چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرحله دوم تسهیلات به زلزله زدگان دنا پرداخت می شود

یاسوج- کرونا نیوز- رییس بنیاد مسکن کشور گفت: در مرحله دوم ۱۳۵ میلیارد تومان برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله در شهرستان دنا پرداخت می‌شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 61700
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۷:۵۰

کرونا :

مرحله دوم تسهیلات به زلزله زدگان دنا پرداخت می شود

به گزارش کرونا نیوز،علیرضا تابش در بازدید از مناطق زلزله زده شهرستان دنا که باتفاق حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز دوشنبه انجام شد اظهار کرد: تاکنون پنج هزار پرونده ساخت ساز واحدهای آسیب دیده از زلزله به بانک‌های عامل معرفی شد که از این تعداد چهار هزار و ۱۰۰ پرونده برای دریافت تسهیلات انعقاد قرار داد شده است.

وی روند بازسازی‌ها در مناطق زلزله زده شهرستان دنا را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون یک هزار و ۷۰ واحد زلزله زده در شهر سی سخت پی ریزی شد، ۱۵۰ واحد اجرای سقف و ۱۰ واحد نیز تکمیل و آمده بهره برداری است.
تابش با بیان اینکه مشکلی برای تامین مصالح از جمله آجر، سیمان و میلگرد وجود ندارد، عنوان کرد: تسهیلات مرحله دوم بازسازی مناطق زلزله زده در این هفته و هفته آینده ابلاغ می‌شود.
وی ابراز داشت: در این مرحله ۱۳۵ میلیارد تومان برای بازسازی واحدهای آسیب دیده از زلزله در شهرستان دنا پرداخت می‌شود که از این مقدار اعتبار ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۶۵ میلیارد تومان بلاعوض است.
رئیس بنیاد مسکن کشورتصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده باید همه واحدهای آسیب دیده از زلزله در شهرستان دنا قبل از شروع فصل سرما تکمیل و به بهره برداری برسند. 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این بازدید گفت: کار تعمیرات یک هزار و ۶۶۴ واحد در این شهرستان انجام شده و یا در دست اقدام است.
حسین کلانتری با اشاره به اینکه ۷۰ درصد تسهیلات به بازسازی و تعمیرات ناشی از زلزله سی سخت تخصیص یافته است، تصریح کرد: از مجموع ۴۳۱ میلیارد تومان تسهیلات تعهد شده از سوی دولت، ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۱۴۱ میلیارد تومان آن بلاعوض بوده است.
 استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آغاز بازسازی ۸۰ درصد واحدهای تخریبی فونداسیون خبر داد و گفت: ۳۰ درصد آنها تا مسقف شده است.

خداحافظی با خانه‌ها و خاطرات
دنبال کنید

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه شهر سی سخت را لرزاند و همچنان پس لرزه های آن ادامه دارد.

در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری به سه هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع سه هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.

از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.

میزان خسارت زلزله به واحد های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.۶۴ نفر در این زلزله دچار مصدومیت شدند.

شهرستان ۴۲ هزار نفری دنا در ۳۵ کیلومتری غرب یاسوج قرار دارد.

منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi