سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

تفاوت نمای مدرن و کلاسیک !

در طی سال‌های اخیر مواد کامپوزیتی جدیدی به بازار آمده که یکی از آن‌ها چوب پلاست می‌باشد. همان طور که می‌دانید کامپوزیت به معنای موادی است که می‌توان با استفاده از آن روی سطحی را پوشاند و به آن شکل و فرم تازه‌ای بخشید. چوب پلاستیک یا چوب پلاست که در این مطلب به معرفی آن خواهیم

اختصاصی کرونا

کد خبر : 61780
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

کرونا :

تفاوت نمای مدرن و کلاسیک !

در طی سال‌های اخیر مواد کامپوزیتی جدیدی به بازار آمده که یکی از آن‌ها چوب پلاست می‌باشد. همان طور که می‌دانید کامپوزیت به معنای موادی است که می‌توان با استفاده از آن روی سطحی را پوشاند و به آن شکل و فرم تازه‌ای بخشید. چوب پلاستیک یا چوب پلاست که در این مطلب به معرفی آن خواهیم پرداخت نیز موادی است که امروزه در ساخت سازه‌های مختلف و یا نمای ساختمان‌ها کاربرد بسیاری پیدا کرده و یک نمای خاص و کلاسیک به آن می‌بخشد و از زیبایی خاصی برخوردار است. اگر تا انتهای این مطلب همراه ما باشید ما به تفاوت نماهای مدرن و کلاسیک نیز اشاره کرده و به نقش چوب پلاست در این میان اشاره خواهیم کرد. در انتها نیز مجموعه‌ای را معرفی خواهیم کرد که می‌توانید قیمت چوب پلاست را استعلام کرده و خرید انواع آن را انجام دهید.

تفاوت نمای مدرن و کلاسیک ! 5

چوب پلاست چیست و از چه موادی تولید می‌شود؟

پیشتر اشاره کردیم که چوب پلاست یا POLY WOOD محصولی جدید در حوزه مواد کامپوزیتی است که به عنوان موادی چند سازه شهرت پیدا کرده و شرکت‌های سازنده آن را به صورت شاخه‌های پروفیل و یا صفحاتی در ابعاد مختلف تولید کرده‌اند که در اکثر کشورها بخصوص انگلیس مورد توجه قرار گرفته است. ساختار این محصول به گونه‌ای است که پس از فرآوری مواد اولیه، این مواد به حالت خمیر درآمده و داخل قالب‌های مورد نظر ریخته می‌شود و به صورت صفحات در ابعاد مختلف و یا پروفیل به دست می‌آید.

در ساخت نسل اول چوب پلاستیک‌ها، خاک اره و تراشه‌هایی که از برش چوب به دست می‌آمد با سایر مواد مخلوط می‌شد که البته از این نوع چوب پلاستیک در مصارف ساده‌تری استفاده می‌شد.

اما در حال حاضر پودر چوب با نوعی از مواد پلیمری پلاستیک و ترموپلاستیک‌ها و نوعی آرد مخصوص ادغام می‌شود که در تسهیل روند پردازش و سرعت بخشی به فرآیند تولید بسیار مؤثر است. انتخاب اکستروژن نیز در روند تولید این محصول مؤثر است و می‌تواند در کیفیت نهایی آن مؤثر باشد. چوب پلاست از رنگ‌های مختلفی برخوردار است و کیفیت رنگی که برای آن انتخاب می‌شود می‌تواند در کیفیت نهایی آن نیز مؤثر است.

ویژگی‌های چوب پلاست

چوب پلاستیک از کیفیت و ویژگی‌هایی برخوردار است که می‌توان از آن برای سطوح مختلف و همچنین ساخت سازه‌های متنوع استفاده کرد که در ادامه به معرفی این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

  • چوب پلاست‌ها عموما دارای رنگ ثابتی هستند و در برابر نور آفتاب، باد و باران و .. مقاوم بوده و در طول زمان تغییر رنگ نمی‌دهند.
  • نسبت به سایر محصولات پلیمری امکان بازیافت بالاتری دارند.
  • بسیار فشرده و با چگالی بالا طراحی و ساخته شده‌اند و در محیط‌های جغرافیایی پر باران نهایتا ۱ تا ۲ درصد آب را جذب می‌کنند
  • چوب پلاست‌ها در برابر ضربه و فشار مقاومند.
  • دچار پوسیدگی نمی‌شوند و موریانه نمی‌تواند در آن‌ها نفوذ نماید ضمن آن که دچار کپک و قارچ زدگی نمی‌شوند.
  • در برابر آتش از مقاومت بالایی برخوردارند.
  • سازه‌هایی که از پلاستیک چوب تهیه می‌شوند نسبت به سازه‌هایی که از چوب ساخته می‌شوند مقاومت بالاتری دارند.
  • قیمت چوب پلاست نسبت به چوب و یا حتی مواد کامپوزیتی دیگر ارزان‌تر است.
اصابت خمپاره به مناطقی از اصلاندوز مغان
دنبال کنید

تفاوت نمای مدرن و کلاسیک ! 6

از چوب پلاست چه استفاده‌هایی می‌شود؟

در قسمت قبل درباره ویژگی‌های چوب پلاستیک صحبت کردیم. تمامی این ویژگی‌ها توانسته این محصول را به عنوان جایگزین مناسبی به جای استفاده از محصولات چوبی فرآوری معرفی نماید. به طوری که امروزه شرکت‌های مختلف از این محصول برای ساخت چهارچوب درب و پنجره، درب‌های پلی وود، نرده‌ها و پله‌ها و برای کف سازی سطوح مختلف بخصوص سطوحی که در فضای باز قرار دارند و همچنین نمای ساختمان‌ها و دیوارپوش‌ها و .. استفاده می‌کنند.

تفاوت نمای مدرن و کلاسیک

بی‌شک نمای یک ساختمان نقش زیادی در جذب مخاطب و یا مشتری دارد و مانند لباسی است که افراد می‌پوشند و نمی‌توان از پوشش ظاهری پی به درون آن‌ها برد. گاهی سازندگان خانه‌ها و ساختمان‌های مختلف برای طراحی، ساخت و استفاده از المان‌های گوناگون، مخارج زیادی صرف می‌کنند در حالی که شاید برای داخل ساختمان خرج چندانی نکرده باشند و تنها این جذابیت را در ظاهر ساختمان ایجاد کنند. به هر حال موضوع نما از اهمیت بالایی برای ساختمان برخوردار است که صد البته باید متناسب با نوع معماری شهر و همچنین منطقه جغرافیایی خاصی که سازه در آن قرار دارد طراحی و ساخته شود. در حال حاضر دو نوع سبک کلاسیک و مدرن برای ساختمان‌ها طراحی می‌شود که در ادامه به معرفی این دو سبک پرداخته و به تفاوت آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • طراحی نمای کلاسیک

نمای رومی یا کلاسیک طی دو تا سه دهه اخیر علاقمندان بسیاری پیدا کرده در حالی که در گذشته این نوع طراحی در کشور ما دیده نمی‌شد. در این نما تقارن زیاد، توجه به جزئیات و همچنین در نظر گرفتن تناسبات طلایی پرداخته شده و عموما از متریال‌هایی مانند سنگ و سیمان استفاده شده و طرح پنجره‌ها و درب‌ها تناسبات طلایی و… به گونه‌ای طراحی می‌شود که در کنار متریالی که نام بردیم می‌تواند حس عظمتی خاص را به مخاطب القا نماید.

  • طراحی نمای مدرن
تحریم‌ها مانع افتتاح قطار سریع‌السیر در کشور شد
دنبال کنید

این نوع نما از ساختار و قوانین خاصی پیروی می‌کند و تفاوت اساسی آن با نمای کلاسیک در این است که تزئینات ساده تر شده‌اند و فرم ها و شکل‌‌ها در نما ساده اما با شکست بیش از اندازه انتخاب می‌شوند.

بر خلاف نمای کلاسیک که یک نوع مصالح در آن به کار می‌رفت در نمای مدن عموما از مصالح گوناگونی استفاده می‌شود که همین تعدد مصالح، ایجاد برخی هنجار شکنی‌ها و شکستگی‌های بیش از حدی که در آن صورت می‌گیرد می‌تواند باعث جذابیت آن گردد. در حال حاضر استفاده از چوب پلاست در نماهای مدرن جای خود را باز کرده و یک نمای تلفیقی و زیبا را ایجاد می‌کند که می‌تواند برای بیننده بسیار جذاب باشد.

شرکت فیکا تولید کننده و ارائه کننده چوب پلاست

تفاوت نمای مدرن و کلاسیک ! 7

چنانچه با خواندن این مطلب به این نتیجه رسیدید که چوب پلاست می‌تواند انتخاب و گزینه مناسبی برای نماسازی و یا ساخت سازه‌های متنوع باشد، بنابراین به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً سایت شرکت فیکا را به آدرس الکترونیکی www.fika-co.com  ببینید. این مجموعه در سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را در زمینه تولید و واردات چوب پلاستیک آغاز کرده و در ابتدای همین زمان نیز توانست موفق به اجرای بزرگ‌ترین پروژه‌ها بخصوص پروژه کفپوش‌های پل طبیعت شود. این شرکت اکنون با راه‌اندازی پنج خط تولید پیشرفته که روزانه قادر به تولید بیش از ۱۵ هزار کیلوگرم چوب پلاست هستند، توانسته به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان این محصول در کشور تبدیل شود. در حال حاضر می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین استعلام قیمت چوب پلاست با بخش فروش و پشتیبانی مجموعه فیکا ارتباط برقرار نمایید.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi