واحد  در زمین لرزه سی سخت به تعمیرات و بازسازی و ۹ هزار و ۵۰۰ واحد روستایی نیازمند تعمیرات هستند.
کلانتری اضافه کرد: در مجموع تعهد بنیاد مسکن در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۴۲ هزار و ۷۵۴ واحد است که با هماهنگی تمامی دستگاه‌ها از جمله سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و بانک‌ها احداث شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  ضمن قدردانی ویژه از بنیاد مسکن استان، از معاون رئیس جمهوری خواست سقف تسهیلات بلاعوض منازل در دست احداث شهرستان دنا و شهر سی‌سخت  افزایش پیدا کند و همین تسهیلات برای بافت فرسوده شهر دوگنبدان نیز در نظر گرفته شود. 
در این نشست استانداران ۱۶ استان کشور گزارشی از عملکرد بنیاد مسکن در استانهای مختلف ارایه کردند و ارایه ها بیش از هر جیز تحت تاثیر درگذشت ناگهانی رئیس بنیاد مسکن کشور بود.

حقیقت شرکت در راهپیمایی روز قدس، رساندن فریاد مظلومان به دنیاست
دنبال کنید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد  نیز با تسلیت درگذشت علیرضا تابش رئیس فقید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: جا دارد به نیکی از آن مرد سفر کرده انسان مخلص، خداجوی، خستگی‌ناپذیر و متواضع یادی کنیم که هر جایی سیل‌زده، زلزله‌زده و بی‌سرپناهی بود نام مهندس تابش آنجا ماندگار است دعای همه مردم بی‌سرپناه، زلزله‌زده و سیل‌زده در پیشگاه خدا همراه اوست.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi