یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

بیش از چهار هزار پرونده در حوزه قضایی باشت مختومه شد

گچساران- کرونا نیوز- دادستان عمومی و انقلاب باشت گفت: چهار هزار و ۱۹۲ پرونده از سال گذشته تاکنون در حوزه قضایی این شهرستان مختومه شد.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 61987
تاریخ انتشار : شنبه ۵ تیر ۱۴۰۰ - ۷:۵۱

کرونا :

بیش از چهار هزار پرونده در حوزه قضایی باشت مختومه شد

سید علی حسن رجایی منفرد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار کرونا نیوز، با اشاره به هفته قوه قضائیه و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر و در رأس آنها شهید مظلوم آیت الله بهشتی(ره) افزود: تعداد پرونده‌های وارد شده به محاکم قضائی  از سال گذشته تاکنون این شهرستان بیش از چهار هزار و ۶۳۶ فقره بوده است.

وی بیان کرد: این تعداد پرونده‌ها شامل کیفری، حقوقی و خانواده بوده که در دادگستری و دادسرا این شهرستان بررسی شده است.

رجایی منفرد ابراز کرد: از این تعداد پرونده‌های وارده بیش از ۲ هزار و ۳۵۸ مورد به دادگاه عمومی این شهرستان بوده که ۲ هزار و ۱۳۳ فقره آن مختومه شد.

وی ادامه داد: از این تعداد پرونده وارده به دادگاه عمومی ۵۱۰  فقره در سه ماهه نخست امسال بوده که ۴۰۸ مورد آن مختومه شد.

رجایی منفرد عنوان کرد: یک هزارو ۷۱۴ فقره پرونده در دادسرای این شهرستان در سال گذشته وارد شد که یکهزارو ۷۳۶ مورد مختومه شد که از این تعداد  ۵۶۴ فقره مربوط به سال جاری بوده  که ۳۲۳ مورد مختومه شد.

 دادستان عمومی و انقلاب باشت گفت: کمبود نیروی انسانی در مجموعه قضایی باشت  به هیچ وجه مانع کار نشده است.

رجایی منفرد افزود: عشیره ای بودن منطقه،کم بودن آستانه تحمل برخی از شهروندان و مشکلات اقتصادی از مهمترین آسیب ها و دلایل مراجعه مردم به دادسراها در باشت است.

وی  در راستای الکترونیکی کردن خدمات قضائی گفت:  مهمترین مزایای فعالیت دفاتر خدمات الکترونیکی رفع اطاله دادرسی و صرفه جویی در زمان و هزینه هاست.

رجایی منفردابراز کرد: برقراری عدالت، دادرسی منصفانه و جلوگیری از اطاله دادرسی از اولویت‌های مهم و راهبردی حوزه قضایی باشت است.

جزئیاتی از جلسه پیشگیری از وقـوع جرم شهرستان دنا/از سر بریدن بلوط‌ها در یک روستا تا بی‌توجهی مخابرات در سی‌سخت
دنبال کنید

وی تصریح کرد: برخورد با متخلفان ومتعرضان به حقوق مردم ، حکم به عدالت در فرایند رسید گی به شکوائیه های مردمی و برقرای عدالت و امنیت اجتماعی درجامعه مدیون تلاش قضات خدمتگزار است.

رجایی منفرد افزود:راه اندازی سامانه کنترل تردد به دستگاه قضایی این شهرستان از دیگر اقدامات برای بهبود خدمات به مراجعان است و در این سامانه به افرادی که در سامانه ثنا نام نویسی نکرده اند  خدمات الکترونیکی ارائه نمی شود.

وی اظهار داشت: صرفه جویی در وقت و انرژی مراجعان و اطمینان به رسیدن ابلاغ های قضایی به دست افراد از مزایای استفاده از سیستم الکترونیک به جای ارجاع سنتی است. 

هفته قوه قضائیه از یکم تیرماه تا هفتم تیر ماه و به مناسبت سالروز شهادت شهید محمد بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب اسلامی است.

شهید بهشتی نخستین رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در روز هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ به همراه ۷۲ نفر از اعضای حزب جمهوری اسلامی به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.

شهرستان ۲۵ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

منبع

نویسنده:

برچسب ها :

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi