یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

از آموزش ساخت کمد دیواری تا آموزش طراحی کابینت

کمد دیواری چیست؟ این روزها در اکثر منازل خانواده های ایرانی، می توانید حداقل یکی از آن ها را ببینید و یک نیاز اساسی برای هر خانه ای است و در هنگام طراحی، معماری و ساخت یک بنا، حتما جایی برایش در نظر می گیرند. میزان اهمیت آن مانند کابینت آشپزخانه است. با گسترش آپارتمان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 61248
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲

کرونا :

از آموزش ساخت کمد دیواری تا آموزش طراحی کابینت

کمد دیواری چیست؟ این روزها در اکثر منازل خانواده های ایرانی، می توانید حداقل یکی از آن ها را ببینید و یک نیاز اساسی برای هر خانه ای است و در هنگام طراحی، معماری و ساخت یک بنا، حتما جایی برایش در نظر می گیرند. میزان اهمیت آن مانند کابینت آشپزخانه است. با گسترش آپارتمان نشینی و با وجود فضا و متراژ کم، بسیاری از خانه ها به علت کمبود جا، دچار بی نظمی و نا مرتبی می شوند؛ از این رو گزینه ساخت کمد دیواری بهترین راه حل است.

در ادامه به بررسی نکات مهم و معرفی انواع کمدهای دیواری می پردازیم.

نکات مهم ساخت کمد دیواری

ساخت چارچوب اولیه

در ادامه برخی از نکات مهم در ساخت چارچوب اولیه را بیان می کنیم.

  • داشتن اندازه دقیق:

ساخت اسکلت اولیه نیاز به اندازه دقیق دارد. برای محاسبه آن باید خودتان بررسی کنید که چه مقدار فضا را می خواهید برای لباس ها بگذارید و چه مقداری را برای سایر وسایل؛ در واقع باید یک طرح اولیه در ذهنتان داشته باشید یا بر روی کاغذ بکشید و بعد به اندازه گیری آن بپردازید.

در یادگیری ساخت کمد دیواری به شما گفته خواهد شد که چگونه اندازه گیری را انجام بدهید. یک راه حل برای اینکه از فضا حداکثر استفاده را داشته باشید، دسته بندی لباس های یکسان در یک قسمت است.

  • در نظر گرفتن مکانی مجزا:

برای لوازمی که دارای عرض پنجاه سانتی متری هستند؛ باید یک فضای مجزا داخل کمد در نظر بگیرید و علاوه بر آن میله بالایی را در بالاترین ارتفاع نصب کنید. با این کار لباس هایی که آویزان می کنید تا سطح زمین یا طبقه پایینی، فاصله زیادی دارند.

استفاده از کشو

طراحی کشوهای متعدد یکی از مزایای کاربردی کمد دیواری است. شما می توانید یک سری از پیراهن ها و لباس هایی که زیاد استفاده می کنید را داخل کشو بگذارید تا دسترسی، راحت تر بشود. اما دو نکته منفی نیز در استفاده از کشو وجود دارد. یکی هزینه بالای نصب اش است و دیگری از بین رفتن فضای مفید داخل کمد دیواری. پیشنهاد ما در آموزش ساخت کمد دیواری ریلی این است که اگر؛ میز آرایش یا دراور دارید، دیگر نیازی به قرار دادن کشو در کمدتان نمی باشد.

اهمیت به ارگونومیک

مشکل اصلی تمامی افراد در سراسر دنیا این است که باید برای پیدا کردن لباس شان، ساعت ها وقت بگذارند و به سختی آن ها را پیدا کنند. اگر این طراحی بر اساس معیارهای ارگونومیک باشد؛ همه چیز سرجای خودش قرار دارد و یک نظم و ترتیب خاصی به لوازم داخل آن داده می شود و به راحتی می توانید وسایل موردنیازتان را در کمترین زمان پیدا کنید.

انتخاب رنگ

هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ وجود ندارد و هر رنگی را بنا بر سلیقه می توان انتخاب نمود. کمد دیواری هایی که از جنس MDF هستند، را می توان به هر رنگی درآورد. پیشنهاد ما در آموزش ساخت کمد دیواری سامان چوب این است که رنگ دکوراسیون اتاق را در نظر بگیرید و براساس آن گزینه ای را انتخاب کنید که هارمونی بیشتری دارد.

به عنوان مثال: رنگ دیوارهای اتاق روشن است، پس اگر درب کمد نیز سفید یا یک رنگ روشن دیگر باشد؛ فضای اتاق بسیار دلمرده و بی انرژی می شود. پس انتخاب تان باید درب رنگی شاد باشد. وجود اکسسوری های رنگی مانند: کوسن و روتختی شاد و رنگی، هم در طراحی دکور جایگاه خوبی دارند.

  • بهترین رنگ کدام است؟

همانطور که گفتیم انتخاب رنگ کاملا سلیقه ای است و اصلا یک قانون ویژه ای برای آن وجود ندارد. تنها راحتی و آرامش شما مهم است، پس به دنبال حرف های بقیه نباشید. آن چیزی که مهم است این می باشد که اتاق تان با وجود یک کمد دیواری شیک و جادار، نظم خودش را پیدا کرده است و دیگر در هنگام پیدا کردن وسایل و لباس های تان دچار سردرگمی نمی شوید.

  • هماهنگی بین رنگ کمد دیواری و کاغذ دیواری

یکی از راه هایی که در انتخاب رنگ می تواند کمک کننده باشد، نگاه کردن به طرح و نقش و نگار کاغذ دیواری می باشد. می توانید یک رنگ متضاد با کاغذ دیواری را انتخاب کنید یا یک رنگ هم خانواده و یا مکمل اش را.

فاز دوم کارخانه آجر دهدشت راه اندازی می‌شود / ایجاد اشتغال بیش از 100 نفر
دنبال کنید

انواع کمد دیواری

کمد دیواری ریلی:

از پرطرفداراترین مدل ها است که به دلیل اینکه فضا را کاملا بهینه می کند، مورد اقبال مردم قرار گرفته است. تصویر یک مدل ریلی را نشان می دهد.

آموزش ساخت کمد دیواری ریلی

کمد دیواری باد بزنی:

این مدل دارای درب های بادبزنی است که از قدیم در میان مردم رواج و طرفدار داشته است. از مهمترین مزیت هایش، می توان به دسترسی آسان به فضای داخل کمد اشاره نمود. تصویر را مشاهده کنید.

آموزش ساخت کمد دیواری

مدل اتاق لباس (کلوزت closet):

این مدل همانطور که از اسمش مشخص است، اتاقی است که تمامی زوایه ها و بعدهایش شامل کمد دیواری است. این کمدها به صورت قدی هستند.

محاسبه قیمت

آخرین مبحث در آموزش ساخت کمد دیواری حرفه ای، برآورد هزینه ساخت می باشد. با فرمول زیر به راحتی این عدد را می توان محاسبه نمود.

فرمول محاسبه => طول x ارتفاع => عدد P  => عدد P ضربدر قیمت واحد = عدد T

عدد T  ضربدر ۱۰ درصد هزینه نصب = عدد G

آموزش طراحی و ساخت کابینت

مبحث بعدی در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم نکات مهمی است که یک طراح می بایست از آن ها مطلع می باشد و تمامی این نکات و جزئیات به صورت کامل و دقیق در آموزش طراحی کابینت با ۳d max بیان می شود با مراجعه به لینک، اطلاعات جامع تری را دریافت خواهید نمود.

در هنگام انتخاب یک طرح برای کابینت های آشپزخانه تان، باید علاوه بر فاکتورهای اندازه، ابعاد و کارایی، به راحتی کار در محیط آشپزخانه نیز فکر کنید باید از بودن در آنجا لذت برد. اطلاعات زیر می تواند در انتخاب سبک دکور کابینت موردنظرتان به شما کمک کند.

نکات مهم در آموزش طراحی کابینت

انتخاب سبک کابینت

به صورت کلی کابینت ها دو سبک مدرن و کلاسیک دارند.

  • کابینت مدرن: طراحی این مدل، صاف و یکدست است که جنس درب ها، از نوع ام دی اف براق و یا هاگلاس براق است.
  • کابینت کلاسیک: طرح های بسیار قدیمی مانند روم باستان که نقش و نگارها و سرستون های اشرافی دارند را؛ کلاسیک می گویند. درب ها نیز پر از حکاکی و نگاره های قدیمی می باشند که نمای جذابی را به فضای آشپزخانه می بخشند و طرفداران خاص خودش را دارد.
بازدید فرمانده کل سپاه از نوار مرزی اصلاندوز/ اطمینان کامل از امنیت مردم مرزنشین استان اردبیل
دنبال کنید

در آموزش طراحی کابینت سامان چوب این سبک را می خوانید و از جهات مختلف مورد بررسی قرار می گیرند شما پیش از هر کاری باید این مدل ها را بشناسید و با تمامی ویژگی های ظاهری شان آشنایی کامل پیدا کنید.

انتخاب جزیره آشپزخانه

جزیره چیست؟ به محلی گفته می شود که در آن قسمت، مراحل آماده کردن غذا انجام می شود. محل قرار گرفتن جزیره نباید مانع رفت و آمد راحت در آشپزخانه شود و همچنین باید درب های کابینت و یخچال به راحتی باز و بسته بشوند.

آموزش حرفه ای طراحی کابینت

محل قرار گرفتن سینک

در طراحی آشپزخانه برخی از افراد معیار اصلی را محل قرار گیری سینک می دانند که البته برمی گردد به زمان قدیم که آشپزخانه ها به صورت سنتی طراحی می شدند. اما با این حال نیز هنوز هستند طراحانی که با این روش کار می کنند. پس با توجه به توضیحات، این مهم است که سینک ظرفشویی در جای مناسب خودش قرار بگیرد. در برخی موارد جزیره آشپزخانه می تواند محل مناسبی برای سینک نیز باشد.

آموزش طراحی کابینت

آشپزخانه  را سه بعدی بسازید

یکی از مهمترین سرفصل های موجود در آموزش طراحی کابینت با اتوکد تهیه تصویر سه بعدی از خروجی کار است. هر چقدر مشتری اطلاعات جامع و کاملی را در اختیارتان بگذارد؛ باز هم پس از اتمام کار، یک تفاوت های جزئی پیش می آید. برای جلوگیری از ایجاد هر گونه نارضایتی و تلف شدن وقت و هزینه، بهترین روش، تهیه یک سری تصاویر سه بعدی است. این عکس ها طرح نهایی آشپزخانه را به مشتری نشان می دهد و می تواند با دیدی باز هر آنچه مدنظرش است را مشاهده کند.

برآورد هزینه

اصلی ترین فاکتور برای تعیین هزینه، سبک طراحی کابینت است. کابینت های ساده و مدرن به نسبت کابینت های با سبک کلاسیک، هزینه کمتری دارند. چون در سبک کلاسیک، ریزه کاری و حکاکی های چوبی فراوانی وجود دارد به همین دلیل، زمان زیادی برای طراحی و ساخت احتایج دارند. در ادامه به عنوان بخش پایانی عوامل موثر در قیمت طراحی و ساخت کابینت را بیان می کنیم.

  1. هر چه مدل انتخابی ساده تر باشد در این صورت زمان اجرای آن نیز کمتر خواهد بود و در نهایت هزینه ها نیز کاهش می یابند.
  2. هر چه حجم کار یعنی تعداد کابینت ها، زیاد تر باشد، نیاز به دقت و تخصص بیشتری وجود دارد؛ بر روی هزینه های وابسته به زمان و نیرو تاثیر می گذارد.
  3. کیفیت کار رابطه مستقیمی با هزینه دارد. هر چه طراحی با نرم افزارهای تخصصی بیشتر و بهتری صورت پذیرد؛ قاعدتا نیاز به نیروی متخصص تر و دانش فنی بالاتری نیز وجود دارد. همه این موارد منجر به افزایش قیمت می گردند.
  4. تجربه کاری یک عامل موثر دیگر است. هر چه طراح با تجربه تر باشد و رزومه های عالی داشته باشد در هنگام محاسبات و اندازه گیری بسیار دقیق عمل می کند.

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi