پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

کشور را با رشد اقتصادی مثبت به دولت آینده تحویل می‌دهیم

رئیس جمهور با بیان اینکه کشور را با رشد اقتصادی مثبت به دولت آینده تحویل می‌دهیم گفت: رشد اقتصادی کشور در سال ۹۹ مثبت شد و رشد ۳.۶ درصدی داشتیم. آنلاین: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز، همزمان با روز صنعت و معدن، تعدادی طرح صنعتی را در استان‌های یزد و زنجان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62179
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ تیر ۱۴۰۰ - ۲:۳۷

کرونا :

کشور را با رشد اقتصادی مثبت به دولت آینده تحویل می‌دهیم

رئیس جمهور با بیان اینکه کشور را با رشد اقتصادی مثبت به دولت آینده تحویل می‌دهیم گفت: رشد اقتصادی کشور در سال ۹۹ مثبت شد و رشد ۳.۶ درصدی داشتیم.

آنلاین: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران صبح امروز، همزمان با روز صنعت و معدن، تعدادی طرح صنعتی را در استان‌های یزد و زنجان افتتاح کرد.

در آئین بهره برداری از طرح شمش فولادی پارس یزد گفت: بخش بزرگی از صنایع، معادن و فعالیت‌های صنعتی ما در استان یزد است؛ که همیشه این مردم در مسیر آبادانی ایران پیشقدم و پیشتاز بوده اند.

روحانی در افتتاح طرح جی تی آی زنجان گفت: عشق مردم زنجان نسبت به خاندان اهل بیت (ع) همیشه زبانزد بوده است.خوشحالم که امروز یک طرح صنعتی در استان زنجان به افتتاح می‌رسد و موجب خودکفایی و اشتغال در سطح استان و همچنین در سایر بخش‌های کشور، موجب خود اتکایی می‌شود.

وی ادامه داد: امیدوارم شاهد تحولات بیشتر در زمینه پیشرفت و توسعه استان زنجان باشیم.

روحانی در افتتاح طرح واحد گندله شرکت آهن اسفنجی آهن اردکان یزد گفت: آیت الله سید روح الله خاتمی یکی از بزرگان استان یزد بودند. ما قبل از انقلاب در سال‌های ۵۳ و ۵۴ چند بار در اردکان خدمت ایشان رسیدیم.

رئیس جمهور افزود: به ارواح طیبه‌ی همه عزیزانی که در مسیر علم و دانش جهاد بودند و جان به جان آفرین سپردند و همه مردم خوب استان یزد سلام و درود می‌فرستم. انشالله روزهای بهتری در انتظار مردم عزیز ایران باشد.

روحانی در افتتاح طرح انتقال، ذخیره و صادرات اسید سولفوریک و طرح آهن پخته اهر گفت: این طرح بسیار مهم است. زیرا که ما را در زمینه کود فسفات حداقل تا ۷۰ درصد خودکفا می‌کند و این برای بخش کشاورزی حائز اهمیت است.

مسابقات تکواندو قهرمانی بسیج شهرستان گچساران برگزار گردید
دنبال کنید

روحانی در افتتاح واحد تولید کاشی و سرامیک یزد گفت: امروز افتخار داشتیم سطح را در استان یزد افتتاح کنیم و این به معنای فعال بودن بخش خصوصی در استان یزد و مرهون مردم پرتلاش استان یزد است.

رئیس جمهور افزود: امیدوارم روز به روز شرایط بهتری برای اشتغال جوانان ما و همچنین برای اقتصاد کشور ایجاد شود.

روحانی در پایان این مراسم گفت: در دوران جنگ اقتصادی اگر بخش خصوصی و کارگزاران و مردم پای کار نیامده بودند مشکلات زیادی برای کشور به وجود می آمد.امسال سال خشکسالی عظیم و عجیبی در ۵۰ سال گذشته است و نیاز به واردات داریم.

وی ادامه داد: به جای نفت توانستیم محصولات دیگر را صادرکنیم و در آمد به دست بیاوریم در بازار ما قحطی وجود نداشت، جنگ اقتصادی از نظر تورم فشار زیادی به مردم وارد کرد اما قحطی به وجود نیامد.

روحانی در تشریح جایگزین های در آمد نفتی در دوران جنگ اقتصادی گفت: از صادرات گاز ، ارز به دست آوردیم، در زمینه تولید بنزین خودکفا شده ایم و روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین تولید می کنیم، اما مصرف ما هم به همین میزان بود لذا طرحی را اجرا کردیم که مصرف بنزین در کشور کاهش یافت و توانستیم بنزین صادر کنیم. بیش از ۲۵۰۰ مگاوات سالانه برق تولید کردیم و بخشی از این برق را صادر کردیم.

رئیس جمهور گفت: در سال گذشته  ۱۷ طرح بزرگ پتروشیمی را افتتاح کردیم که در تاریخ بی سابقه است ، عمده ارز مورد نیاز کشور از محل پتروشیمی تامین شد. در سال ۹۹ حدود  ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار فولاد صادر کردیم.

جلسه شورای اداری گچساران مهر ۹۴ برگزار شد
دنبال کنید

وی ادامه داد: شرکت های دانش بنیان هم ما را خود کفا کردند.رشد اقتصادی کشور در سال ۹۹ مثبت شد و رشد ۳.۶ درصدی داشتیم.

ادامه دارد…

منبع : قدس آنلاین

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi