چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

ماینرهای غیرمجاز ۵ میلیارد ریال به برق کهگیلویه و بویراحمد خسارت زدند

یاسوج- کرونا نیوز- معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ماینرهای غیرمجاز پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال به شبکه های توزیع برق این استان خسارت وارد کردند.  

اختصاصی کرونا

کد خبر : 62143
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۰ - ۷:۵۴

کرونا :

ماینرهای غیرمجاز ۵ میلیارد ریال به برق کهگیلویه و بویراحمد خسارت زدند

به گزارش کرونا نیوز، سید حسین عادلی نسب روز چهارشنبه در نشست کمیته پایش استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: تاکنون ۱۸۰ ماینر غیرمجاز در سه شهر این استان شامل یاسوج، دوگنبدان و دهدشت کشف و ضبط شده است. 

وی افزود: کشف و ضبط این تعداد ماینر غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد با پیگیری های لازم و برگزاری مانورهای مختلف انجام شد.    

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پرونده قضایی برای مالکان این ۱۸۰ ماینر غیرمجاز در دادگستری استان تشکیل شده است. 

عادلی نسب عنوان کرد: میزان خسارت وارده ماینرهای غیرمجاز کشف و ضبط شده به شبکه های توزیع برق استان کهگیلویه و بویراحمد پنج میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال بود. 

وی ابراز داشت: ماینرهای غیرمجاز کشف و ضبط شده در شهر یاسوج ۱۳۰ مورد، دهدشت ۳۵ مورد و دوگنبدان نیز ۱۵ مورد بوده است. 

عادلی نسب گفت: میزان برق مصرفی این تعداد ماینر غیرمجاز کشف و ضبط شده بر روی شبکه های توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد حدود نیم مگاوات بود. 

وی اظهار داشت: با توجه به کم آبی، گرمای هوا و افزایش مصرف برق ماینرهای دارای مجوز تا پایان شهریورماه ۱۴۰۰ در استان کهگیلویه و بویراحمد حق فعالیت ندارند. 

عادلی نسب افزود: وجود ماینرها میزان مصرف برق برای مشترکان را با نوساناتی مواجه کرده و از سوی دیگر نیز احتمال خاموشی های ناخواسته بر روی شبکه های توزیع برق را افزایش می دهد.  

وی بیان کرد: مردم کهگیلویه و بویراحمد می توانند در صورت مشاهده برق یا ماینر غیرمجاز مراتب را با شماره تلفن ١٢١ اتفاقات برق اطلاع دهند. 

بیمارستان دهدشت خدمات رسانی به کارکنان اداره برق را قطع کرد
دنبال کنید

ماینر به دستگاه‌ هایی گفته می‌ شود که مخصوص استخراج پول مجازی (بیت کوین) است و انواع گوناگونی دارد. 

پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه های مخصوص تولید این پول مجازی با نام ماینر ساخته شده که واردات و استفاده از آنها در ایران غیرمجاز است. 

بیش از ۲۷۰ هزار مشترک برق در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حدود ۵۰ درصد آنها در ۶ شهرستان گرمسیری شامل گچساران، باشت، کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده سکونت دارند. 

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi