چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳

انواع غذاهای نونی سریع را بشناسید و خیلی ساده تهیه کنید

گاهاً پیش می‌آید که زمان کافی برای تهیه غذاهای آنچنانی نباشد، مخصوصاً برای وعده شام که اکثراً علاقه دارند از غذاهای سبک استفاده کنند. معمولاً در این گونه مواقع دم‌دست‌ترین غذاهایی که می‌توان در مدت زمان کوتاه تهیه کرد، انواع غذاهای نونی سریع هستند که اتفاقاً از جایگاه ویژه‌ای برای ما ایرانی‌ها برخوردار هستند. اما شاید فقط

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62337
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ تیر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰

کرونا :

انواع غذاهای نونی سریع را بشناسید و خیلی ساده تهیه کنید

گاهاً پیش می‌آید که زمان کافی برای تهیه غذاهای آنچنانی نباشد، مخصوصاً برای وعده شام که اکثراً علاقه دارند از غذاهای سبک استفاده کنند. معمولاً در این گونه مواقع دم‌دست‌ترین غذاهایی که می‌توان در مدت زمان کوتاه تهیه کرد، انواع غذاهای نونی سریع هستند که اتفاقاً از جایگاه ویژه‌ای برای ما ایرانی‌ها برخوردار هستند. اما شاید فقط تعداد محدودی از این نوع غذاها را یاد داشته باشید و این موضوع دست شما را برای تهیه غذاهای نونی بسته باشد. ما در این مقاله قصد داریم به انواع غذاهای نونی سریع بپردازیم که قطعاً می‌تواند کمک حال شما در طول هفته باشد.

انواع غذاهای نونی سریع را بشناسید و خیلی ساده تهیه کنید 5

کوکو سیب زمینی (یا کوکو سبزی)

از محبوب‌ترین غذاهایی که در بین ما ایرانی به کرات استفاده می‌شود، انواع کوکو است که شاید مهمترین آنها کوکو سیب زمینی یا کوکو سبزی باشد. البته در میان کوکو کدوسبز یا کوکو بادمجان نیز در مواقعی استفاده می‌شود. به طور کلی انواع کوکو یک غذای نونی بسیار خوب است که در وعده‌ی شام میل می‌شود.

فلافل

از انواع غذاهای نونی سریع که بومی مناطق جنوب کشور است، می‌توان به فلافل اشاره کرد. این غذای تند که دارای نخود و انواع سبزی است با یک سس مناسب سرو می‌شود و در حال حاضر نه تنها در شهرهای جنوبی بلکه در تمامی استان‌ها تهیه شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. گاهاً در تهیه فلافل از گوشت چرخ شده نیز بکارگیری می‌شود.

کتلت گوشت (یا سویا)

شامی یا کتلت از جمله غذاهای نونی به حساب می‌آید که در اکثر نقاط کشور تهیه می‌شود. البته در شهرهایی مثل قزوین شامی را با برنج نیز مصرف می‌کنند اما در بیشتر شهرها این غذا با نون صرف می‌شود و البته در کنار آن از گوجه، سبزیجات، خیارشور و مواردی از این دست نیز استفاده خواهد شد.

کتاب تابه‌ای

پخت سریع این غذا یکی از ویژگی‌های کتاب تابه‌ای محسوب می‌شود و طعم آن نیز شبیه کباب کوبیده‌ است. این غذا ویژه ما ایرانی‌هاست که می‌تواند با خوراکی‌های دیگری مانند گوجه و غیره نیز همراه شود. کباب تابه‌ای از انواع غذاهای نونی سریع که پخت سریع آن یکی از دلایل مصرف بالای این غذا به شمار می‌رود.

واکنش ایران به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه
دنبال کنید

انواع غذاهای نونی سریع را بشناسید و خیلی ساده تهیه کنید 6

سالاد اولویه

این غذا به دلیل طبع سردی که دارد اکثراً در روزهای گرم مورد استفاده قرار می‌گیرد و البته به دلیل سریع تهیه شدن آن، برای مسافرت‌ها نیز در نظر گرفته خواهد شد. از سالاد اولویه بعنوان پیش غذا و یا وعده‌ی شام استفاده خواهد شد. البته به دلیل رسمی نبودن این غذا، اکثراً در مهمانی‌های خودمانی سرو می‌شود.

میرزا قاسمی

شمال نیز غذاهای نونی زیادی دارد که یکی از پرمصرف‌ترین آنها، میرزا قاسمی است. این غذا نحوه‌ی تهیه خاصی داشته که باید از قبل آن را آموزش دیده باشید، البته کار چندان پیچیده‌ای پیش روی شما نخواهد بود. از میرزاقاسمی بعنوان یکی از انواع غذاهای نونی سریع یاد می‌شود که در زمان گشت و گذار در جنگل بیشتر می‌چسبد.

کشک بادمجان

از کشک بادمجان به عنوان یکی از پیش غذاهای نونی یاد می‌شود که بسیار خوشمزه است. حتی اگر اهل رژیم هستید می‌توانید آن را بعنوان یک ناهار سبک نیز در نظر بگیرید. هر چه تهیه این غذای نونی بهتر انجام شود، طعم بسیار لذیذ آن را بیشتر خواهید چشید. موادهای اولیه برای تهیه این غذا در هر منطقه ممکن است متفاوت از هم باشد.

یتیمچه

اگر به دنبال یکی از انواع غذاهای نونی سریع برای شام هستید، حتماً به یتیمچه فکر کنید. این غذا که در هر شهر ایران دارای موادهای اولیه خاصی است یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای نونی به حساب می‌آید که حتی برای افرادی که دارای رژیم هستند نیز مناسب خواهد بود. طرز تهیه این غذا را می‌توانید از سایت‌های معتبر دریافت کنید.

املت

نام‌آشناترین غذایی که می‌توان برای مصرف روزانه در نظر گرفت، املت است. البته نحوه‌ی تهیه این غذای نونی کاملاً بستگی به سبک خودتان دارد و افراد با ترفندهای مختلف می‌توانند این غذا را تهیه کنند. سریع درست شدن املت از ویژگی‌های منحصر به فرد این غذا است که به عنوان غذای دانشجویی نیز شناخته می‌شود.

ارتباط موثر دانشگاه و صنعت سبب رشد فرهنگ کارآفرینی دانش بنیان می شود
دنبال کنید

کله جوش

از دیگر انواع غذاهای نونی سریع می‌توان به کله جوش اشاره کرد که یک غذای سنتی ایرانی به حساب می‌آید. در تهیه‌ی این غذا از کشک، نعنا، گردو و پیاز داغ استفاده می‌شود که بسیار خوشمزه خواهد شد. برای مصرف کله جوش در آن نان تیلیت می‌کنند. این غذای قدیمی به راحتی و در حد چند دقیقه تهیه خواهد شد.

انواع غذاهای نونی سریع را بشناسید و خیلی ساده تهیه کنید 7

ساندویچ

ساندویچ‌ها می‌توانند به انواع و اقسام تبدیل شوند. این غذا اگر چه اکثراً در رستوران‌ها سرو می‌شود اما می‌توان در منزل نیز آنها را تهیه کرد. حال این که محتویات ساندویچ‌تان چه چیزی باشد، کاملاً به طبع خودتان بستگی دارد. از ساندویچ‌های سوسیس، همبرگر و غیره بعنوان غذاهای نونی سریع یاد می‌شود.

آموزش آشپزی و انواع غذاهای نونی سریع با فودوتو

در این مقاله سعی شد تا غذاهای نونی سریع را به شما عزیزان آموزش دهیم. همان طور که می‌دانید غذاهای نونی برای زمان‌هایی مناسب است که شاید وقت کافی برای تهیه غذاهای چرب و چیل نباشد. در هر حال اگر به تعداد بیشتری از انواع غذاهای نونی سریع احتیاج دارید باید به سایت‌هایی مراجعه کنید که منبع اینجور غذاهاست. پیشنهاد ما استفاده از سایت فودوتو است که در آن آموزش انواع و اقسام غذاهای نونی سریع داده شده است که تهیه هر کدام در کمترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

ضمناً اگر غذاهای نونی سریع و ساده‌ای در نظر دارید که در سایت فودوتو وجود ندارد، می‌توانید نحوه تهیه و حتی معرفی آن را به پشتیبان‌های سایت ارسال کنید تا در اسرع وقت، در سایت قرار داده شود. برای هر گونه مشاوره نیز می‌توانید با استفاده از راه‌های ارتباطی قرار داده شده، با پشتیبان‌های فودوتو در تماس باشید.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi